Waar haal jij je vuurwerk?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Waar haal jij je vuurwerk?

Verdeeld in heel Nederland zijn er honderden vuurwerkwinkels die elk zoveel mogelijk klanten willen trekken. Sommige winkels hebben er heel veel voor over om klanten uit heel Nederland over te laten komen, en soms wel uit het buitenland!

Waardoor laat jij je beinvloeden? Reis jij het hele land door om zo goedkoop mogelijk aan vuurwerk te komen, of blijf je liever in de buurt en neem je genoegen met het vuurwerk van de plaatselijke vuurwerkboer om de hoek?

Doorslaggevend is het assortiment van de winkel. Tegenwoordig zijn er ook winkels die niet meer blijven bij 1 collectie, maar die het liefste zo'n breed mogelijk assortiment hebben om iedere liefhebber blij te kunnen maken. En degene met de mooiste kortingsactie trekt mijn aandacht natuurlijk ook. Dan is het afwegen. Aantal kilometers maakt mij niet uit. Met 30% korting scheelt het al behoorlijk.

Vorig jaar was het de winkel van Vuurwerkland Steenbergen geworden. Een hele goede keuze. Hadden op een paar dingen na (van een hele lange lijst) alles in voorraad. Zelfs de gewilde Silver Salute en "last minute" ook Bonfireworks en op aanvraag ook Buurtassortiment XXL, hoe mooi is dat? Een vuurwerkwinkel die de klanten persoonlijk helpt aan het mooiste vuurwerk.

Zelf reis ik nooit ver, zeker niet zolang ik geen auto heb, daarom ben ik meestal alleen tot 10 KM van omgeving Gouda te vinden. En in Gouda is er best veel.

Goudvuur (Lesli/Beko)
Streefland (Breeschoten)
Frans Mulder (Wolf)
Profile Hoogeveen (Schuurmans)

Woon in rotterdam veel omliggende winkels hierzo

- Vuurwerkmagazijn7kamp
- Top vuurwerk Rotterdam
- Vuurwerkhol

Dat betekent dus dat ik keuze heb uit de mooiste collecties, maar ik toch haal ik het bij mijn favoriete winkel in zevenkamp, de sfeer straalt er daar gewoon vannaf alleen als ik er langs rij krijg ik al de kriebels.

Dit jaar word het denk ik een combinatie van:

Profile Hoogeveen (Gouda) (Schuurmans)
Gerard Kaars (Reeuwijk)(Lesli)

En heel misschien ook nog:
Frans Mulder (Haastrecht)(Wolf)

Vorig jaar van Rotterdam naar Gouda enz gereden.
Dit jaar wordt het denk ik:

Van Rikxoort Vuurwerk (Lekkerkerk, Lesli en Hardix)
De Vries Schoenmakerij (Lekkerkerk, Lesli)
Top Vuurwerk Rotterdam (Rotterdam, verschillende goede merken)

En er komen er ongetwijfeld nog meer bij :p

Hangt er vanaf waar ik het vier, wat ik wil aan producten en of ik een auto ter beschikking heb (anders wordt het met de fiets alles bij elkaar scharrelen). Vorig jaar bijna alles in één keer bij Xena gehaald maar dit jaar kan ik het wel 'ns hier in de buurt vieren. Afhankelijk van 't assortiment, mijn budget en de wensen zal ik Vuurwerktotaal Hoogkerk weer een bezoek brengen, de Schuurmans dealer Dik wordt ook bezocht en Wolff dealer De Donderslag evenzo. Als ik Lesli wil kan ik altijd naar Van Ellen of de Welkoop, en tegenwoordig zijn er zelfs Marijn en Showtime dealers ter plaatse dus ook dat is nog mogelijk :)

Laatst bewerkt:
Standaard is dit:

Enorm Ruiterman: Schuurmans
Mico: Hardix en wat B&W
Boerenbond: Lesli
Las: Beko
en natuurlijk vuurwerk orthen: Rubro, Wolff, Havana, Lesli, Barely Legal, Pro-line en Royal.

