Vuurwerkverhalen

Deel 2:

10 Oktober 2010, 16:44 Liuyang

Xiao en Tae moeten nog even doorploeteren en mogen dan straks eindelijk hun welverdiende rust nemen. Morgen hebben ze een dagje vrij, wat voor hen maar goed is ook. Totaal afgepeigerd maken ze het laatste werk af. "Dit is echt niet leuk meer." zegt Tae. "Pff ik weet het, het is echt een ware afranseling hier. Ik hoop dat het ooit beter voor ons wordt." zegt Xiao. Don Xing tolereert ook het gezeur van de twee niet en vertelt hen dat ze beter blijven werken op een hoog tempo, of anders zal hij hen weer martelen. Xiao en Tae gehoorzamen hem maar, ze moeten immers wel..

Rond 6 uur is het eindelijk klaar en mogen Tae en Xiao naar huis. Xiao en Tae hebben geen ouders meer, zij zijn enkele jaren terug omgekomen bij een explosie in een andere vuurwerkfabriek zo'n 5 km verderop. Xiao zorgt nu dus voor zijn broertje en zichzelf, in hun ouderlijk huis dat ze ter nauwer nood kunnen betalen. Het leven voor hen is enorm zwaar. Zes dagen per week hard werken, amper er van kunnen leven, en thuis alles in orde houden. De vraag voor hen is of ze ooit rust zullen krijgen.

Rond 8 uur 's avonds zitten Tae en Xiao samen op hun oude bank naar een klein tv'tje te kijken. Ze zien een reclame over een spelshow. Xiao besluit het nummer te bellen en wonderbaarlijk genoeg komt hij er door. Tae en Xiao worden volgende week verwacht in de studio om mee te doen aan de spelshow. De hoofdprijs is een heerlijke vakantie naar Holland, vanaf 23-12 tot 02-01. Tae en Xiao dromen er van om ooit eens oud en nieuw in zo'n land mee te maken, en te zien hoe de consumenten vuurwerk dat zij mede maken afsteken. Aangezien ze beiden moe zijn, besluiten ze beiden vroeg te gaan slapen.

De volgende ochtend komt de zon weer vrij vroeg op. Tae en Xiao weten dat ze vandaag gelukkig langer kunnen slapen. Pas rond half 1 's middags komen ze hun bed uit. Morgen begint er immers alweer een lange en vooral zeer zware week. Aangezien Tae en Xiao beiden gelovig zijn denken ze dat het lot het zo bepaald heeft voor ze. Tae wast zich vlug en duikt aan tafel voor een mager ontbijt. Hun inkomen is gewoon niet genoeg voor een volledig ontbijt, en dus moeten ze het doen met een klein ontbijt. Ze verheugen zich al enorm op de spelshow van volgende week en ze hopen dat het gaat lukken om de vakantie naar Nederland te winnen. Wat zouden ze er ongelooflijk blij mee zijn zeg..

's Middags gaan Tae en Xiao samen een stukje wandelen in het nabije bos. In de verte horen ze een knalletje. Tae en Xiao vinden beiden vuurwerk prachtig om te zien en af te steken, maar het maken ervan vinden ze toch echt minder. Vooral door hun té strenge baas. 'Gelukkig' zijn ze niet de enige die het zwaar hebben. Een hele boel andere medewerkers hebben het natuurlijk even zwaar. Maar van het brood van een ander kan je niet eten, je moet immers naar jezelf kijken. Tae en Xiao besluiten even later maar weer naar huis te gaan. Vandaag moeten ze zoveel mogelijk rusten om weer een harde week tegemoet te kunnen gaan zien.

's Avonds zitten ze nog even een potje te kaarten. Natuurlijk zijn het vuurwerkkaarten. Vuurwerkpoker om precies te zijn. Hetzelfde als echt pokeren alleen dan met vuurwerkkaarten, verschillende potten en artikelen. Zo zijn 2 Silver salute kaarten met 3 thundering heaven kaarten goed voor een Full House. Tae wint en Xiao besluit maar te gaan slapen. "Ik heb echt zo geen zin in morgen.." zegt Tae nog even tegen hem. Xiao stemt in en gaat slapen. Tae volgt hem enkele minuten later ook maar op en na nog even denken aan zijn overleden ouders valt ook Tae in slaap.
De volgende ochtend.......

Ik lees de verhaal van Paul liever dan de ander, gewoon omdat ik anders helemaal de weg kwijt raakt.

Blijft erbij, kan een mod niet even zorgen dat SniperX een aparte topic krijgt? Gewoon, omdat die dat verdient en t zo makkelijker lezen is en omdat andere mensen dan ook kans krijgen om gelezen te worden?

Zo:) Charlie Lownoise & Menthal Theo op met Hardcore Feelings en dan de verhalen lezen, is zeer prettig:) (oke verhaal, zo snel lees ik ook weer niet xD)

Ik lees de verhaal van Paul liever dan de ander, gewoon omdat ik anders helemaal de weg kwijt raakt.

Blijft erbij, kan een mod niet even zorgen dat SniperX een aparte topic krijgt? Gewoon, omdat die dat verdient en t zo makkelijker lezen is en omdat andere mensen dan ook kans krijgen om gelezen te worden?

Zo:) Charlie Lownoise & Menthal Theo op met Hardcore Feelings en dan de verhalen lezen, is zeer prettig:) (oke verhaal, zo snel lees ik ook weer niet xD)

ja idd goed idee:D

Blijkbaar niet, want sniper was al begonnen.

U snapt t duidelijk niet.

SniperX krijgt zijn speciale topic. Mensen gaan daar na toe.

Wij, diegenen die een ander verhaal willen posten, posten dit hier. Vervolgens post een ander. Maar SniperX zijn verhaal blijft goed leesbaar, hij kan zelfs bijhouden hoeveel mensen al gelezen hebben.

Wij, diegenen die een ander verhaal willen posten, posten dit hier. Vervolgens post een ander. Maar SniperX zijn verhaal blijft goed leesbaar, hij kan zelfs bijhouden hoeveel mensen al gelezen hebben.

Dat is een geweldig idee! Dat is ook veel makkelijker.:)

het is nu volgensmij 0:25 en ben ongeveer half 10 begonnen met lezen. Heb deel 1 t/m 35 helemaal af in 1 avond, wat een fantastisch verhaal zeg kan niet wachten op meer, je moet echt naar een uitgeverij gaan dit is een stukje vuurwerk geschiedenis

Good Job :D

Wat misschien ook een leuk idee is, om samen een verhaal te maken dermate van iedereen een stukje. Ik weet niet of dit mogelijk/leuk gevonden wordt. Gewoon een ideetje.

Back
Bovenaan