Vuurwerkverhalen

Net alle delen gelezen. Super! Hoop tot er een boek van komt. Vwc leden korting?:p
Denk alleen niet tot het telt als volwassen literatuur(met alle respect) dus moet ik toch wat anders lezen voor nederlands.:cry:

Jemig, wat is het koud zeg! Mijn handen vriezen er nog net niet af. Gelukkig maar want waar moet ik anders al het vuurwerk mee afsteken? Ik loop snel over het zebrapad bij Geels. Boze automobilisten kijken me aan want die willen niet stilstaan op de weg vanwege de enorme hoeveelheden sneeuw. Naast me loopt mijn zus Gemma met haar rode neus en hippe muts op haar hoofd. Zij houdt ook wel van vuurwerk maar lang niet zo erg als ik dat doe. Alleen Romeinse kaarsen doen het goed bij Gemma.
“Leef je nog Gem, je bent zo stil.”
“Ja hoor, ik heb het alleen zo koud.”
“Inderdaad, en die sneeuw maakt het allemaal nog erger. Ik breek nog net mijn nek niet.”
“Je haalt toch ook nog van die Romeinse kaarsen hè?”
“Tuurlijk joh”
Sjokkend komen we aan op de Lange Nieuwstraat, de leukste en enigste winkelstraat in IJmuiden. Honderd meter verderop zit Stals, de vuurwerkwinkel van IJmuiden-Oost, hier bestel ik elk jaar mijn vuurwerk. Ook dit jaar wordt een deel van het vuurwerk hier besteld.
“We zijn er bijna!”
“Jij ook altijd met je vuurwerk Rut, wordt jij niet gek van jezelf?”
“Nee hoor, ik vind het helemaal geweldig!”
Onder de sneeuw en met vieze schoenen stappen we Stals binnen, het is er niet druk maar dat had ik ook niet verwacht. Het is een kleine maar wel gezellige winkel. Ik kijk nog eventjes verlekkerd naar de dummy’s en dan vul ik maar mijn lijstje in op de bestellijst. Natuurlijk komt er 2x de Brainiac op te staan en de Flower Thunders ontbreken ook niet. Na een vijftien minuutjes en ruim 150 euro armer staan we weer buiten. Ik ben door het dolle heen en realiseer ik mij dat Oud&Nieuw nog maar negen dagen verwijderd is van dit moment. Met een heerlijk gevoel lopen Gemma en ik weer na huis, een paar huisblokken verderop.
“Heb je nou die Kaarsen besteld?”
“K*t… Ben ik dat nou echt vergeten?”

Ik hoop binnenkort een vervolg te kunnen schrijven en laat aub je comment achter!

Als het goed is komen Paul en vrienden ook dit jaar weer terug, namens de fictieve karakters nog de beste wensen :p

Is er animo voor?

Paul en vrienden seizoen 2010-2011, intro.

Na vele, vooral lange maanden school, is het dan vandaag eindelijk de dag waarop de zomervakantie begint. We schrijven vandaag 4 Juli 2011. Na het inleveren van de boeken en het ophalen van de rapporten, mag Paul eindelijk naar huis. Paul is inmiddels 17 en zijn vrienden waren dat al eerder. Vanaf 9 Juli tot 21 Juli staat er een vakantie gepland naar Tsjechië. Samen met Roel, Tim, en Joep zal Paul 12 dagen in een vier sterren hotel verblijven.

Paul dropt zijn tas gauw thuis en aangezien zijn ouders toch niet thuis zijn kan hij direct door naar Roel voor de besprekingen. Het inpakken kan al bijna beginnen, maar voor Paul daar aan begint is het eerst tijd voor een goed potje voetbal. Ook Tim en Joep zijn er al en Tim heeft een paar rotjes meegebracht voor tijdens het voetballen.

"Tim, denk je er wel aan dat je ze niet op het veld gooit? Niet zo slim om dat op kunstgras te doen hé." zegt Paul lachend. "Uiteraard Paultje. Komt Paulien nog kijken?" vraagt Tim. "Jazeker, die komt over een half uurtje." antwoordt Paul vrolijk. Roel pakt een rotje van Tim aan en steekt hem aan. Met een mooie worp werpt hij het rotje precies van het veld af, waarna het rotje een ferme knal geeft. "Zo, de eerste van deze zomer. Heerlijk, ik heb er nu alweer zin in!" zet Roel opgewonden.

Roel is niet de enige. Paul zit alweer op VWC en sinds kort ook op VuurwerkMediaGroup, of ook wel VuurwerkRapport. Veel freaks zijn er alweer mee bezig dus gezellig is het op beide fora zeker. Een half uurtje later komt Paulien er aan, en ook zij heeft alweer door hoe laat het is. "Wat doen die rotjes hier jongens?" zegt ze lachend. "Jullie konden je zeker weer niet inhouden hé?" vervolgt Paulien. "Eens een freak, altijd een freak!" zeggen de jongens in koor.

