Waarmee fotografeer/film jij?

Wat heb je er voor betaald dan ?

En zekker nete camera met de juiste instellingen kun je er supper foto's mee maken :)

600, dumpprijs nietwaar? Aankoopbon van de camera en lenzen zit erbij. hij is 10 maanden oud maar geen gebruikerssporen. Hij word voor de aankoop door een winkel schoongemaakt (censor etc.). En dan zitten alle orginele assesoire erbij.

Moet ik alleen een eenbeenstatief kopen, geheugenkaart en eventueel een driepootstatief.

Whoehoe vanaf vandaag heb ik ook de Panasonic NV-GS500

NV-GS500EG-S_zoom.jpg

inmiddels heeft PW zn camerapark flink uitgebreid na mn eerdere post hier in dit topic.

Inmiddels is er een 2e Canon XM2 bijgekomen. En hebben we een Canon XH-A1 3CCD HD Camcorder aangekocht

canon_pix1.jpg

Tevens hebben we er een groothoek HD lens bijgekocht, een Canon WD-72. Verder nog wat accus, en een Velbon DV-7000 video statief, met vloeistofkop.

Zoals ik vaker heb gezegd ziet er zeer netjes uit :angel: Maar je moet er wel bijzeggen dat je het niet alleen voor vuurwerk show gebruikt he ;)

De drie lenzen zoals hierboven staat zijn er onderhand twee geworden. Ik ben nu in het bezit van de Canon ES-F 18-55 (kitlens) en een Canon 70-300 IS USM (met beeldstabilistatie en snelle zoom).

Daarnaast is mijn Sony Ericsson W810i overleden en vervangen door een HTC S710 met 2.0mp (video)camera.

105999.jpg

Daarnaast is mijn Sony Ericsson W810i overleden en vervangen door een HTC S710 met 2.0mp (video)camera.

Overleden:D

Van af vandaag hoef ik mijn telefoon niet meer te gebruiken.:D

Ik heb vandaag een Samsung s630 gekocht + 1Gb geheugenkaartje extra

Dit toestel beschikt over een 6.0 megapixel camera en heeft usb aansluiting en allerei standen. Hij kan filmen fotograferen(duh) en een voice op nemen.
Overigens had ik nog een statief die er op past.
Dus hoef vanaf vandaag geen telefoon te gebruiken.:D:bye:

Laatst bewerkt:
Mooi ding.:D
Ik heb ook vandaag geregeld dat ik mijn telefoon niet meer hoef te gebruiken. Heb nu een Canon tot mijn beschikking, heb geen flauw idee wat de naam ervan is. Is in ieder geval al wat ouder, maar wel goed.
Hier een filmpje gemaakt met deze camera. Qua beeld is het nog steeds geen grote verbetering, maar het is al een stuk beter geluid.:)
:bye:

Edit: Whaha ja ik ben inderdaad het filmpje vergeten! Ik was al helemaal afgedwaald in het bekijken van filmpjes, had een nieuw filmpje gevonden van een goudmat.:rolleyes:
Excuses hiervoor, bij deze het filmpje XD
http://www.youtube.com/watch?v=iwnC56LW7Qg

Laatst bewerkt:
Ik ben de trotse eigenaar van een spiegelreflex de Nikon D70s
ik heb hier voor nog 2 lenzen de 18-70 en verder heb ik de 70-300.
voorzien van 2 accu's en de nodige geheugen kaartjes.
verder uiteraard een statief en een draadontspanner.
veel van mijn vuurwerk fot's zijn te zien op FPM en Zoom.nl

1102796804.jpg

Piromusical-Sueca_19_.JPG

Quart_de_Poblet-Gori_30_.JPG

Mascleta_08-09-2007_40_.JPG

Hele goede camera Vinnievuurwerk. Heb er zelf ook nog aan zitten twijfelen, de Nikon of Canon. Ik heb toch voor de (goedkope) Canon EOS 350D gekozen vanwege het instappen in de Spiegelreflexwereld. Mocht ik eraan gewend zijn koop ik een 30D omdat die toch meer neigt naar de echt prof. camera's in plaats van de nog makkelijkere instapmodellen als 350D en 400D. Daarnaast kom je met die lensencatogorie al lekker ver. Ik ben ook in het bezit van een 70-300 maar dan met beeldstabilisatie en USM, de zeg maar duurdere versie.

