Waal in Vlammen 21-07-2009

arjan heeft net gebeld. Ze zijn aan het uitvaren. Dus show gaat door.!!!
En als het droog blijft gaat arjan ook streamen

Oke bedankt Fred dan kunnen we dadelijk de trein richting nijmegen pakken bedankt voor de info :wink::D

veel plezier iedereen :bye::wink:

Gelukkig gaat het door.
Ik ben zeer benieuwd naar de show, zal proberen of ik de live stream kan kijken en anders zie ik de filmpjes wel verschijnen.
Veel plezier voor de mensen die gaan.

Dit bericht stond een uur geleden op de website:

Het vuurwerk wordt normaliter vooraf gegaan door het oplaten van luchtballonnen (voor de ballonvaart) vanaf de Lentse oever. Dit is echter afgelast in verband met de weersverwachtingen. Er worden namelijk zware onweersbuien, hagel en windstoten verwacht.

Het vuurwerk lijkt nu wel door te gaan. Bij afgelasting komt hier bericht. Dus blijf deze website checken!

http://www.vierdaagsefeesten.eu/zomerfeestennijmegen/vuurwerk.html

Helaas geen livestream:

Vanwege het slechte weer in Nijmegen zal er vanavond geen live uitzending zijn op Pyro TV. In de eerste plaats omdat wij op de ponton onze apparatuur niet droog kunnen houden. Ten tweede speelt het probleem dat het vuurwerk (mogelijk) geheel zal worden afgelast.

Mocht het vuurwerk wel doorgaan, dan zullen wij wel het vuurwerk opnemen vanuit een andere drogere positie en dit later integraal uitzenden op Pyro TV.

Oops stond hier boven ook al. Deze kan verwijdert worden!

Laatst bewerkt:
De kans is groot dat de vuurwerkshow Waal in Vlammen vanavond gewoon door kan gaan. De buien die Nijmegen nog te wachten staan zijn rond 22.00 uur overgetrokken. Alleen wanneer de windkracht hoger dan 5,5 ligt of er onweer dreigt, zal er alsnog afgelast worden.

http://www.4daagsehelden.nl/

Neen, ik ga ook niet, ik durfde het risico van een verre reis voor niets niet te nemen. Ik zie Frits en consorten wel bezig zijn in Scheveningen.

ik woon dicht bij nijmegen maar er is hier dus echt noodweer aan de gang momenteel
windstoten, hagel, wolkbreuken etc

Vuurwerk op de Waal is begonnen

NIJMEGEN - Het was de hele avond spannend: gaat het door of niet? Het bij tijd en wijle hevige onweer in Nijmegen dreigde roet in het eten te gooien wat betreft het traditionele vuurwerk ‘De Waal in Vlammen’.

Net op tijd bleek dat de dondergoden Nijmegen hadden gepasseerd. Uiteindelijk togen alsnog vele duizenden liefhebbers van het betere knal- en siervuurwerk naar de boorden van de Waal. Het moet gezegd, de vuurwerkmannen overtroffen deze dinsdagavond Wodan en co.

De ballonvaart die voorafgaand aan het vuurwerk plaats zou vinden vanaf de Lentse oever, ging niet door. Er werden zware onweersbuien, hagel en windstoten verwacht. De verwachte bui kwam omstreeks 19.00 bij Nijmegen, maar de gevolgen bleven beperkt. Wel stroomden de feestpleinen snel leeg vanwege de regen. Inmiddels is het weer droog.

http://www.gelderlander.nl/specials/vierdaagse2009/5282463/Vuurwerk-op-de-Waal-is-begonnen.ece

Ik vond het een heerlijke show om naar te kijken. Leuk gespeel met candles en volle lucht. Paar schoonheidsfoutjes maar valt in mijn inzien in het niet.
Het "verassingseffect" met de salutes en boeketten in 1 keer was heerlijk. Alleen jammer dat er niet meer salutes in de finale werd gebruikt.

Prima show, morgen de film online:wink:

snc14031.jpg

Laatst bewerkt:
In afwachting van de heren filmers hier alvast een kort, maar wel mooi fragment:

Vierdaagse VUURWERK Nijmegen 2009, HDC-SD20, Fireworks 4-daagse feesten, 4days Marches 2009

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan