Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
typisch gevalletje inspraak zonder inzicht en een uitspraak zonder uitzicht..
Echt ongelofelijk dat mensen (die het goed hebben) het iemand dit het minder heeft niet wat "extra's" gunnen.
Geachte VVD-fractie Amersfoort,
naar aanleiding van berichtgeving op www.rtvutrecht.nl stuur ik u deze e-mail. Uit de berichtgeving blijkt dat de fractie vragen heeft gesteld over het uitdelen van vuurwerk bij de voedselbank. Daarnaast geeft u aan dat u dit niet nodig vindt.
In deze e-mail beantwoord ik graag uw vragen:
1. Hoeveel investeert de voedselbank in deze actie?
Niets, het betreffen donaties van vuurwerkimporteurs en vuurwerkwinkels. De voedselbank is alleen benaderd voor het uitdelen van de afhaalbewijzen van het vuurwerk.
2. "In hoeverre is de voedselbank geschikt om volgens het vuurwerkbesluit vuurwerkpakketten te gaan verstrekken aan mensen?"
Zoals blijkt uit de websites www.vrolijkvuurwerk.nl en www.facebook.com/VrolijkVuurwerk, deelt de voedselbank geen vuurwerk uit. De mensen van die afhankelijk zijn hebben een tegoedbon aangeboden gekregen, waarmee ze een vuurwerkpakket kunnen afhalen bij reguliere vuurwerkwinkel. Het vuurwerkbesluit is dus niet van toepassing op de voedselbank.
3. Hoe staat het met de veiligheid?
In ieder pakket zit een aansteeklont en een veiligheidsbril. Daarnaast hebben wij flyers laten drukken waarop nog 5 aanvullende veiligheidstips staan. Dit is meer dan de gemiddelde consument tijdens de reguliere verkoop krijgt.
4. Het betreft geen primaire levensbehoefte.
Dit ben ik met u eens. Dit heeft Vrolijk Vuurwerk ook nooit beweerd. Wel ben ik verbaasd dat u over het vuurwerk valt, terwijl er ook sinterklaascadeautjes en kaartjes voor de ijsbaan zijn uitgedeeld. Ook dit is geen primaire levensbehoefte.
Uw vragen beantwoord hebbende stelt het mij teleur dat de fractie, voordat zij vragen stelde en de publiciteit opzocht, niet de moeite heeft genomen de vrij toegankelijke informatiebronnen te raadplegen. Alle informatie die u zocht stond en staat op de websites www.vrolijkvuurwerk.nl en op www.facebook.com/VrolijkVuurwerk. Op de website staat tevens mijn telefoonnummer, waarop u mij had kunnen bereiken voor nadere informatie.
De ophef die door de vragen van de fractie zijn ontstaan had u kunnen voorkomen. Door de ophef zijn er echter weer enkele donateurs die aangeven te stoppen met de steun aan de voedselbank. Ik ga er vanuit dat dit ook voor u geen gewenst resultaat is.
Er vanuit gaan de u voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,
Sebastiaan Oudshoorn | Vrolijk Vuurwerk
En omdat het mij echt niet lekker zit heb ik zojuist onderstaande mail naar de VVD-fractie van Amersfoort gestuurd:
Zojuist gebeld door het gemeenteraadslid dat de vragen had gesteld. Hij heeft zijn excuses aangeboden en toegegeven dat hij meer vooronderzoek had moeten doen. Hij betreurt de gevolgen en heeft mij persoonlijk toegezegd volgend jaar rond kerst zelf met een actie te komen voor de voedselbank. Ik heb zijn telefoonnummer, dus daar houden we hem aan!![]()