Nee
Deel 16:
Eenmaal boven aangekomen zien ze dat alle rotjes die Paul nog van vorig jaar over had uit de tas zijn gerold. Dat wordt een hele hoop oprapen dus. De jongens rapen zo gauw mogelijk alles op om vervolgens weer een discussie over oudjaarsdag te starten. "We kunnen wel als eerste om 10 uur beginnen bij mij. Dan steken we daar gewoon eerst af en gaan we daarna hebben we allemaal pauze om aan verplichtingen te voldoen." stelt Roel voor. "Klinkt goed." zegt Paul. "We kunnen vanaf 2 uur 's middags wel bij mij gaan stoken? We wonen vlakbij elkaar, die paar straatjes kunnen we zo door lopen. Wel een dichte rugtas meenemen, en zorg dat niemand je er wat in kan gooien." zegt Paul. Hiermee stemt iedereen in.
Na een lange nacht over vuurwerk te hebben gepraat, worden de jongens de volgende ochtend nogal moe wakker. "Pffoe, we hadden ook niet tot vier uur wakker moeten blijven." zegt Joep lachend. Het is half elf 's ochtends en Roel, Tim, en Joep gaan gelijk door naar huis. Paul besluit een blik op AVP te werpen. Daar is het zeer gezellig, zelfs vroeg op de ochtend. De decembernoobs zijn ook al vroeg op, "Giga vlinders kopen?" luidt de titel van een nieuw topic. Paul giert het uit van het lachen als hij leest dat de decembernoob giga vlinders wil kopen, notabene via AVP. Het IQ van de decembernoobs zakt elk jaar weer lager, vindt Paul.
's Middags gaat Paul met zijn ouders een bakje kibbeling eten bij Maatjes vispaleis te Almelo. Dit is een standaard traditie in December; iedere week kibbeling eten. Paul vindt het heerlijk om te eten en de sfeer wordt er alleen maar beter door. Eenmaal aangekomen in Almelo bestellen zijn ouders opgebakken vis, en Paul kibbeling. Na een kwartiertje wachten kan Paul beginnen aan zijn kibbeling, en onder het eten hoort hij een paar flinke knallen. Het Sluitersveld in Almelo staat sowieso bekend om zijn activiteit op het gebied van vuurwerk, maar dat het op 6 December al zo te keer zou gaan, had zelfs Paul niet durven dromen. Na het opeten van zijn kibbeling gaat Paul nog even buiten staan om te kijken of hij nog vuurwerk ziet of hoort. Een paar minuten later komen zijn ouders ook naar buiten en is het tijd om terug te gaan naar huis.
Het is inmiddels half twee en om twee uur gaat Paul met zijn ouders naar zijn opa en oma. Nog even gauw AVP'en en op VWC kijken en dan is het tijd om naar opa en oma te gaan. Paul besluit vandaag van wc papier aansteeklonten te maken, deze aan te steken, en zo de geur een beetje na te bootsen. Zijn opa en oma vinden het een beetje raar, maar Paul geniet van de geur. Na een beetje geklooi met de aansteeklonten krijgt Paul nog een cadeau voor sinterklaas. Het is 25 euro, van zijn opa en oma. Dit besluit hij in Duitsland uit te gaan geven aan de sierpotten. Paul zijn humeur gaat er op vooruit, het is buiten koud en het sneeuwt weer.
Na een paar uurtjes bij zijn opa en oma gaat Paul weer naar huis. Het is inmiddels al weer donker, het sneeuwt nog steeds, en Roel heeft net ge-sms't of hij nog even langs mocht komen. Paul en zijn ouders stemden er mee in en over een half uur komt Roel. Nog eventjes AVP'en, en eventjes later gaat de bel al. Roel heeft een paar rotjes meegenomen om af te steken. Roel heeft ook iemand anders meegenomen. Het is.......................
Beetje kort, beetje slordig. Ik wou hem perse vanavond nog plaatsen, door wat privé zaakjes die mis gingen vanavond bij mij is het gewoon niet super. Ik hoop voor jullie begrip en deel 17 zal weer goed zijn!