Voor mij moet er niemand gepakt worden, dat is nu net mijn punt.
Daarom heb ik het over karma. Zoek maar eens op wat dat is.
De wet is de wet. Degene die nu blij zijn dat deze jongens gepakt worden, kunnen ook gepakt worden.
Sommigen denken dat de wet enkel geld voor de mensen die ze niet lusten.
Dat ze maar eerst eens de wet op zichzelf toepassen, ook zij zijn illegaal bezig.
Wie een kuil graaft voor een ander ...
Dit is precies de vinger op de zere plek, het gaat niet alleen meer om het illegale vuurwerk.
De naïeve hoop bij sommige die denken dat het stopt bij het illegale, die hun mede liefhebber als wisselgeld geld gebruikt om dan te hopen dat zijn eigen straatje schoon blijft.
Ben 36 en heb alles wel gezien en voor mij voornamelijk alleen nog maar buitenlandse shows, maar het is wel heel treurig om te zien hoe hypocriet sommige hier mee omgaan.
Hier heel hard roepen als iemand iets doet wat niet mag, maar de 28'e wel 50 kilo consu boxen in de kofferbak staat te proppen.
Sloop video's op YT is zeker niet iets wat ik aanmoedig, maar het is niet hun schuld, ook niet van de webshops of de Poolse markt.
Het is de sleepwet die ons de das om gaat doen, die wet die door onze strot is getrapt, die zelfde wet mag ook de boekhouding van de Nederlandse handelaar doorspitten en daarna ook jou bankrekening, steeds een stapje verder gaan dat noemen ze ontmoedigings-beleid.
Eerst is iets normaal, dan word het hinderlijk, dan word het taboo, dan word het strafbaar.
We zitten nu op standje taboo en verdeeldheid heeft al geen zin meer, het maakt ook al niet meer uit het enige wat handig is is alle de neuzen de zelfde kant op.
En nee dan hoef je niet al het illegale te verheerlijken maar door openlijk toe te juichen dat YouTubers gepakt worden en denken dat daarmee de traditie is gered is gewoon naïef.