(de collecties die ze verkopen waren van verkoopjaar 2009)

Hangt er vanaf waar ik het vier, wat ik wil aan producten en of ik een auto ter beschikking heb (anders wordt het met de fiets alles bij elkaar scharrelen). Vorig jaar bijna alles in één keer bij Xena gehaald maar dit jaar kan ik het wel 'ns hier in de buurt vieren. Afhankelijk van 't assortiment, mijn budget en de wensen zal ik Vuurwerktotaal Hoogkerk weer een bezoek brengen, de Schuurmans dealer Dik wordt ook bezocht en Wolff dealer De Donderslag evenzo. Als ik Lesli wil kan ik altijd naar Van Ellen of de Welkoop, en tegenwoordig zijn er zelfs Marijn en Showtime dealers ter plaatse dus ook dat is nog mogelijk :)
Bedenk me dat hier in de buurt vrijwel alles wel te koop is... zeker nu Vuurwerktotaal ook Zena voert. 't Is wel de vraag of zij dan ook nog Bonfireworks blijven verkopen, zoals vorig jaar, anders ben ik in de aap gelogeerd. Ik kon hier vorig jaar zelfs nog Jorge kopen :)

Alleen Royal Fireworks is hier nog niet te koop (maar mss verandert dat dit jaar) en Katan ook niet (net als winkelcollecties natuurlijk). Maar verder... Oja: BEKO mist hier! Een groot gemis! Vooral ivm de Traditionals :D

Vorig jaar m'n vuurwerk gehaald in:
Lopik (123vuurwerk.nl)
Steenbergen (VWL Steenbergen)
Ede (Pyrovoordeel.nl)
Westendorp (Roenhorst)
Duitsland (Aldi)
Leusden (Intertoys Kiers)
Nijverdal (Valk)
Tiel (Dutch Fireworks)
Koekange (Kuiper)

Dit jaar maar iets meer bundelen, zodat ik de 29ste me niet meer rot hoef te rijden.
Combi van Broekhoff, Bon, Marijn, Beko, Wolff, Pyroshopper en Zena zou helemaal top zijn. Verdeeld over 3 winkels moet ik ook ver kunnen komen. lopik zit daar sowieso weer bij.

Laatst bewerkt:
Bij is dat geheel afhankelijk van de prijzen de de verschillende winkels hanteren (en de daarbij behorende kortingen). Daar heb ik best een aantal kilometers voor over. Al moet het wel leuk blijven denk ik..
Meestal vind ik dit ook een van de leuke dingen om uit te zoeken...de winkelprijzen met elkaar vergelijken, wat is waar het goedkoopst en wat wil ik hebben :D

Ik haal mijn collectie daarom ook meestal bij meerdere winkels...

Bij is dat geheel afhankelijk van de prijzen de de verschillende winkels hanteren (en de daarbij behorende kortingen). Daar heb ik best een aantal kilometers voor over. Al moet het wel leuk blijven denk ik..
Meestal vind ik dit ook een van de leuke dingen om uit te zoeken...de winkelprijzen met elkaar vergelijken, wat is waar het goedkoopst en wat wil ik hebben :D

Ik haal mijn collectie daarom ook meestal bij meerdere winkels...

Wat een mooi politiek correct antwoord Bas.

:D

Ik ga me vuurwerk halen bij:

Vuurwerk Orthen s-Hertogenbosch. Veel goede verhalen over gelezen. Groot assortiment van top merken. Aantrekelijke korting. En personeel met verstand van zaken.

Vuurwerk XXL Voorst. Eenigste Rubro dealer uit me omgeving. Heb al iets vernomen over de uitbreiding in hun assortiment. En dat maakt dat ik zeker in december eens langs ga.

Laatst bewerkt:
Ik stem mijn aankoopbeleid helemaal af op de kortingen die er gegeven worden en het assortiment dat ze verkopen.

Vorig jaar haalde ik het bij 123vuurwerk in lopik en bij Tophout in Rotterdam, beide winkels waarmee ik korting kreeg via de acties met vuurwerkcrew:D.

De laatste jaren steeds bij: Isandra. Misschien dat ik dit jaar meer rond ga kijken nu ik zelf me rijbewijs heb :)

Ik ga dit jaar naar de volgende winkels.

Top vuurwerk Rotterdam
Games & Gadgets
intratuin cruquius
Andre van wees
Decemberhoeve

...Rik

Voor mij natuurlijk heel makkelijk aangezien ik er werk.

Nagenoeg al mijn vuurwerk haal ik bij VuurwerkOrthen.
Dit natuurlijk ook omdat ik er werk:D

Groot assortiment.
Extra site voor liefhebbers.
Goede kortingen.
Mooie actie's.
Meeting.
Leuke winkel.
Sfeerlijk ingericht.
Kwaliteits vuurwerk.
Mooi vuurwerk voor elk budget.
Men geeft goed persoonlijk advies aan de klant.
Geen lange wacht tijden.
Klant vriendelijk.

Back
Bovenaan