VWC in 2018; tips of suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees altijd met veel plezier de verslagen van de importeurs bezoeken. Het lijkt mij leuk als er ook zo iets met betrekking tot de vuurwerkwinkels komt. Wie zijn de personen achter de vuurwerkwinkel, wat doen ze in het dagelijks leven, hoe kijken ze terug op de vuurwerk verkoopdagen, foto’s (van de bunkers, winkels ect.), toekomstplannen en zo kan ik nog wel even door gaan :D Misschien helpt het ook om het gedurende het laagseizoen meer leden actief te houden.

Ik lees altijd met veel plezier de verslagen van de importeurs bezoeken. Het lijkt mij leuk als er ook zo iets met betrekking tot de vuurwerkwinkels komt. Wie zijn de personen achter de vuurwerkwinkel, wat doen ze in het dagelijks leven, hoe kijken ze terug op de vuurwerk verkoopdagen, foto’s (van de bunkers, winkels ect.), toekomstplannen en zo kan ik nog wel even door gaan :D Misschien helpt het ook om het gedurende het laagseizoen meer leden actief te houden.

Bedankt voor de reactie en goed om te horen dat de verslagen worden gewaardeerd. Vorig jaar zijn er al een paar verslagen verschenen van winkelbezoeken. Ik meen dat het er ongeveer 6 waren in totaal. De reacties daarop waren erg positief en het is erg goed bevallen. Als de mogelijkheden zich dit jaar weer voordoen dan zal dit zeker een vervolg krijgen. In het laagseizoen is het niet bij elke winkel mogelijk, want bij veel winkels zijn de bunkers nu relatief leeg, op een aantal grote freakwinkels na.

Ik kijk 99 van de 100 keer op mijn mobiel op vuurwerkcrew.nl, maar ik zie vanaf begin dit jaar dat er in het welkomstwoord nog steeds een crew van 11 personen staat en het aantal leden nog staat op ruim 19.500.

Zijn er nu niet 14 crewleden? Met de nieuwe moderators erbij en het ledenaantal al de 20k gepasseerd is?

Is het en idee om de logging/history van de chat uit te zetten?
Heb er zelf niet zoveel mee, dat alles opgeslagen wordt..

de history / logging is voor ons als mods wel praktisch, maar wellicht kunnen we het uizetten voor de reguliere leden.

ik neem hem mee

Vuurwerkkalender is offline en ik mis vaak shows. Is er een optie om de show kalender meer up 2 date te houden?

Vuurwerkkalender is offline en ik mis vaak shows. Is er een optie om de show kalender meer up 2 date te houden?

Dit, en ik weet niet of het teveel gevraagd is maar kan er dan ook een iCal ofzo komen die je universeel in elke agenda app kan laden met up-to-date updates dat de shows in je agenda verschijnen

De kalender is inderdaad wel een dingetje.

Verder lijkt 't me fijn een soort push bericht te ontvangen (mail of VWC chat o.i.d) wanneer jullie live gaan op facebook. Daar ik geen gebruik maak van Social Media maar jullie livestreams van demo's wel een enorme uitkomst vind.

Wellicht al eerder genoemd, maar ik vraag me af of het niet mogelijk is het forum mobile responsive te maken? In de huidige staat werkt het op de telefoon ook wel aardig hoor, maar je merkt toch dat het soms echt even prutsen is om op het juiste linkje te klikken. Daarnaast wordt er sinds 2015 wereldwijd al meer op mobiel gebruikgemaakt van Google dan op desktop, sterker nog, het gaat inmiddels zelfs zo ver dat Google "mobielonvriendelijke" websites lager plaatst in de zoekmachine (Mobile-first index). Ik denk dus echt dat het tijd wordt voor Vuurwerkcrew om hier eens even in te duiken. :biertje:

De kalender is inderdaad wel een dingetje.

Verder lijkt 't me fijn een soort push bericht te ontvangen (mail of VWC chat o.i.d) wanneer jullie live gaan op facebook. Daar ik geen gebruik maak van Social Media maar jullie livestreams van demo's wel een enorme uitkomst vind.

Heb je zelf suggesties voor een manier? Heb je bijvoorbeeld bij andere websites of bedrijven al zo een oplossing gezien?

Wellicht al eerder genoemd, maar ik vraag me af of het niet mogelijk is het forum mobile responsive te maken? In de huidige staat werkt het op de telefoon ook wel aardig hoor, maar je merkt toch dat het soms echt even prutsen is om op het juiste linkje te klikken. Daarnaast is het al jaren een trend dat steeds meer mensen websites bezoeken vanaf hun telefoon, het gaat inmiddels zelfs zo ver dat Google "mobielonvriendelijke" websites lager plaatst in de zoekmachine. Ik denk dus echt dat het tijd wordt voor vuurwerkcrew om hier eens even in te duiken. :biertje:

Naast dat het, ondanks dat je wat moet inzoomen, vertrouwder is en toch het overzicht beter waarborgt, is er met name het grote nadeel dat het tonen van advertenties vaak niet (goed) werkt met de mobiele versie van een forum. Zonder banners geen adverteerders en zonder adverteerders kunnen wij niet online blijven met een gratis forum. :wink:
Wij krijgen tevens vaker te horen dat het fijn is dat ie op mobiel hetzelfde toont als op desktop en tablet t.o.v. mensen die per se een mobiele weergave zoeken. Gelukkig maar, want wat ons betreft, gaan we dus ook lekker op deze manier verder. Optimalisaties met enkel voordelen, zullen wij uiteraard altijd overwegen. :)

Begrijpelijk! Het is uiteraard het belangrijkste dat alles gewoon goed blijft werken. Tegenwoordig is het overigens wel mogelijk om in je browser op je telefoon aan te geven of je de mobiele versie of desktop versie van de website wilt inladen. Mochten jullie ooit dus toch besluiten een responsive layout uit te rollen, dan kunnen mensen altijd nog zelf kiezen hoe deze wordt weergegeven. Prettige nachtrust! :)

Naast dat het, ondanks dat je wat moet inzoomen, vertrouwder is en toch het overzicht beter waarborgt, is er met name het grote nadeel dat het tonen van advertenties vaak niet (goed) werkt met de mobiele versie van een forum. Zonder banners geen adverteerders en zonder adverteerders kunnen wij niet online blijven met een gratis forum. :wink:
Wij krijgen tevens vaker te horen dat het fijn is dat ie op mobiel hetzelfde toont als op desktop en tablet t.o.v. mensen die per se een mobiele weergave zoeken. Gelukkig maar, want wat ons betreft, gaan we dus ook lekker op deze manier verder. Optimalisaties met enkel voordelen, zullen wij uiteraard altijd overwegen. :)

Talpatalk?

Overigens ik zit gewoon via Chrome op mijn kwekijzer op vwc.
Ik vind het prima werken, ik kan het allemaal prima volgen.

Jaren lang reikt VWC prijzen uit voor de beste importeur, beste cake, beste nieuwkomer enz.
Waarom introduceert VWC niet een soort 'Nobelprijs voor behoudt van de vuurwerktraditie'?

Het idee hierachter is om dit onder te verdelen in 3 categorieën, namelijk een prijs voor een lid van een forum, een prijs voor een winkelier en een prijs voor een importeur. Echter natuurlijk moet men wel aan een aantal punten voldoen. Misschien dat dit kan helpen in de strijd voor behoudt van ons mooie traditie.

Zou een groter quick reply venster mogelijk zijn? Op mobiel heb je maar een smal balkje en bv een reactie bijwerken en knipplak van quotes (een quote opent sws automatisch in quick reply box ipv groot reply window) is een gepruts van hebikjoudaar omdat je maar 2 regeltjes beeld hebt.

Ik zou graag wat aan willen kaarten over de VWT winactie 7. Dat is het jaarlijkse 'spam-topic'. Een prijsvraag is hardstikke leuk hoor, maar deze actie zorgt ervoor dat menig forumlid de fatsoensnormen overboord zet en dat alle forumstatistieken volledig in de war komen.
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...l-Winactie-7-2018-Win-een-VOLT!-Blue-Titanium

Wat zijn de 'regels' omtrent het gebruik van bots op dit forum? Er worden nu bots ingezet om zoveel mogelijk posts te maken.

Mijn suggesties zijn als volgt:
- Bots niet toestaan op dit forum.
- De post count voor dit specifieke topic niet mee laten wegen bij het aantal berichten van een lid. Net als bij junktalks, waar je berichten ook niet meetellen in de teller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan