Waarmee fotografeer/film jij?

Dit jaar zetten we 1 of 2 go-pro's tussen het vuurwerk. Dan staat mijn vader nog met zijn NIkon spiegel reflex 300D en de vriend van me zus pakt ook een spiegel refelx om te filmen vanuit een andere hoek. en ondertussen mijn broer en ik achter de knoppen :p

Ik maak gebruik van de Canon IXUS 500 sinds vorig jaar.
Overdag maakt dit dingetje prachtige foto's en films (full HD), maar 's avonds is het een drama. Nu komt dit uiteraard door de AutoFocus, maar ik heb in het hele menu nog nergens de optie gezien om de AF uit te zetten. Iemand hier die ook een IXUS (500) heeft en dit al wel gevonden heeft??

Nikon D5000 met of een 18-55mm VR objectief of een 70-300mm VR objectief.
Heb de camera op een standaard staan en doe de sluitertijd handmatig bepalen met een remote.

Video:
Camera: Toshiba camileo H30
Microfoon: Zoom H1
_DSC0253.jpg
_DSC0258.jpg

Foto:
Camera: Nikon d3100
D3S_8285-1200.jpg

Lenzen: Nikon 18-55mm
Nikon 50 1.8g

Nikon_DX_AF-S_18-55mm_G_II_ED_(2).jpg
D3S_5240-oblique-1200.jpg

Ik heb inmiddels mijn set aardig uitgebreid daar ik inmiddels bezig ben ik het professionele werkveld.

Voor vuurwerkfotografie heb ik nu;

Canon EOS 70D
Canon EF-S 10-22mm

daarbij nog een camera voor timelapse, film of een andere hoek;

Canon 550D
Canon EF-S 18-55mm of
Canon EF 24-105mm f/4 L

aea438.jpg

Hier moet ik het mee doen :)

Een Canon Legria HF200 met een Rode videomic

Ik heb een Canon Legria HF R46,SJ4000 action cam,Mobius action cam, Canon SX210IS, Canon 1100D en binnenkort een GoPro Hero 3+ black edition. Tevens heb ik een DJI f450 drone waar ik wat camera's onder kan hangen. :)

Ik heb dus nogal wat spullen waar ik wat mee vast kan leggen.

En nu niet mijn huis leegroven :bye:

Heb ook een aantal webcams als alarmsysteem.:D

Ik heb nu een Samsung GS Note 3 waar ik zo af en toe wat mee schiet evenals een Samsung compact. Voor even snel.

Hoofd camera is Canon 600D met kit-lens en 50mm. Ben van plan zo snel mogelijk een Rode Videomic te halen. Zit te twijfelen tussen een pro of de normale, de normale is vrij groot, maar het geluid is zowat identiek?

Voor de rest wil ik ook nog wel een gopro voor het aantal frames en de wide angle. Wil namelijk wat video's gaan maken (buiten vuurwerk) zoals reclames etc.

Filmen doe ik al een aantal jaren met de panasonic hdc sd-700 met groothoeklens en rode svm microfoon.
De foto, s neem ik met men nikon coolpix p300.
En als hij optijd binnen is voor de zena trophy ook met men nieuw actie camera de sjcam 4000 wifi maar ja die is pas 4 september weer binnen.

Vandaag ben ik helemaal blij want mijn GoPro 3+ Black Edition is binnengekomen. Nog even snel een unboxing video maken en dan volop gebruiken. Mijn Sj4000 is ook goed, maar ik wil ook slowmotion videos van vuurwerk maken en dat kan deze als de beste.:cool:

gopro.jpg

Back
Bovenaan