Vuurwerkverhalen

haha ja Grizmo dat weet ik, maar vroeg me af of er nog meer interesse was.. :)

Deel 1,

28 December 2009

Lief dagboek. (kuch)

Het is ongeveer 11 uur wanneer ik slaperig opsta. Rustig douche ik me waarna ik me rustig even aankleed. Afijn, nog steeds een beetje slaperig loop ik zo rond half 12 naar beneden. Even een vlug ontbijtje en dan wordt het toch echt tijd voor de vuurwerkfora. Immers, het duurt nog slechts drie dagen tot dé dag waar wij allen naar uit kijken.

's Middags is het tijd voor een kop lekkere warme chocolademelk. Niet veel later merk ik hoe mijn darmen in opstand komen; vaker naar de wc, waarschijnlijk van alle spanning. Morgen dan toch maar even een paar dingetjes 'uittesten' om de spanning in bedwang te houden. Daar is immers maar één remedie (= oplossing)voor, en dat is het inademen van een flinke hoeveelheid kruitdampen. Na een beetje rondforummen zie ik plotseling op VWC dat de winnaars van de RUBRO prijsvraag een mailtje hebben ontvangen. De prijzen waren 5x de Blizzard en 10x de Big Shot.

Vlug open ik mijn mailbox, en daar staat toch echt een mailtje van vuurwerkdiscount. Ik klik op het mailtje, mijn hartslag stijgt. "Beste Bryan, je hebt een prijs gewonnen. Zie de PDF om te zien welke prijs je hebt gewonnen!" Vermoedend dat ik een Big Shot heb gewonnen open ik het PDF bestand, om tot mijn grote verbazing het volgende te zien. "Beste Bryan, jij bent de winnaar van een Blizzard t.w.v. 34.50." Ik vertel het gelijk aan mijn ouders die mij feliciteren met de mooie prijs. De spanning is nu helemaal te snijden, dit belooft een prima oudejaarsdag te worden!

's Avonds is er toch al redelijk veel sier te zien buiten. In ieder geval zie ik om het half uur wel een mooi boeket in de lucht, hetzij van een pijl, ofschoon van een klein potje. De sfeer is geweldig, en ik kan aan bijna niks anders meer denken dan vuurwerk. Buiten ligt nog een beetje sneeuw, de voorspellingen geven prima weer op en tot dusverre heb ik ook weinig klagen. Naarmate het laat begint te worden word ik toch wel enigszins moe en besluit maar eens te gaan slapen na flink veel "Drawing Game" te hebben gespeeld. Nou ja, slapen? Beter noem ik het een poging tot slapen. Toch sluit ik al redelijk snel mijn ogen en val in slaap....

Deel 2,

29 December 2009 (ochtend)

Rond de klok van 9 uur sta ik al op. Veel eerder dan normaal in deze vakantie. Vandaag is het eindelijk begonnen: de vuurwerkverkoop. Na het douchen en aankleden, eet ik vlug even twee broodjes en drink ik mijn yoghi op. Na het 'ontbijt' is het alweer 10 uur en bijna tijd om richting de eerste winkel te gaan; Harings Vuurwerk te Almelo.

Nog maar even op VWC kijken dan, wie zijn collectie al binnen heeft. Enkele collectiefoto's zijn al geplaatst en nu kan ik helemaal niet meer wachten. Pfoe, de spanning loopt nu wel heel erg hoog op. 'Bryan, ga je afsluiten en je schoenen aandoen? We gaan zo.' zegt mijn vader opeens. Normaal heb ik alle tijd om rustig dit te doen, maar vandaag maak ik een uitzondering en spring ik op uit mijn stoel.

Eenmaal in de auto gaan we door een beetje overgebleven sneeuw op weg naar de Nieuwstraat, ofwel Harings. Al vrij snel arriveren we en lopen we samen naar binnen.In de winkel is het gezellig en al vrij druk; maar dat mag de pret niet drukken aangezien er voldoende medewerkers op de been zijn. Na een goede tien minuutjes wachten, ben ik aan de beurt. Een vrouwelijke medewerker verdwijnt in de bunkers om mij een tas met vuurwerk te schenken.

Al vrij snel komt ze terug, en controleren we even de producten. '3x Shock, 3x Aftershock, 1x 360 shots matje, 1x Ass. Twister, gratis de Red sky action en je gewonnen meterpakket ter waarde van €30.00.' Ik stem in dat alles klopt en met opgeheven hoofd, en twee tasjes vol verlaat ik de winkel samen met mijn vader, op weg naar de auto.

Na Harings volgt nog Wierden; Vuurwerkdiscount aan de Nijverdalsestraat. Na een kwartiertje rijden arriveren we op de parkeerplaats in Wierden die zo'n 100 meter van Vuurwerkdiscount (v.d. broeke) afzit. We lopen rustig naar binnen en ook hier staat een lange rij. Na even wachten ben ik al aan de beurt en de mannelijke medewerker verdwijnt in de bunker.

5 Minuten later komt de medewerker weer aangelopen. We checken ook ditmaal de bestelling, en het gaat inmiddels alweer richting twaalf uur. Alles klopt en met de gewonnen Blizzard van Broekhoff Vuurwerk (gewonnen met de RUBRO prijsvraag) in mijn handen (en wat een joekel was het) verlaten we de winkel. Naar huis toe dan maar, en zo snel mogelijk een collectiefoto maken. Mijn moeder begint direct te klagen: 'zoveel vuurwerk? succes, dit krijg je nooit op.' Ik besluit maar niet te antwoorden......................................................................

Ook ik heb alle delen gevolgd! Goed geschreven, ik heb genoten. Het idee van een boek kun je beter uit je hoofd zetten, ondanks dat iedereen hier op vwc geniet gaat dat niet werken.

Wel werd ik een beetje gek van pagina's met overdreven geslijm, dat een verhaal goed tot redelijk goed is wil niet zeggen dat je elke keer weer reacties neer hoeft te zetten over hoe goed het wel niet is:p, het was een beetje overhyped.
Bedankt sniperx ik heb genoten!

Back
Bovenaan