Na twee uur voetballen in de brandende zon, keren de jongens huiswaarts. Thuis aangekomen besluit Paul direct maar een kijkje op de fora te gaan nemen. Het duurt nog even voor AVP los gaat, maar met VWC en VWR vermaakt Paul zich ook wel. Even later hoort Paul zijn ouders thuiskomen, en is het tijd voor het avondeten. "Paultje, denk je er even aan dat je je tas op tijd in gaat pakken voor Tsjechië?" zegt zijn vader................................

jeah, nieuw leesvoer:D

Als het goed is komen Paul en vrienden ook dit jaar weer terug, namens de fictieve karakters nog de beste wensen :p

Is er animo voor?

jup, leuk verhaal met zijn eigen vuurwerkwinkel, gewoon doorschrijven jongen!:wink:

EDIT: zie net dat het nieuwe deel ook over Paul gaat, dus je moet wel doorschrijven, anders is het verhaal niet af:p

Heb hem net gelezen, mooi verhaal. Tsjechie, doet me denken aan shellkitjes.

Laatst bewerkt:
Misschien dat ik binnenkort een verhaal schrijf over mijn eigen jaarwisseling. Iemand die interesse heeft om dit te lezen?

even wat geprobeerd te maken, niet heel erg lang maar toch misschien de moeite waard

Davinstyle’s oud&nieuw

Hallo vwc’rs hierbij komt mijn oud&nieuw verhaal!

Op 31 december half 9 ’s ochtends stond ik op met kriebels in me buik, ik ging meteen naar buiten om de laatste voorbereidingen te treffen, het eerste wat ik zie, is een sneeuw schuiver die het terein vrij het maken is, waar wij de afgelopen 3 dagen in totaal 7 uur (!!!) hebben lopen sneeuw scheppen om met oud en nieuw fatsoendelijk te kunnen stoken, dit was dus echt de eerste domper van de dag!

Om kwart voor 10 gingen we dan met 3 mensen ons 10 uur projectje klaarmaken, alle 3 een ander want we doen elk jaar een wedstrijdje wie de beste opening maakt en steeds een ander thema! Dit jaar was het thema maak je buren wakker.
Het wedstrijdje werd door mij gewonnen want de andere 2 faalden nogal omdat er bijna niks afging.
Na de hele dag te hebben lopen stoken, kwamen rond 20.00 langzaam de hele familie binnen druppelen, af en toe werd er een pijltje of cake de lucht ingeschoten om het zicht te bepalen aangezien het steeds mistiger werd, uiteindelijk om half 11 de laatste geschoten en wouden om kwart over 11 nog een doen, die zijn we vergeten en dat is heel jammer, want zo ging om 12 uur alles de lucht in met een extreem dichte mist, we konden alleen onze eigen cakes zien. En sommige effecten zelfs slecht. Wel jammer maakt niks aan te doen..

Oud en nieuw was wel super geweldig! En nu maar aftellen naar 31-12-2011!

Groetjes Yorick

Laatst bewerkt:
even wat geprobeerd te maken, niet heel erg lang maar toch misschien de moeite waard

Davinstyle’s oud&nieuw

Hallo vwc’rs hierbij komt mijn oud&nieuw verhaal!

Op 31 december half 9 ’s ochtends stond ik op met kriebels in me buik, ik ging meteen naar buiten om de laatste voorbereidingen te treffen, het eerste wat ik zie, is een sneeuw schuiver die het terein vrij het maken is, waar wij de afgelopen 3 dagen in totaal 7 uur (!!!) hebben lopen sneeuw scheppen om met oud en nieuw fatsoendelijk te kunnen stoken, dit was dus echt de eerste domper van de dag!

Om kwart voor 10 gingen we dan met 3 mensen ons 10 uur projectje klaarmaken, alle 3 een ander want we doen elk jaar een wedstrijdje wie de beste opening maakt en steeds een ander thema! Dit jaar was het thema maak je buren wakker.
Het wedstrijdje werd door mij gewonnen want de andere 2 faalden nogal omdat er bijna niks afging.
Na de hele dag te hebben lopen stoken, kwamen rond 20.00 langzaam de hele familie binnen druppelen, af en toe werd er een pijltje of cake de lucht ingeschoten om het zicht te bepalen aangezien het steeds mistiger werd, uiteindelijk om half 11 de laatste geschoten en wouden om kwart over 11 nog een doen, die zijn we vergeten en dat is heel jammer, want zo ging om 12 uur alles de lucht in met een extreem dichte mist, we konden alleen onze eigen cakes zien. En sommige effecten zelfs slecht. Wel jammer maakt niks aan te doen..

Oud en nieuw was wel super geweldig! En nu maar aftellen naar 31-12-2011!

Groetjes Yorick

haha ja dan praten we over 2 jaar verder maar goed

een fout maken we allemaal dus zo doende

aftellen naar 01-01-2012
en 31-12-2011:P

Back
Bovenaan