Vuurwerkvloggers opgepakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
goeie onderbouwing ook.....

Wat voor onderbouwing wil je nog krijgen als je duidelijk ziet dat de politie doorslaat met de onderzoeken die zij verrichten naar illegaal vuurwerk? Ze sturen waarschuwingsbrieven naar duizenden mensen die een bestelling hebben gedaan bij de desbetreffende webshops. Hebben ze bestellijsten? Nee. Hebben ze bewijs dat de kopers de bestellingen hebben ontvangen? Nee. Wat hebben ze wel? Transactiegegevens. Dus in feite hebben ze niets maar toch treiteren ze duizenden mensen die mogelijk in overtreding zijn geweest. Zulke directe inbreuken op privacy, censuur en angst zaaien komen in totalitaire staten voor. Vandaag controleren ze alleen transactiegegevens en morgen controleren ze daadwerkelijk alles. Wil jij met het idee rondlopen dat jij een potentiële misdadiger vanwege ''beveiligingsmaatregelen'' die de staat oplegt aan haar burgers?

Het afpakken van youtube-kanalen is gewoon bizar en overschrijdt alle grenzen.

Je denkt dat wat de politie doet rechtvaardig is omdat er nog niemand is gestapt naar het EHRM bijvoorbeeld. Jij bent veelte kortzichtig meneer die zich uitsluitend aan de 25kg regel houdt.

Weer een aantal berichten verwijderd. Hoe moeilijk is het om met respect met elkaar om te gaan?! Dat je het niet eens bent en en daarover discussieert is prima, daar is dit forum voor. Maar waarom elkaar niet met respect behandelen? Is het echt zo moeilijk om normaal tegen elkaar te doen ipv dreigen en kinderachtig gedoe.

Gewoon ontopic nu, volgende krijgt een waarschuwing.

Wat voor onderbouwing wil je nog krijgen als je duidelijk ziet dat de politie doorslaat met de onderzoeken die zij verrichten naar illegaal vuurwerk? Ze sturen waarschuwingsbrieven naar duizenden mensen die een bestelling hebben gedaan bij de desbetreffende webshops. Hebben ze bestellijsten? Nee. Hebben ze bewijs dat de kopers de bestellingen hebben ontvangen? Nee. Wat hebben ze wel? Transactiegegevens. Dus in feite hebben ze niets maar toch treiteren ze duizenden mensen die mogelijk in overtreding zijn geweest. Zulke directe inbreuken op privacy, censuur en angst zaaien komen in totalitaire staten voor. Vandaag controleren ze alleen transactiegegevens en morgen controleren ze daadwerkelijk alles. Wil jij met het idee rondlopen dat jij een potentiële misdadiger vanwege ''beveiligingsmaatregelen'' die de staat oplegt aan haar burgers?

Het afpakken van youtube-kanalen is gewoon bizar en overschrijdt alle grenzen.

Je denkt dat wat de politie doet rechtvaardig is omdat er nog niemand is gestapt naar het EHRM bijvoorbeeld. Jij bent veelte kortzichtig meneer die zich uitsluitend aan de 25kg regel houdt.

Ik zie duidelijk dat de politie iets van handhaving probeert te doen en dat juich ik toe.
Jij gaat mij niet wijsmaken dat de meesten die een transactie hebben gemaakt naar bijv bombashop van grote bedragen daar puur alleen wat tshirtjes en stickers hebben besteld.

Jij denkt dat ze niks hebben maar die mensen daar bij de politie zijn ook niet dom.

vind het altijd grappig dat mensen youtube filmpjes iets als een privaat recht beschouwen.

en zon briefje vind je al treiteren ? Ik heb het idee dat mensen die het te heet onder de voeten wordt roepen dat de politie doorslaat de rest die niet aan illegaal spul komt ziet eindelijk dat de politie iets doet.

Ze sturen waarschuwingsbrieven naar duizenden mensen die een bestelling hebben gedaan bij de desbetreffende webshops.

Waarschuwing betreft geen vervolging. Bestelling hebben gedaan impliceert dat er een verzoek is gedaan om, in dit geval illegale, goederen geleverd te krijgen.

Wanneer een webshop in Polen wordt opgerold, omdat zij zich ook niet aan de Poolse wet houden, mag de Nederlandse politie daar uiteraard om gegevens vragen middels een Europees samenwerkingsverband. Dus zo totalitair is het volgens mij allemaal niet.

Vette pech dat ze gepakt zijn. Moet je geen illegaal vuurwerk bestellen in het buitenland. Loop je dat risico. Ik liep ook risico toen ik de grens met België over ging, tien jaar geleden. Niks anders aan.

Ik zie duidelijk dat de politie iets van handhaving probeert te doen en dat juich ik toe.
Jij gaat mij niet wijsmaken dat de meesten die een transactie hebben gemaakt naar bijv bombashop van grote bedragen daar puur alleen wat tshirtjes en stickers hebben besteld.

Jij denkt dat ze niks hebben maar die mensen daar bij de politie zijn ook niet dom.

vind het altijd grappig dat mensen youtube filmpjes iets als een privaat recht beschouwen.

Wie iets beweerd moet bewijs hebben. Dus als het stickers en tshirts waren. Dan is dat zo, tot het tegendeel is bewezen.

Net zoals dat dus met een veroordeling bij de rechter werkt. Ze willen je veroordelen voor een feit HUN moeten dan bewijzen dat je schuldig bent, hebben ze geen bewijs dan ben je onschuldig.

Laatst bewerkt:
Wat een bullshit... dat het t-shirts en stickers waren dat is net zo min te bewijzen. Het gaat erom dat er wettig en overtuigend bewijs is, een bankafschrift is dat niet. Er zal fysiek bewijs nodig zijn of bv een video opname waarin strafbare feiten worden gefilmd. En dan nog is het lastig want hoe weet je door wie het is afgestoken?

Ik vind dat er gave content op het kanaal was met ziek goeie edits. Maar bv andere mensen aanzetten tot het kopen van illegaal vuurwerk d.m.v. kortingscodes tsja dat is nogal dom...

Wie iets beweerd moet bewijs hebben. Dus als het stickers en tshirts waren. Dan is dat zo, tot het tegendeel is bewezen.

Zie je mensen worden opgepakt omdat ze alleen maar een transactie hebben gedaan naar bombashop ?

nee dat zie je niet.

Die transcties zijn de aanleiding voor een onderzoek (vrij logisch)aan dat onderzoek kan je meewerken of tegen werken maar aangezien de de grote van de transacties en gewicht en afmetingen van de pakketen is er vaak genoeg aanleiding voor een huiszoeking.

en ze hebben bewijs dat je iets hebt gekocht van zon shop , als jij dan zegt dat het maar tshirt enzo waren dan zal je dat toch zelf ook echt moeten bewijzen, want "Wie iets beweerd moet bewijs hebben" toch ?

Wat voor onderbouwing wil je nog krijgen als je duidelijk ziet dat de politie doorslaat met de onderzoeken die zij verrichten naar illegaal vuurwerk?

Serieus? Dus mensen bestellen potentieel extreem zwaar knalvuurwerk en de politie mag daar vervolgens geen onderzoek naar doen? Men slaat daar in door?

We leven inmiddels helaas in een tijdperk waar aanslagen aan de orde van de dag zijn. Ik ben heel blij dat er zoveel onderzoek wordt gedaan om aanslagen hier in Nederland te voorkomen. Is dit voorbeeld relevant in deze discussie? Jazeker, want ik hoef niemand uit te leggen wat een doos vol met hetzelfde zware knalvuurwerk aan kan richten toch?

Ik ben heel benieuwd of je van mening bent dat deze onderzoeken in de geschetste context ook te ver gaan of niet.

Zie je mensen worden opgepakt omdat ze alleen maar een transactie hebben gedaan naar bombashop ?

nee dat zie je niet.

Die transcties zijn de aanleiding voor een onderzoek (vrij logisch)aan dat onderzoek kan je meewerken of tegen werken maar aangezien de de grote van de transacties en gewicht en afmetingen van de pakketen is er vaak genoeg aanleiding voor een huiszoeking.

en ze hebben bewijs dat je iets hebt gekocht van zon shop , als jij dan zegt dat het maar tshirt enzo waren dan zal je dat toch zelf ook echt moeten bewijzen, want "Wie iets beweerd moet bewijs hebben" toch ?

Als het shirtjes waren, isdat best te bewijzen toch? Die hangen in je kleding kast.

Zonder gekheid, zeer zeer waarschijnlijk ligt de bewijslast bij de politie. Maar als je bewijs hebt voor jouw ontkenning (dus "het waren alleen maar shirts en stickers"), maamt dat jouw verhaal allren maar sterker toch?

Om hier even op door te gaan: Naast bankrekeningen is de rest van de administratie, webservers enz in beslag genomen. En laat daar nou nét hele interessante informatie inzitten zoals bestelling informatie, gekoppeld aan een user, dat weer te herleiden is aan een (ip) adres waar je weer heel simpel een bankrekeningnummer aan kan koppelen en viceversa.

1+1 is in dit geval niet 2 maar zelfs 3.. en genoeg bewijs om zo ie zo je huis even binnenste buiten te keren. En dan vinden ze bijna altijd wel wát. Wat weer genoeg is voor een rechtszaak, boete of nader onderzoek, enz

Om hier even op door te gaan: Naast bankrekeningen is de rest van de administratie, webservers enz in beslag genomen. En laat daar nou nét hele interessante informatie inzitten zoals bestelling informatie, gekoppeld aan een user, dat weer te herleiden is aan een (ip) adres waar je weer heel simpel een bankrekeningnummer aan kan koppelen en viceversa.

1+1 is in dit geval niet 2 maar zelfs 3.. en genoeg bewijs om zo ie zo je huis even binnenste buiten te keren. En dan vinden ze bijna altijd wel wát. Wat weer genoeg is voor een rechtszaak, boete of nader onderzoek, enz

Hoever ik in het niewsbericht had gelezen hadden ze alleen bankrekeningen gevonden. Dus geen orders of dergelijke. Daarnaast ook op meerdere youtube kanalen gezien dat ze met een bevel komen omdat diegene's bankrekening nummer erin voorkwam. Dus dan hebben ze alsnog geen bewijs wat je precies hebt besteld...

jongens stop aub reageren op vuurwerk-geak hij loopt de boel op te stoken en te frustreren

Als je niks nuttigs te vermelden hebt ga dan lekker weg.

en zon briefje vind je al treiteren ? Ik heb het idee dat mensen die het te heet onder de voeten wordt roepen dat de politie doorslaat de rest die niet aan illegaal spul komt ziet eindelijk dat de politie iets doet.

Ik ben zeker geen voorstander van de zware troep die uit buitenland komt. Dit betekent niet dat de politie automatisch het recht moet hebben om controles uit te voeren op rekeningnummers/internetverkeer van burgers en ''treiter'' brieven sturen dat men nog onder toezicht staat en mogelijk bestraft kan worden. Je wordt verdacht van "..." en onder die verdenking start de privacyschending. Dit begint natuurlijk allemaal onder de mooie handhavingsverhalen maar in de toekomst wordt dit alleen maar erger en blijft er niks meer over van privacy rechten.

Youtube-account is net zoals alle andere social media accounts gekoppeld aan persoonlijke gegevens. Het is onrechtmatig dat de politie en youtube beslag leggen op iemands account terwijl daar geen rechterlijk besluit voor is. Zo kan immers de politie doen en laten wat die wil en dat moet niet in een rechtsstaat.

Bij een bewezen bestelling in Polen volgt een bevel tot binnentreding. Geen huiszoekingsbevel! Dit is het bewijs van een bepaald vermoeden, niet van bewijs! Geen lijk, geen moord jongens. Dus geen vw = geen bewijs = geen zaak

Serieus? Dus mensen bestellen potentieel extreem zwaar knalvuurwerk en de politie mag daar vervolgens geen onderzoek naar doen? Men slaat daar in door?

We leven inmiddels helaas in een tijdperk waar aanslagen aan de orde van de dag zijn. Ik ben heel blij dat er zoveel onderzoek wordt gedaan om aanslagen hier in Nederland te voorkomen. Is dit voorbeeld relevant in deze discussie? Jazeker, want ik hoef niemand uit te leggen wat een doos vol met hetzelfde zware knalvuurwerk aan kan richten toch?

Ik ben heel benieuwd of je van mening bent dat deze onderzoeken in de geschetste context ook te ver gaan of niet.

Ik ben niet blij dat die onderzoeken er zijn want ik wil niet als een potentieel terrorist of wat dan ook worden beschouwd. Zulke smoezen kunnen immers op alles van toepassing zijn.

En laten we vooral niet beginnen over de discussie wat een doos zwaar knalvuurwerk kan aanrichten.

Hoever ik in het niewsbericht had gelezen hadden ze alleen bankrekeningen gevonden. Dus geen orders of dergelijke. Daarnaast ook op meerdere youtube kanalen gezien dat ze met een bevel komen omdat diegene's bankrekening nummer erin voorkwam. Dus dan hebben ze alsnog geen bewijs wat je precies hebt besteld...

Als je niks nuttigs te vermelden hebt ga dan lekker weg.

serieus, ben je mij nu aan het rapporteren ?? terwijl je je berichten aan het wijzigen bent geweest..

Youtube-account is net zoals alle andere social media accounts gekoppeld aan persoonlijke gegevens. Het is onrechtmatig dat de politie en youtube beslag leggen op iemands account terwijl daar geen rechterlijk besluit voor is. Zo kan immers de politie doen en laten wat die wil en dat moet niet in een rechtsstaat.

Wie zegt dat dit er niet is? In een kranten artikel staat bijlange na niet alles. Politie en justitie is niet zo dom dat ze zo maar ergens binnen vallen zonder enig (dwang)bevel of huiszoekingsbevel of ergens beslag opleggen. Dan vervalt iedere grond voor vervolging als ze voor de rechter staan, als het zo ver zou komen. Zo dom zijn ze echt niet.

dit geld ook voor jouw, in een kranten bericht staat lang niet alles. In het stuk van europol\eurojust stond met meer detail omschreven wat en hoe. En daar in stond wel degelijk dat ze de complete administraties in beslag hebben genomen. Zo kon men onder andere bijvoorbeeld zelfs witwassen aantonen.

Ik ben niet blij dat die onderzoeken er zijn want ik wil niet als een potentieel terrorist of wat dan ook worden beschouwd. Zulke smoezen kunnen immers op alles van toepassing zijn.

En laten we vooral niet beginnen over de discussie wat een doos zwaar knalvuurwerk kan aanrichten.

Haha heb ik zowaar de oplossing voor je! Houd je netjes aan de regels, loop je ook het risico niet. Wel jammer dat de nationale veiligheid je dus geen fluit interesseert.

Weet je wat het is? Uiteindelijk zou bijna iedereen hier shell's schieten ALS het was toegestaan, want ondanks dat ik oprecht nog nooit een in mijn handen heb gehad, het blijft mooi en hard vuurwerk. Helaas kan het deze dagen niet meer en heb ik het liefst dat ze helemaal uit de straten verdwijnen (op shows na), net als de cobra's en andere knallers. Het is te extreem (qua geluidsniveau en effectbreedte, niet qua kracht). Mensen kunnen het moeilijk laten liggen tot aan de 31e wat zorgt voor overlast, er zitten amper kwaliteits- of veiligheidscontroles op omdat het via de illegale handel gaat (shells), sommigen weten niet hoe er mee om te gaan en het wordt vaak gebruikt voor verkeerde doeleinden (het slopen van dingen, shells op de grond, etc). Zonder dit vuurwerk, was er veel minder gezeur om onze prachtige traditie die we kwijt lijken te raken. En dat steekt, omdat anderen niet kunnen wachten en 1.4 vuurwerk gebruiken, mag ik over een paar jaar niet op m'n opritje staan om de nieuwste compound af te steken.

Excuus voor het niet on-topic blijven @Omepje, zag het bericht te laat. Post mag eventueel verwijderd worden.. :shocked:

serieus, ben je mij nu aan het rapporteren ?? terwijl je je berichten aan het wijzigen bent geweest..

Weer een aantal berichten verwijderd. Hoe moeilijk is het om met respect met elkaar om te gaan?! Dat je het niet eens bent en en daarover discussieert is prima, daar is dit forum voor. Maar waarom elkaar niet met respect behandelen? Is het echt zo moeilijk om normaal tegen elkaar te doen ipv dreigen en kinderachtig gedoe.

Gewoon ontopic nu, volgende krijgt een waarschuwing.

Ontopic bljven Pyroboy, heb alle recht om dat te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan