VVD Amersfoort tegen vuurwerk voor voedselbankgezin

VVD tegen vuurwerk voor voedselbankgezin

AMERSFOORT - De VVD in Amersfoort vindt het niet nodig dat de lokale voedselbank gratis vuurwerk gaat uitdelen. Volgens de partij is het een luxe-artikel en geen basisvoorziening zoals eten en drinken.

Vorige week werd bekend dat gezinnen die klant zijn bij Voedsel Focus Amersfoort het vuurwerk krijgen van stichting Vrolijk Vuurwerk
en een vuurwerkwinkel. De stichting is opgericht om gezinnen die krap bij kas zitten een vrolijke jaarwisseling te bezorgen.

VEILIGHEID
De voedselbank in Amersfoort mag zo'n 300 vuurwerkpakketten uitdelen, maar de Amersfoortse VVD ziet dat niet zitten en heeft er vragen over gesteld. "De VVD heeft deze vragen onder andere gesteld om de veiligheid", zegt fractievoorzitter Kees Kraanen.

"In hoeverre is de voedselbank geschikt om volgens het vuurwerkbesluit vuurwerkpakketten te gaan verstrekken aan mensen?" Ook vindt de VVD dat de Amersfoortse voedselbank het bij voedsel uitdelen moet houden.

De verkoop van vuurwerk gaat aanstaande zaterdag van start. Afsteken mag alleen tijdens de jaarwisseling

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1112170/vvd-tegen-vuurwerk-voor-voedselbankgezin.html

Wat een *****n vvd' ers. ZElf geld zat over het algemeen en dan nu lopen zeiken dat arme mensen ook een keer wat extra krijgen. Er wordt geen belastinggeld ingestopt ofzo.
Wat een enorme zeiksnorren.
Opzouten met dat soort politiek. Ik kan hier echt kwaad om worden.
bah...

Het is inderdaad nefast voor de veiligheid dat arme mensen ook even lol hebben met de jaarwisseling.

Ik heb begrepen dat het gewoon door gaat. Maar zullen we dan ook maar die andere subsidies verbieden voor vakanties, sportverenigingen en hobbyclubs? Ze zullen maar plezier hebben zonder geld zeg!

Er zit geen geld van de voedselbank in.. geen belastinggeld... maar gewoon een groot hart achter deze giften van de importeurs. Ik vind dit echt belachelijk en ik weet zeker dat ze niet verdere informatie nagecheckt hebben, dat bijvoorbeeld dit geen geld kost.

Toch niet te geloven dit ze zouden zich kapot moeten schamen daar!!!:mad:

Nee man de VVD niet die hebben geen geweten die zijn nog zo gierig en gevoelloos dat als men zou besluiten oude mensen in een verzorgingshuis nog maar een maaltijd per dag te geven om 1000 euro uit te sparen, ze spontaan de vlag gaan uit hangen.

Zelfs wanneer importeurs vuurwerk gratis geven als gift is het nog niet goed. En dan maar roepen dat men er is voor ondernemers. Welnu, mogen de importeurs en winkeliers niet zelf bepalen wat ze geven en aan wie? Oh wacht, er kan zeker geen BTW of accijns gevorderd worden over dit soort giften?

Het zou goed zijn als er vanuit de ondernemers even een signaal naar die toko gaat dat ze zich eens zouden moeten verdiepen in de stof!

Stelletje mafkezen zijn het, wat dan weer wel mag zijn bijvoorbeeld de knipkaarten voor aankopen van tandpaste zeep ed, maar niemand die er ook maar op toe kijkt hoe die gebruikt worden.
Hier in de stad hebben alle minder bedeelde mensen een stempelkaart met daarop 16 vakjes waarde van ieder vakje is 2,25. Nou ik kan je vertellen dat die kaarten in 1 keer gebruikt worden in de parfumerie voor dure cremes ed. En zo krijgt ieder gezinslid een kaart. Daar kan ik me kwaad over maken en dan lopen zieken over een zakje vuurwerk. En zo kan ik nog wel even door gaan met de zgn sociale regelingen waar diezelfde mensen 3 keer per jaar op vakantie gaan.

Nederland op z'n smalst :mad:

Politiek een slaatje proberen te slaan uit het harde werk van Sebastiaan en alle anderen die belangeloos tijd/moeite/producten hebben gegeven om kinderen een fijne oud en nieuw te kunnen geven.

Tenenkrommend en om te kotsen zo achterlijk vind ik het!

Het is een vorm van aandacht trekken tot het zieke aan toe, helaas valt het niet mee om eens een normaal weerwoord te kunnen geven voor de partijen die zo hun best gedaan hebben. De importeurs, winkels die eraan meewerken, en zeker ook Sebastiaan. Laat je vooral niet uit het veld slaan Sebastiaan, er zijn vele mensen die jou actie wel waarderen, en heel gaaf vinden!!!

Denk eerlijk gezegd dat de politiek gevoed is op deze vraag!
Met andere woorden, ik verkoop vuurwerk en daar geven ze het gratis weg?!!
Mag dat gezien het vuurwerk besluit qua opslag enz.?(ik mis zo omzet0
Goedkoop scoren noem ik dat van twee kanten, jammer maar helaas werkt het zo.
Sebastiaan, laat je niet verslaan je bent goed bezig. jij hebt het prima geregeld qua opslag afhalen enz.
Gr Wim

Back
Bovenaan