Waar koop jij je kerstboom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
In het topic wanneer tuig jij je kerstboom op kwam net de vraag voorbij waar iedereen zijn boom kocht. Nou zijn er vele plekken waar je deze kunt kopen, bij de kweker, intratuin, bouwcentra, de ikea enz. Maar waar haal jij je boom en waarom juist daar?

Bij Luc de Bruijn Groenverzorging/Kerstbomen in het altijd mooie Alverna(bij wijchen/Nijmegen) natuurlijk:kerst: :idea::biertje:

217389798_2910859799130898_3041366583896017854_n.jpg
60893483_2292602014290016_4130155781511184384_o.jpg
129723208_2753751778175035_8886595948099890464_n.jpg
125982987_2741048819445331_5782323760031356208_n.jpg

De kerstbomen voor dit jaar zijn al weer gemerkt en de kerstboomstandaarden zijn weer besteld.

Oeh, die laatste 2 foto's zijn lekker sfeervol zeg, top. Mocht je er daar nog meer van hebben deel ze gerust :p

Gewoon bij de Gamma, is een beetje een traditie geworden. Toen we nog een bakfiets hadden gingen we met de kinderen hem op die manier ophalen. Nu is het gewoon met de auto maar de kinderen vinden het gewoon leuk.

Eigenlijk bij de ikea altijd. Afgelopen jaar niet en er eentje bij een kerstbomenboer gehaald. Dit jaar maar gewoon lekker weer naar de ikea. Inclusief ontbijtje :D

Ik stond voorheen zelf bij de bloemist op de hoek van de straat in de kerstbomenverkoop, daar had ik dan ook 1e keus :D . Nadat ik daarmee stopte wel altijd de boom daar gehaald

Nu zijn we verhuisd naar een andere woonplaats en hier haalden we afgelopen jaar de boom bij Praxis.

Eigenlijk was de planning vorig jaar al om de kunstboom te vervangen door een echte, maar aangezien hier inmiddels een coronahondje rondloopt ben ik bang dat hij toch nog een jaartje langer blijft staan...

Al jaren bij Zweerink kerstbomen in Varsseveld, altijd goeie bomen voor een zacht prijsje.
Heerlijk in de buitenlucht samen met oa. mijn moeder (traditie) bomen uitzoeken.

Hier bezitten wij 2 kunstbomen, dus we gaan eigenlijk nooit ergens een boom halen. Wel jammer dat ik de traditie dus ook niet ken, voor zolang ik weet hebben we altijd een kunstboom gehad thuis. Jammer eigenlijk.

Hier bezitten wij 2 kunstbomen, dus we gaan eigenlijk nooit ergens een boom halen. Wel jammer dat ik de traditie dus ook niet ken, voor zolang ik weet hebben we altijd een kunstboom gehad thuis. Jammer eigenlijk.

Dan word het tijd dat je de traditie gaat starten. Eens moet de eerste keer zijn:kerst:

Wij kopen hem al jaren bij de intratuin, altijd een Nordmann. Neem me al jaren voor om hem ergens bij een kwekerij of iets te halen waar ze hem uit de grond trekken, gek genoeg nog nooit van gekomen.

Vorig jaar 5 kerstbomen gehaald bij Ikea voor in de voortuin (je betaald 20 euro per stuk maar krijgt een tegoedbon van 19 euro geloof ik). Binnen een grote neppe boom maar ik wil dit jaar een mooie echte kerstboom voor in huis. Hopen dat de kat die wel met rust laat :p

Ik heb in huis nu een neppe staan, maar vorig jaar 2 kleine echte kerstbomen bij de Intratuin gekocht. Dus over een paar jaar kerstboom uit eigen tuin.

Wij kopen hem ook gewoon ieder jaar bij de intratuin. Meer dan voldoende keus en goede kwaliteit. Direct even kijken of er wat laatste kerst inkopen gedaan kunnen worden.

Kocht hem eerst altijd bij de Intratuin, kwaliteit niet ideaal en de prijs altijd hoog. De laatste jaren bij een kwekerij in de omgeving gehaald, veel verser en beter voor de helft van het geld. Helaas is hun klantenkring de laatste jaren hard gegroeid waardoor hun velden niet groot genoeg meer zijn en ze genoodzaakt zijn om zelf ook bomen in te kopen.
Altijd een mooie boom kunnen vinden, nog 4 weken en dan ga ik weer uitzoeken. :blink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan