VVD Amersfoort tegen vuurwerk voor voedselbankgezin

Ik had het ook gelezen en heb het even naast mij neergelegd. De VVD heeft mij ook niet benaderd. Wel zag ik dat andere politieke partijen in Amersfoort via Twitter een gesprek hadden met een aantal mensen. De Twitteraars (in ieder geval iemand van de SP) had zich goed ingelezen en kon op elke vraag antwoord geven.
Hopelijk iets met storm en een glas water. Maar als ze bellen, dan leg ik het ook hen gewoon haarfijn uit.

En blijkbaar heeft nu.nl het ook opgepikt en zitten daar nog veel meer 'elitaire' mensen.

Begin je jezelf toch langzamerhand af te vragen waarvoor je het doet...

Laat je vooral niet uit het veld slaan door deze pipo's !!
De VVD heeft afgelopen jaar aangetoond met alle winden mee te waaien en in december ken je de politieke wind over het algemeen wel. Echt ongelofelijk dat mensen (die het goed hebben) het iemand dit het minder heeft niet wat "extra's" gunnen. Tuurlijk is het geen 1e levensbehoefte maar het gaat hier om de gunfactor. Er worden ook vakanties georganiseerd voor kinderen van minder bedeelden, zieke mensen die een wens in vervulling zien gaan enz. enz. Ook geen 1e levensbehoeftes maar wel verrekte mooi dat het gebeurd. Alleen omdat het nu vuurwerk is moet er moeilijk gedaan worden.
Ga door met je actie !!!

Wat ik nog het ergste vind is dat het negatieve invloed heeft op de Voedselbank. Voor Vrolijk Vuurwerk had ik nog wel ingeschat dat mensen er tegen konden zijn. Dat is een ieders goed recht. Niet iedereen houdt van vuurwerk, en dat hoeft ook niet. Dat het echter ten koste zou gaan van donateurs van de voedselbank hadden zowel Vrolijk Vuurwerk als de Voedselbanken niet verwacht.

En omdat het mij echt niet lekker zit heb ik zojuist onderstaande mail naar de VVD-fractie van Amersfoort gestuurd:

Geachte VVD-fractie Amersfoort,

naar aanleiding van berichtgeving op www.rtvutrecht.nl stuur ik u deze e-mail. Uit de berichtgeving blijkt dat de fractie vragen heeft gesteld over het uitdelen van vuurwerk bij de voedselbank. Daarnaast geeft u aan dat u dit niet nodig vindt.

In deze e-mail beantwoord ik graag uw vragen:

1. Hoeveel investeert de voedselbank in deze actie?
Niets, het betreffen donaties van vuurwerkimporteurs en vuurwerkwinkels. De voedselbank is alleen benaderd voor het uitdelen van de afhaalbewijzen van het vuurwerk.

2. "In hoeverre is de voedselbank geschikt om volgens het vuurwerkbesluit vuurwerkpakketten te gaan verstrekken aan mensen?"
Zoals blijkt uit de websites www.vrolijkvuurwerk.nl en www.facebook.com/VrolijkVuurwerk, deelt de voedselbank geen vuurwerk uit. De mensen van die afhankelijk zijn hebben een tegoedbon aangeboden gekregen, waarmee ze een vuurwerkpakket kunnen afhalen bij reguliere vuurwerkwinkel. Het vuurwerkbesluit is dus niet van toepassing op de voedselbank.

3. Hoe staat het met de veiligheid?
In ieder pakket zit een aansteeklont en een veiligheidsbril. Daarnaast hebben wij flyers laten drukken waarop nog 5 aanvullende veiligheidstips staan. Dit is meer dan de gemiddelde consument tijdens de reguliere verkoop krijgt.

4. Het betreft geen primaire levensbehoefte.
Dit ben ik met u eens. Dit heeft Vrolijk Vuurwerk ook nooit beweerd. Wel ben ik verbaasd dat u over het vuurwerk valt, terwijl er ook sinterklaascadeautjes en kaartjes voor de ijsbaan zijn uitgedeeld. Ook dit is geen primaire levensbehoefte.

Uw vragen beantwoord hebbende stelt het mij teleur dat de fractie, voordat zij vragen stelde en de publiciteit opzocht, niet de moeite heeft genomen de vrij toegankelijke informatiebronnen te raadplegen. Alle informatie die u zocht stond en staat op de websites www.vrolijkvuurwerk.nl en op www.facebook.com/VrolijkVuurwerk. Op de website staat tevens mijn telefoonnummer, waarop u mij had kunnen bereiken voor nadere informatie.

De ophef die door de vragen van de fractie zijn ontstaan had u kunnen voorkomen. Door de ophef zijn er echter weer enkele donateurs die aangeven te stoppen met de steun aan de voedselbank. Ik ga er vanuit dat dit ook voor u geen gewenst resultaat is.

Er vanuit gaan de u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,
Sebastiaan Oudshoorn | Vrolijk Vuurwerk

Een zeer nette mail. Ik verwacht dan ook een net antwoord van de VVD.
Ik hoop dat uiteindelijk alles op zijn pootjes terecht komt.
greetzqz

En omdat het mij echt niet lekker zit heb ik zojuist onderstaande mail naar de VVD-fractie van Amersfoort gestuurd:

Hou de moed erin! Dit is een van de weinige acties die positief vuurwerk in de media gezet heeft, een echte aanwinst voor ons vuurwerkliefhebbers.

Je hebt het heel netjes onder woorden gebracht sebastiaan, hoe duidelijk wil je het hebben?

Zo is voor mij weer heel simpel bevestigd, hoe de politiek in Nederland in elkaar zit.
Walgen doe ik ervan..... :mad: , maar we hebben het er mee te doen.

tja als je die mail leest heeft die VVD geen poot om op te staan .
wat jammer dat er door het toe doen van zo n domme partij donateurs afhaken .
maar niet getreurd de gemeente raadsverkiezingen staan in het nieuwe jaar ook weer voor de deur
dus stemmen maar :devil:

Zojuist gebeld door het gemeenteraadslid dat de vragen had gesteld. Hij heeft zijn excuses aangeboden en toegegeven dat hij meer vooronderzoek had moeten doen. Hij betreurt de gevolgen en heeft mij persoonlijk toegezegd volgend jaar rond kerst zelf met een actie te komen voor de voedselbank. Ik heb zijn telefoonnummer, dus daar houden we hem aan!:D

Dat is dan toch weer goed nieuws! Hopelijk blijft het niet alleen bij worden naar jou toe sebas!

***** VVD!!! Stelletje eikels zijn het want als het over vuurwerk gaat dan is t allemaal niet nodig het gaat erom dat die mensen ook een leuke avond en oud en nieuw hebben. Dit gaat nergens over stelletje ***lo s..... Grrrrrrr

Zojuist gebeld door het gemeenteraadslid dat de vragen had gesteld. Hij heeft zijn excuses aangeboden en toegegeven dat hij meer vooronderzoek had moeten doen. Hij betreurt de gevolgen en heeft mij persoonlijk toegezegd volgend jaar rond kerst zelf met een actie te komen voor de voedselbank. Ik heb zijn telefoonnummer, dus daar houden we hem aan!:D

Ok dat is dan wel weer cool hier komen ze niet onderuit! Dus volgend jaar vuurwerkplezier...

Back
Bovenaan