Vuurwerkverhalen

Deel 50 (jubileumdeel)

Nog heel eventjes inhouden en dan mag het echt, denkt Paul. Zijn vader komt inmiddels naar boven gestormd. "Ha Paultje, ik en mams willen wel een leuke pot zien. Schaft dat?" vraagt zijn vader. "Ja zeker! Zal er even een uitzoeken. Tot zo!" antwoordt Paul nu nog veel vrolijker. Paul realiseert zich dat het beter een redelijk klein potje is, en hij kiest de Red Sky Action uit van Harings Vuurwerk. Alhoewel dat geen extreem klein potje te noemen is. Met het potje in zijn hand loopt Paul naar beneden en laat hem zien aan zijn ouders. "Ziet er goed uit! Steek hem maar voor 't huis af." zegt zijn moeder. Paul loopt erg vrolijk naar buiten toe en zodra hij één voet buiten de deur zet merkt hij op dat het sneeuwt. Er ligt een klein laagje en hij vraagt zijn vader gauw even op buienradar te kijken. Al snel wordt duidelijk dat er een sneeuwfront over Nederland heen trekt, en dan met name in het oosten des lands.

Paul zijn stemming wordt er niet minder van, misschien is het wel sfeervol zelfs. Na het lontje te hebben gevonden steekt Paul hem met zijn aansteker aan. Na een goede tien meter afstand te hebben genomen begint het potje te schieten en mooie boeketten verschijnen in de lucht. Paul zijn ouders en buren staan toe te kijken. Niemand lijkt er last van te hebben, sterker nog, iedereen in Paul zijn straat is dol op vuurwerk. Zelfs de oudere garde, zoals meneer Stegeman die vier huizen verderop woont. Sterker nog, meneer Stegeman is buiten komen staan. "Mooi hoor Paul!" hoort Paul hem zeggen. "Dankuwel meneer Stegeman!" zegt Paul vrolijk, terwijl het potje net afgelopen is.

Paul is weer binnen en pakt nog even twee grondbloemen. Één met crackling, één met knal. Nadat hij ook de grondbloemen heeft afgestoken gaat Paul weer naar binnen. Op de klok ziet hij dat het inmiddels al weer half 8 is. De hoogste tijd om weder te keren naar AVP en VWC dus. Op VWC is het ongelooflijk druk. 406 Leden en 388 gasten online op dit moment. Aan alles en iedereen, de sfeer en de stemming, is te merken hoe dichtbij oudejaarsdag is. Paul zijn zenuwen zijn nu iets minder door het afsteken van net. Maar voor lang zal dat niet duren, vreest Paul al snel.

Plots gaat de bel. Paul stormt naar beneden vermoedend dat het of Paulien of een van zijn vrienden is. Maar niets blijkt minder waar. De blauwe petten, ofwel de politie staat aan de deur. "Goedenavond. Wij zagen net vuurwerk uit deze straat komen. Wij kunnen niet bewijzen dat het van jou kwam, maar zouden je alsnog willen vragen om niet voor 31 December af te steken. Verder wens ik je een fijne jaarwisseling toe, maar dat zal vast lukken met al je vuurwerk." "Hoe weet u hoeveel vuurwerk ik heb?" vraagt Paul nieuwsgierig. "De politie zit overal. Ook op vuurwerkfora. Onthou dat altijd jongeman. En voor nu een vriendelijke groet." antwoordt de agent lachend.

Paul staat stom verbaasd weer op zijn kamer. Op VWC shout hij direct wat er net gebeurd is. Paul kan er anderzijds ook wel om lachen. Rond half 9 besluit hij maar eens een kop warme chocolademelk te gaan pakken. Over zo'n 37 uurtjes staat hij immers al bijna buiten. Alvast een goede opwarmer dus, denkt Paul. Met een paar kerstliedjes op om de sfeer er in te houden blijft Paul steevast posten op AVP en VWC. Op VWC is de drukte inmiddels nog erger. 425 online leden en 402 gasten. De server is gelukkig erg goed en kan de drukte nog aan ook. Maar de sfeer zit echt tegen het plafond aan.

Rond half 11 begint de drukte iets af te nemen. Alhoewel er natuurlijk veel nachtbrakers zullen zijn. Morgenavond zal het nog het allerergst zijn. Dan kan bijna niemand nog slapen van dé spanning voor dé dag. Paul begint moe te worden en rond 11 uur houdt hij het voor gezien. Zijn ouders hadden een uur geleden al welterusten gezegd en slapen al. Paul zelf slaapt pas rond 1 uur 's nachts. Morgen moet hij nog werken en op de 31e is hij vrij. Sterker nog, zijn winkel is op de 31e gesloten. Waarom? Omdat niemand de bestelling op 31 December wilde afhalen, en de losse verkoop amper wat voorstelde. Jammer dan............................

Bij deze dus het nieuwe deel

He Sniper, Heel erg veel succes in de komende tijd. Schrijven komt wel weer als je je wat beter voelt! Ik Bid voor je!!!!

Gods zegen!
De Knaller

Bedankt baexem, en dragonforz.
Knaller, ontzettend bedankt voor de bemoedigende woorden, met dat slechte nieuws komt het wel goed (geen uitzaaiingen van diegene),, maar toch ontzettend bedankt want het doet me echt enorm goed.

Ik wil niet als een elitaire zwartkijker overkomen maar ik denk dat vuurwerk toch niet helemaal uit de verf kan komen als onderwerp voor een leesboek. Ik moet zeggen dat je echt leuk kan vertellen en vind het super knap dat je het allemaal zo bedenkt maar het wordt toch een beetje een clichématig verhaal. Dat ligt niet aan jou maar het is gewoon onmogelijk om een compleet leesboek over vuurwerk te schrijven.

Btw: wel sterkte met je situatie man, veel op VWC om je gedachten ergens anders te houden denk? ;)

Ik wil niet als een elitaire zwartkijker overkomen maar ik denk dat vuurwerk toch niet helemaal uit de verf kan komen als onderwerp voor een leesboek. Ik moet zeggen dat je echt leuk kan vertellen en vind het super knap dat je het allemaal zo bedenkt maar het wordt toch een beetje een clichématig verhaal. Dat ligt niet aan jou maar het is gewoon onmogelijk om een compleet leesboek over vuurwerk te schrijven.

Btw: wel sterkte met je situatie man, veel op VWC om je gedachten ergens anders te houden denk? ;)

Nah, ik snap dat zelf ook wel :), maar bedankt.

Nog een deeltje of 5, en dan is het klaar.. (Hoop hem op 1 December af te maken, in December kan iedereen zich wel vermaken toch?)

Back
Bovenaan