Ik ben trouwens van plan om die over een tijd weg te doen en dan een Lversie lens te kopen, wel aardig aan de dure kant maar dat is dan ook een lens die ik lang zou kunnen gebruiken. (word dan wel een 70-200L IS USM, dat zijn die witte lensen die je bij alle prof. fotografen wel ziet.)

Ik ben de trotse eigenaar van een spiegelreflex de Nikon D70s
ik heb hier voor nog 2 lenzen de 18-70 en verder heb ik de 70-300.
voorzien van 2 accu's en de nodige geheugen kaartjes.
verder uiteraard een statief en een draadontspanner.
veel van mijn vuurwerk fot's zijn te zien op FPM en Zoom.nl

*foto's*

Zijn al jouw foto's dan zo strak of heb je er nog wel eens miskleunen tussen zitten? En als ze allemaal zo strak zijn, is het dan nog wel een uitdaging om foto's te maken of is het meer routinematig fotograferen geworden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn al jouw foto's dan zo strak of heb je er nog wel eens miskleunen tussen zitten? En als ze allemaal zo strak zijn, is het dan nog wel een uitdaging om foto's te maken of is het meer routinematig fotograferen geworden?

Dit zullen waarschijnlijk gewoon een paar van de beste wezen want wat voor camera je ook hebt je maakt altijd foto's die niet zijn gelukt. Van een show die ik fotograveer maak ik +- 200/250 foto's uitelndelijk blijven daar mischien 50 tot 100 foto's van over :)

Ja ik heb dus geen spiegelreflex en maak dus al beduidend minder foto's. Ik hou er misschien 15 over die voldoende zijn en 3 over waarvan ik zeg die vind ik goed. Daarom vind ik het nog een uitdaging, maar ik kan mij dus goed voorstellen dat als je gewoon automatisch staat te schieten, dat die uitdaging minder word. Ik moet mij echt concentreren op het moment dat ik denk dat ik een goede foto kan maken, met een spiegelreflex is dat toch makkelijker of zie ik dat nu verkeerd?

Spiegel reflex/ duurdere cameras is dit idd stukken makkelijker je kunt zelf zeggen wanner je de foto neemt en waneer je stopt met de sluitertijd met de goekdopere camer's zit je meestal met vaste sluitertijden :(

Dan heb ik dat goed begrepen. Maar daarom is het voor mij nog de uitdaging om de foto op het juiste moment te maken zeg maar.
Wellicht dat anderen dit anders ervaren, vandaar mijn vraag richting Vinnievuurwerk.

Zo, ook ik heb de knoop doorgehakt. Had mijn oude camcorders verkocht en na lang wikken en wegen heb ik de Sony HDR-SR5 genomen. En ik moet zeggen, ik sta versteld van de kwaliteit.. ook na converteren (wat overigens ontzettend snel en makkelijk ging) bleef er een filmpje van zeer hoge kwaliteit over.

Even als voorbeeld, een filmpje van 20 sec. in Full HD opgenomen geconverteerd naar MPEG2 ter grootte van 22 mb. Deze daarna geconverteerd naar WMV van slechts 670KB. Ja ja... je zou zeggen dat er dan niks meer van kwaliteit over zou blijven, maar de test wees uit dat het dus niet het geval is.

Een filmpje van 20 sec. en wat oorspronkelijk 40mb groot was reduceren naar 670kb met nog steeds acceptabele kwaliteit is voor mij een grote verrassing en ben zeer zeer tevreden. Natuurlijk brand ik mijn dvd's gewoon op AVCHD formaat en speel ze af op mijn ps3. Maar ik kan straks tenminste mijn filmpjes in goede kwaliteit met jullie freaks gaan delen.

sony-hdr-sr5-camcorder.jpg

Bron: http://www.letsgodigital.org

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan