Waar haalt u illegaal vuurwerk vandaan?

moontan

VWC lid
Waar haalt u illegaal vuurwerk vandaan?

Elk jaar blijkt opnieuw dat veel mensen al vroeg bezig zijn met de oudejaarsviering en dat ze het aanbod van vuurwerk in Nederland niet erg waarderen.

Ze gaan naar België en elk jaar ontstaat dan weer het kat en muis spel tussen vuurwerkkopers en de politie. Maar is België het enige land waar de grote klappers vandaan te halen zijn? Als u een liefhebber bent, hoe komt u er aan?
We zullen uw informatie natuurlijk vertrouwelijk behandelen. Als u niet wilt dat uw bericht hieronder verschijnt, stuur ons dan een mail: [email protected]

Redactie NOS
http://weblogs.nos.nl/binnenlandredactie/2010/11/09/1455/

Ga bij een vriend op de computer zo'n bericht typen(wel een vriend die geen vw in huis heeft:p)en kijk of de politie langs komt. Weet je meteen of dit een nieuwe truc van de politie is.

Sorry, vertrouwelijk of niet, denk niet dat het verstandig is om hier gehoor aan te geven!

Zulke informatie in het openbaar kan alleen maar in ons nadeel werken.
Politiediensten zullen deze informatie ook gebruiken om te zien bij welke grensovergangen ze het beste kunnen controleren en rond welke periode van het jaar!

Denk hieraan!

Ben benieuwd:) Kijken of ze dit echt menen of dat het weer zo'n vuil truckje is van de politie:) Snap eigenlijk niet waarom NOS denkt dat iemand hierin trapt. Maar goed NOS:) Veel geluk:D

Wat is hier zo raar aan. Ik heb vaker stukken van de NOS?? op het nieuws gezien, zelfs dat ze bij een dealer waren.

Ook als dit niet een "één-tweetje" tussen de NOS en justitie is,dan ga je ze toch niet wijzer maken dan ze al zijn!
Stegeman 2.0 inderdaad! HaHa!

Laatst bewerkt:
Wat is hier zo raar aan. Ik heb vaker stukken van de NOS?? op het nieuws gezien, zelfs dat ze bij een dealer waren.

Nou, simpelweg, niemand gaat toch een bericht sturen naar hen? Tenzij het voor de grap is. Iedereen snap toch wel dat de kans behoorlijk groot is dat je gepakt wordt? Al dan niet doordat ze het echt menen, dan wel omdat misschien de politie ineens besluit alle vwk gerelateerde mails door te nemen.

Mij lijkt het raar. U niet?

Ze willen echt geen adres horen, lijkt me, maar of je het uit een ander land dan België haalt of gewoon in Nederland; en of dat dan bij een particulier dealer is of dat het onder de toonbank bij legale dealers is ofzo, dat soort info. Als je zoiets weet maar niet wilt/durft te mailen/reageren kan dat ook al opgevat worden als een teken dat je wél wat in huis hebt :p :wink: Je kunt het ook best weten zonder zelf iets te hebben natuurlijk.

Het gaat weer 'ns om illegaal vuurwerk: een melkkoe voor de Nederlandse media.
Meer dan 90% van alle vuurwerkgerelateerde media gaat over illegaal vuurwerk.
Dit is uitermate teleurstellend, want die andere "zijde" van vuurwerk wordt haast nooit belicht.

Een voorbeeld van die positieve zijde is de start van de Nederlandse vuurwerkverkoop.
Maar zelfs dán wordt de vuurwerkverkoop in bijv. Duitsland aangehaald om de negatieve zijde weer boven water te halen. Hierbij is natuurlijk gebaat. Enkel de anti-vuurwerktjappies krijgen hun negatieve gevoelens over vuurwerk bevestigd.

De oproep van de NOS gaat een stap verder en vraagt doelgericht waar de consument zijn illegale aankopen doet. Er wordt nu niet gevraagd of we legaal óf illegaal vuurwerk kopen.
Nee, er worden enkel vragen gesteld over illegáál vuurwerk. Fijngekouwd voer voor de media waarover zij straks uitvoerig over zullen berichten. Zij zullen het bestempelen als "objectieve berichtgeving". Wij zullen het bestempelen als "mediahysterie" en "eenzijdige berichtgeving".

Wij als vuurwerkliefhebbers kunnen natuurlijk wél doorgeven dat we enkel legaal vuurwerk kopen. Dit zal de resultaten voor ons best eens positief kunnen beïnvloeden!

Toch denk ik niet dat het slim is om massaal je hart te luchten zodat de NOS sensatie tv kan maken. Dat gezegd hebbende; de politie weet al lang en breed waar alles vandaan komt en hoe de vork in de steel zit. Ik ben echter wel huiverig of het nou zo slim is om de doorsnee Nederlander te laten weten dat het vuurwerk uit België eigenlijk helemaal niets voorstelt vergeleken met de 'bommen' uit Italië of dergelijke landen. Wie weet hoe dat uitpakt?

dan wel omdat misschien de politie ineens besluit alle vwk gerelateerde mails door te nemen.

ik kan je wel vertellen dat zelfs de Politie daar niet toe bevoegd is. wat dat betreft vormt de wetgeving betreft privacy een goede barriëre. Ze kunnen dergelijke gegevens echter wel opvragen als ze een sterk vermoeden hebben dat iemand in vuurwerk handelt, of op een andere manier een misdrijf pleegt. Dan moeten ze echter hiervoor pleiten bij een rechter; en die bepaald of de argumenten van de rechercheur(s) overtuigend genoeg zijn om een gerechtelijk bevel toe te kennen. Als een dergelijk bevel wordt toegekend mag de politie aankloppen bij instanties en gegevens als mails e.d. opvragen.

Om een lang verhaal kort te maken; zij gaan niet naar de NOS om al die mails te claimen. Simpelweg omdat ze niet 99.9% zeker zijn dat wat er in die mails staat waar is of niet.

Ohhh absoluut niet gaan reageren. Vorig jaar ben ben ik benaderd door een redactrice van de Telegraaf, die wou heel graag een artikel hierover toewijden. Je ken proberen wat je wilt, maar ze zijn alleen uit op gezeik. Ik wou alleen meewerken als er tegen over stond dat er een positief artikel over vuurwerk in het nieuws kwam, maar dat willen ze niet.

Ik ga niet erop reageren maar ik houd het stuk wel in de gaten. Nu staan er al een paar hersenloze reactie's, haha. (Alhoewel het wel de vraag is of het grappig is aangezien ze het zomaar eens serieus kunnen nemen.....)

Onderzoekje vernaggelen is altijd grappig; wel reageren maar met een kletsverhaal, ze willen data? Ze krijgen data; alleen bestaat die uit onzin. Het beste knalvuurwerk komt uit Engeland bijvoorbeeld, veel illegaal komt uit Zweden en Finland of de gevaarlijkste 48" beton-saluut-shells waar NL mee overspoelt word komen uit Nigeria, dat soort werk. Als er voldoende 'ruis' binnen komt is die data die verzameld is niks meer waard. :)

Onderzoekje vernaggelen is altijd grappig; wel reageren maar met een kletsverhaal, ze willen data? Ze krijgen data; alleen bestaat die uit onzin. Het beste knalvuurwerk komt uit Engeland bijvoorbeeld, veel illegaal komt uit Zweden en Finland of de gevaarlijkste 48" beton-saluut-shells waar NL mee overspoelt word komen uit Nigeria, dat soort werk. Als er voldoende 'ruis' binnen komt is die data die verzameld is niks meer waard. :)

Ik ben een voorstander:D
Het zou wel heel erg geniaal zijn als ze in het nieuws zeggen beton-salute-shells:p..

ik dus absoluut niet.. Ik snap dus ook niet helemaal waarom je media gaat voeren met onjuiste gegevens.. beter dat je ze op de juiste manier probeert te overtuigen en voor te lichten over vuurwerk.. Zoals Rob Bakker dat laatst deed.. petje af voor die man.

het is leuk als het vuurwerk een x goed in het nieuws komt maarja wie zitten daar op te wachten ??
luist allen wij die vuurwerk aanbidden en er het hele jaar mee bezig zijn.
iedereen wil alleen maar bevestigd krijgen wat hun denken.
als die mensen denken dat je door een rotje je hand kwijt raakt dan is dat zo want vuurwerk is gevaarlijk.
je kunt ze niet wijs maken dat vuurwerk leuk is en niet gevaarlijk is bij het juiste gebruik.

zoiets als dit gaat daar dan ook zeker niets aan veranderen.
de mensen worden al jaren bang gemaakt over het vuurwerk dat je hier kunt kopen.
veel mensen in nederland gunnen mensen niet die ene dag lol in het jaar.

alleen wat wel moet stoppen zijn die kl*te kinderen die lopen te *****n en te slopen daar geef ik die mensen dan wel gelijk in.

maar dit schiet nie op hier heeft niemand wat aan allen dus de mensen die willen zien dat het gevaarlijk en illigaal is.

oftewel hou je niet van vuurwerk neem lkkr een slaap pil en word wakker op 1 januarie dankje wel en een dikke doei

Back
Bovenaan