Wanneer beginnen jullie met het maken van een lijstje ?

nog niet echt bezig met een lijstje maken. Maar ik kwam wat krantje van afgelopen jaar tegen waaronder intratuin en een winkel met de shogun pijlen. Die komen sowieso weer op mijn lijst.

Ik ben meestal rond deze tijd aan het kijken hoeveel ik kan gaan besteden. Dan ga ik zodra de krantjes komen lijstjes maken, want de lijstjes die ik nu maak zijn dan meestal niet meer van toepassing.

Ik begin er niet mee...maar ik stop er ook nooit mee :p:p

Ik houd het gehele jaar een overzicht bij van producten die mijn interesse hebben gekregen of waarvan ik zeker weet dat ze mij goed zijn bevallen.

2 januari vorig jaar geëvalueerd en must-have's alvast genoteerd. Op de fora's kijken naar de toppers van de afgelopen jaarwisseling en deze noteren om later het jaar weer te bekijken. Dan rond deze tijd kijken welke effecten ik nog zoek en welke cake's ik helaas alvast moet schrappen. Goedkopervuurwerk in de gaten houden en mijn lijst daaraan aanpassen en klaar is kees.

1 januari :D
Budget was ongeveer 200 vond ik op dat moment, inmiddels heb ik al voor 280 euro uitgegeven en het wordt nog iets meer. (Secret Salute :D)
In maart al de eerste bestelling, april de 2e, mei de 3e, en komende maand (bijna weer loon) ga ik de 4e en laatste bestelling doen. Mijn lijstje is ook weer compleet omgegooid sinds januari, toen was ik nog niet eens van plan om wat vij Vw4all te halen :)

Wanneer ik wakker word op 1 januari weet ik altijd wel wat ik 100% zeker weer moet hebben voor de volgende jaarwisseling. Vroeger was dat natuurlijk niet zo, toen begon het allemaal net na sinterklaas wanneer de vuurwerkfolders weer in de winkels kwamen. Dat is tegenwoordig helaas allemaal niet meer aan de orde.

Lijstje is in grote lijnen al klaar :D

Heb van alles wat ik wil wel een idee hoeveel ik er wil, bv:
4 pakken Silver Thunder
1 Bulkpack Asian Thunder (of 3 10-packs Asian Thunder en 2 pakken Rebels)
10 pakken Twister Knal (ivm laatste jaar verkoop)
3 of 6 Fire Balls kaarsen van Wolff voor mijn rekje (schiet per 3 kaarsen)
1 knalpakketje van Weco (gewoon omdat er ladycrackers inzitten :))
enz
enz

Gisteravond een lijstje uitgewerkt.
Vanochtend nog besteld.

Alles is wat mij betreft voor 95% in kannen en kruiken. Zijn 3 producten waar ik nog voor rond wil kijken, maar dat is slechts een futiliteit.

Huh nou al? Da's toch helemaal niet leuk, dan mis je alle spanning van de laatste maand/2 maanden :( Ik vind het ook juist kicken om naar de dealer te gaan, daar lijstje in te vullen uit m'n hoofd B-) beetje te kletsen. En dan dus tot begin december de tijd om te twijfelen en te puzzelen, op m'n nagels moeten bijten van spanning tot ik kan bestellen... duurt die lege periode tot ik 't vuurwerk in handen heb ook wat korter...

Ik heb het de komende 3 maanden zo druk, dat die drukte mij gestolen kan worden eerlijk gezegd. Om eerlijk te zijn, zie ik ook op tegen het optuigen van de kerstboom. Afgelopen jaar heb ik de lichtjes in de boom hangen in moeten plannen tussen allerlei taken door. Volop hectiek. Zo veel zelfs, dat ik eigenlijk niet heb kunnen genieten van de decembermaand zelf. Alleen maar druk, druk en nog eens druk. Leukste waren de weekenden, maar ook toen ben ik druk bezig geweest.

Daarnaast denk ik niet dat er nog iets gaat komen wat dusdanig indruk zal maken, dat ik ruimte ga maken in mijn budget voor aankopen. Of dat in de buurt verkrijgbaar zal zijn tegen een goede prijs.

Dus als ik in december wil genieten, moet ik eerder al flink wat voorwerk (studie, opruimen, enkele boodschappen, lijstjes maken) doen!

Begin oktober begin ik met nadenken over wat ik wil kopen, en bekijk wat nieuwe producten op vwc!
Begin november lijstjes maken, en begin december lijstjes de deur uit....

Ik ga beginnen met lijstjes maken als de webshop van Vuurwerkland Steenbergen online is. Dan kan ik zien wat ze allemaal verkopen en wat de prijzen zijn en dan kan ik van uit deze basis mijn lijstje opstellen en eventueel ook gelijk bestellen.

Ik heb het de komende 3 maanden zo druk, dat die drukte mij gestolen kan worden eerlijk gezegd. Om eerlijk te zijn, zie ik ook op tegen het optuigen van de kerstboom. Afgelopen jaar heb ik de lichtjes in de boom hangen in moeten plannen tussen allerlei taken door. Volop hectiek. Zo veel zelfs, dat ik eigenlijk niet heb kunnen genieten van de decembermaand zelf. Alleen maar druk, druk en nog eens druk. Leukste waren de weekenden, maar ook toen ben ik druk bezig geweest.

Daarnaast denk ik niet dat er nog iets gaat komen wat dusdanig indruk zal maken, dat ik ruimte ga maken in mijn budget voor aankopen. Of dat in de buurt verkrijgbaar zal zijn tegen een goede prijs.

Dus als ik in december wil genieten, moet ik eerder al flink wat voorwerk (studie, opruimen, enkele boodschappen, lijstjes maken) doen!

waar ben je dan druk mee, je kan je zo druk maken als je zelf wil. En wellicht beter plannen. Sommige mensen vinden het al druk als ze boodschappen moeten doen.

waar ben je dan druk mee, je kan je zo druk maken als je zelf wil. En wellicht beter plannen. Sommige mensen vinden het al druk als ze boodschappen moeten doen.

Mijn studielast is momenteel behoorlijk hoog en dat wordt komend kwartaal nog hoger. Dan werk ik nog, heb ik een huishouden bij te houden, ben ik mantelzorger en moet ik nog ergens in de week sporten ivm mijn gezondheid.

Hopelijk probeer je slechts advies te geven om mijn werkzaamheden beter in te delen, maar ik vind dat je hiermee de plank volledig mis slaat, aangezien ik ruime ervaring heb met het zelfstandig in delen van mijn werkzaamheden.

Wat bedoel je met die opmerking over het doen van boodschappen?

Dat er mensen zijn die het al druk vinden om boodschappen te halen, dat is mij bekend. Voor mensen met een stoornis, lage cognitieve vermogens of die chronisch overbelast zijn wegens gebrek aan sociale ondersteuning kan het een grote opgave zijn om boodschappen te halen...

Als assortiment van Orthen bekend is.

Dat is ook mijn reden dat ik nog niet ben begonnen/kan beginnen met een definitieve lijst.

Wel heb ik al wat lijstjes/wishes voor kleinere winkels in de buurt, maar eigenlijk wil ik weer op de ouderwetse manier wat vuurwerk kopen, gewoon langs gaan en willekeurig kiezen. Meestal is het geld al op voordat de verkoopdagen zijn begonnen, dat is dus het probleem van de voorgaande jaren.

Hoop rond midden November te kunnen bestellen.

Back
Bovenaan