Waal in Vlammen 21-07-2009

wacht dan nog maar een uurtje, hier slaat het weer al helemaal om (brabant) begint steeds harder te waaien en verwacht dat het ook zo flink gaat regenen.
ik wou ook gaan maar ik denk dat het afgelast gaat worden, zal trouwens ook nog moeilijk worden wil het morgen of overmorgen doorgaan want ze voorspellen voor heel de week bar slecht weer.

hoppelijk draait het weer bij en kan het wel doorgaan, ik had er namelijk hoge verwachtingen van.

NIJMEGEN - Het traditionele vuurwerkspektakel de Waal in Vlammen gaat vanavond mogelijk niet door. Spelbreker is het verwachte slechte weer. Dat heeft de organisatie van de Vierdaagsefeesten bekend gemaakt.

Volgens de organisatie is afgesproken dat er geen vuurwerk wordt afgestoken bij windsnelheden van meer dan 5,4 Beaufort. Voor vanavond worden stevige buien met onweer verwacht.

Het vuurwerk dat massa's mensen trekt staat gepland voor 22:30 uur. De organisatie houdt het weer nauwgezet in de gaten en zal mogelijk pas laat beslissen over doorgaan of niet

http://www.omroepgelderland.nl/web/4Daagse-2009-1/4Daagse-Landingspagina-1/315911/Mogelijk-geen-Vierdaagsevuurwerk.htm

als je op www.regen.nl kijkt komt er nog wel wat aan.:sad:
maar denk dat het net goed zal gaan?,maar we moeten het maar even afwachten.

zou wel jammer zijn zeg :mad:

volgens die radar zou het voor 22:30 al overgetrokken zijn, hoppelijk is dat het geval.. ik zal alles ook in de gaten houden want wil niet op de bonnefooi een uur gaan rijden en dan daarkomen dat het niet doorgaat.

als het weer een beetje wil meewerken, het is zomers in hemelsnaam.. voor sommige mensen wordt de vakantie half verregent.

ik had er erg veel zin in, zou balen zijn als het niet doorging.

NIJMEGEN - Het slechte weer bedreigt mogelijk het vuurwerkevenement dat vanavond gepland is op de Waalkade. “De brandweer is in samenwerking met weerman Jules Geirnaerdt druk bezig de buien te monitoren”, aldus Teddy Vrijmoet, directeur van de Stichting Vierdaagsefeesten Nijmegen. Niet alleen moet de veiligheid van het publiek gewaarborgd worden, als de windkracht boven 5,5 Beaufort uitkomt mag het vuurwerk niet eens afgestoken worden.

Mocht het vuurwerk geen doorgang vinden dan wordt dat gemeld via deze website en de website van de 4Daagse. Het publiek in de stad wordt geinformeerd door middel van flyers, lichtkranten en sms-alert.
Het traditionele ballonnenspektakel vanaf de Lentse oever is in elk geval afgelast. De hete-luchtballonnen kunnen vanwege de slechte weersomstandigheden niet opstijgen.

http://www.4daagsehelden.nl/slecht-weer-bedreigt-vuurwerk

Zou wel erg jammer zijn zeg, is al de 3e keer op rij voor mij dat een vuurwerkshow de mist in gaat. Ik wacht af maar nu is het mooi weer in nijmegen en de buien zullen daar rond een uur of 10 aankomen vrees ik......

Ik hoe aandachtig het weer in de gaten via buienradar, Daar kun je zien dat het om 9 uur vanavond weer droog is in nijmegen.

Ja dat had ik ook gezien alleen daarna komt er nog 1 kleine bui over, daarbij is het moeilijk om te kijken hoelaat die overkomt....

Ja dat had ik ook gezien alleen daarna komt er nog 1 kleine bui over, daarbij is het moeilijk om te kijken hoelaat die overkomt....

Lijkt er op dat die kleine bui wel aan het uitgroeien is en dat die rond tien uur akelig dicht bij Nijmegen zit. Ik ga zo hoe dan ook die kant op.

Zou inderdaad erg balen zijn als het nu nog afgelast word. zelf kan ik helaas niet. Maar zal voor degene die gaan in elk geval duimen op goed weer. En wil zoiezo een film verslag zien hier van iemand :wink:

het gaat niet om de regen maar om de wind. al komt het met bakken uit de hemel.. dat maakt niet uit.. het zit hem in de wind. dus je kan buienradar in de gaten houden tot je dood neervalt.. daar zal je niks wijzer uit worden.

Aflasting live uitzending - dinsdag 21-07-2009

Vanwege het slechte weer in Nijmegen zal er vanavond geen live uitzending zijn op Pyro TV. In de eerste plaats vanwege het feit dat het vuurwerk (mogelijk) geheel zal worden afgelast, ten tweede omdat wij op de ponton onze apparatuur niet droog kunnen houden.

Mocht het vuurwerk wel doorgaan, dan zullen wij wel het vuurwerk opnemen vanuit een andere drogere positie en dit later integraal uitzenden op Pyro TV.

Laatst bewerkt:
Nee maar dat is nou ook niet echt genieten in de stromende regen naar een vuurwerkshow kijken en bij die regen zit meestal ook veel wind.

Heey Fred,

Hou ons op de hoogte :D wij wachten nog even af want wij komen toch vanuit Wijchen maar willen eigenlijk niet in de regen staan :rolleyes:

Ik wacht af :p

- Mark

Ik had met Arjan afgesproken dat hij via sms berichten doorgeeft over het verloop van de show en het wel of niet doorgaan i.v.m. het slechte weer.

heb je contact gehad dan met hem ?

aangezien het nu omweer en met behoorlijke bakken regen uit de lucht komt

Ik heb 10 minuten geleden contact gehad met Arjan, hij gaat niet streamen vanwege het feit dat hij zijn apparatuur niet droog kan houden op de ponton. Als het regent en het vuurwerk gaat door, dan gaat hij vanaf een beschutte plek het proberen te filmen maar niet streamen.

In het bericht op Pyro TV was het woord (mogelijk) weggevallen, bovenstaande bericht is achter haalt.

Aflasting live uitzending - dinsdag 21-07-2009

Vanwege het slechte weer in Nijmegen zal er vanavond geen live uitzending zijn op Pyro TV. In de eerste plaats omdat wij op de ponton onze apparatuur niet droog kunnen houden. Ten tweede speelt het probleem dat het vuurwerk (mogelijk) geheel zal worden afgelast.

Mocht het vuurwerk wel doorgaan, dan zullen wij wel het vuurwerk opnemen vanuit een andere drogere positie en dit later integraal uitzenden op Pyro TV.

Laatst bewerkt:
Het vuurwerk dat massa's mensen trekt staat gepland voor 22:30 uur. De organisatie houdt het weer nauwgezet in de gaten en zal mogelijk pas laat beslissen over doorgaan of niet

Stond een paar post hier boven, wordt dus afwachten. Fred(Moontan) heeft aangeven contact te houden met Arjan, het zal dus vanzelf hier verschijnen:)

Back
Bovenaan