Waarmee fotografeer/film jij?

DsNL ben wel benieuwd hoe het gaat met de steadycam?

Het vergt veel oefening, de komende weken nog even goed oefenen. Het is niet de meest dure steadycam, dus je ziet hem wel iets bewegen, maar voor de rest zijn de beelden erg vloeiend te noemen. Over een maandje krijg je wel een aantal gave beelden uit Annecy te zien :)

woohoo!! nieuw speelgoed :D

996902_502512286491740_1465484905_n.jpg

Ik heb zojuist mijn Canon 450D verkocht. Daarbij ook gelijk mijn 55-250 en 50mm verkocht.

Eigenlijk wilde ik de 70D gaan kopen, maar de extra kwaliteit die de 70D body biedt gebruik ik minimaal en is mij momenteel geen EUro 600,- meer waard. Dat kan ik t.z.t. besteden aan beter glas.

Dus er is bij mij vrijdag bezorgd: Canon EOS 700D + 18-135 STM.
Ik moet zeggen, wat een verademing is deze lens vergeleken met de 18-55 kitlens die hiervoor bij de camera's zat.

Steadycam is binnen, het vergt best veel tijd om hem helemaal uit te balanceren, maar het is echt supervet! Binnenkort maar veel mee oefenen en dan kan ik dat mooi gaan gebruiken bij opbouwbeelden!

Hi, welke steadycam gebruik je?

Zelf ernstig op zoek naar een goede videocamera. Twijfel tussen een jvc en een canon. Maar mijn grootste eis is echt goed geluid opnemend tov hd kwaliteit beeld scherpte. Iemand tips?

Mijn excuses dat ik het in verkeerde topic geplaatst heb. Kwam er net achter dat er een speciaal topic voor is met tips en ideeën.

Zelf ernstig op zoek naar een goede videocamera. Twijfel tussen een jvc en een canon. Maar mijn grootste eis is echt goed geluid opnemend tov hd kwaliteit beeld scherpte. Iemand tips?

Ik gebruik zelf een canon HG21, het geluid daarvan is echt helemaal geweldig en er zit ook een windfilter op

hier een shot

(kijk in 1080p)

Ik zit met hetzelfde. Twijfel tussen een spiegelreflex en een gewone camera. In de winkel kwamen ze ook met de spiegelreflex Canon 700d, maar even nagekeken en de 650d is de voorganger en die verschilt niet veel. Behalve in prijs, ca. 150,-- goedkoper. Ook de nieuwe canon 100d is rondom die prijs, kleiner, betere focus, maar geen beweegbare viewer. Ook Sony SLT a58 is volgens mij een optie. Tips zijn welkom!

Als je puur gaat voor vuurwerk filmen is een SLR misschien niet de beste keus, lagere klasse SLR zijn namelijk iets lastiger in te stellen met het filmen, de camera zal automatisch ISO kiezen bijvoorbeeld waardoor je heel veel ruis krijgt, ook is het wel fijn als de camera auto focus heeft, en de enige SLR die dat op dit moment goed doet is de 70D.
Voor beeld kwaliteit 's avonds is een gewone camcorder misschien handiger, simpelweg kleiner, makkelijker te gebruiken etc.
Aan de andere kant is een SLR wel echt een super deal, grote sensor als je dan je vuurwerk filmt mooie scherpte diepte en prachtige foto's, ook weer leuk voor op vakantie.
(en nog een pluspunt, bijna alle SLR's hebben een externe microfoon aansluiting)
Maar als je niks hebt van manueel focussen, lompe dingen meenemen, extra betalen aan lenzen etc. Gewoon een makkelijke consumenten camera aanschaffen en hou je nog wat geld over voor extra vuurwerk. ;)
De keuze ligt puur op wat je erbuiten nog wilt, ik vind fotografie namelijk wel tof en heb daarom zelf wel voor een SLR gekozen. Succes verder met je keuze!

Als je puur gaat voor vuurwerk filmen is een SLR misschien niet de beste keus, lagere klasse SLR zijn namelijk iets lastiger in te stellen met het filmen, de camera zal automatisch ISO kiezen bijvoorbeeld waardoor je heel veel ruis krijgt, ook is het wel fijn als de camera auto focus heeft, en de enige SLR die dat op dit moment goed doet is de 70D.
Voor beeld kwaliteit 's avonds is een gewone camcorder misschien handiger, simpelweg kleiner, makkelijker te gebruiken etc.
Aan de andere kant is een SLR wel echt een super deal, grote sensor als je dan je vuurwerk filmt mooie scherpte diepte en prachtige foto's, ook weer leuk voor op vakantie.
(en nog een pluspunt, bijna alle SLR's hebben een externe microfoon aansluiting)
Maar als je niks hebt van manueel focussen, lompe dingen meenemen, extra betalen aan lenzen etc. Gewoon een makkelijke consumenten camera aanschaffen en hou je nog wat geld over voor extra vuurwerk. ;)
De keuze ligt puur op wat je erbuiten nog wilt, ik vind fotografie namelijk wel tof en heb daarom zelf wel voor een SLR gekozen. Succes verder met je keuze!

Nu ben ik nog geen stap verder :D

Haha, ik legde even puur het acctent op MichelAngelo's punt.
Wat is je budget is het voornaamste, dan kunnen er vast wel wat mensen iets aanraden.

Back
Bovenaan