Waar koop jij je kerstboom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kocht hem eerst altijd bij de Intratuin, kwaliteit niet ideaal en de prijs altijd hoog. De laatste jaren bij een kwekerij in de omgeving gehaald, veel verser en beter voor de helft van het geld. Helaas is hun klantenkring de laatste jaren hard gegroeid waardoor hun velden niet groot genoeg meer zijn en ze genoodzaakt zijn om zelf ook bomen in te kopen.
Altijd een mooie boom kunnen vinden, nog 4 weken en dan ga ik weer uitzoeken. :blink:

Als ze de bomen in Nederland halen is dat niet zo erg. Het word pas vervelend als ze de bomen uit het buitenland moeten halen. Die zijn al uit de grond waarschijnlijk. De Nederlandse bomen worden vaak 2/3e week november uitgedaan.

Als ze de bomen in Nederland halen is dat niet zo erg. Het word pas vervelend als ze de bomen uit het buitenland moeten halen. Die zijn al uit de grond waarschijnlijk. De Nederlandse bomen worden vaak 2/3e week november uitgedaan.

Kwaliteit was merkbaar minder, maar veel 'naaldvaster' alsnog t.o.v. die Intratuin bomen, die vielen al uit bij het optuigen. :rolleyes:

Ik denk, door de verhalen hier, dat wij hem ook bij een kweker gaan halen. Goed idee!

Sowieso altijd een echte. Neppe boom is een no-go voor mij!

De meeste tuincentra en kluswinkels die kopen massaal in het buiteland in. De meeste bomen die worden dan in oktober uitgedaan en naar de koelcel gebracht. En dan begint de ellende van te veel temperatuurverschil. De bomen gaan van normaal buitentemperatuur naar koelcel,van koelcel weer naar buiten, en eenmaal verkocht komt die boom binnen in een 20 25 graden temperatuur. Dan is het ook niet gek dat ze uitvallen. Daarbij komt ook nog dat ze vanaf oktober ook geen vocht meer hebben gehad. Een kerstboom kan best een maandje zonder water. Maar 3 maanden word toch wel erg lastig.

Ik ben blij dat wij gewoon Nederlandse bomen kunnen verkopen. Dat blijft toch de beste kwaliteit.

De meeste tuincentra en kluswinkels die kopen massaal in het buiteland in. De meeste bomen die worden dan in oktober uitgedaan en naar de koelcel gebracht. En dan begint de ellende van te veel temperatuurverschil. De bomen gaan van normaal buitentemperatuur naar koelcel,van koelcel weer naar buiten, en eenmaal verkocht komt die boom binnen in een 20 25 graden temperatuur. Dan is het ook niet gek dat ze uitvallen. Daarbij komt ook nog dat ze vanaf oktober ook geen vocht meer hebben gehad. Een kerstboom kan best een maandje zonder water. Maar 3 maanden word toch wel erg lastig.

Ik ben blij dat wij gewoon Nederlandse bomen kunnen verkopen. Dat blijft toch de beste kwaliteit.

Na dit te lezen tog maar weer eens opzoek naar een kweker in de buurt hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan