Vuurwerkverbod is onafwendbaar

Ik denk dat we eerst bij ons zelf moeten beginnen! Dus geen ilegaal vuurwerk meer op vuurwerkcrew!
Geen poolse internet adressen meer op de site, neem nu de bombashop deze site is groot geworden door de diversen forums! Als deze shops niet zo vaak worden genoemd, komt er veel minder het land binnen!
Als je die delovas heb, dat is toch geen vuurwerk meer voor een consument! Shells schieten in een woonwijk! Hoe haal je het in je hoofd?...... Als we nog langer van ons vuurwerk willen genieten, moet er veel gaan veranderen.

En wat is het doel van dergelijke uitspraken van deze man dan?
Elke uitspraak moet een doel hebben. Anders is je uitspraak letterlijk nietszeggend.

Mijn inziens is de overheid bezig alles te verbieden dat leuk is, omdat de burger slechts als een middel gezien wordt om een eigen inkomen te genereren. Oftewel: werken, belastingcenten opbrengen, een beetje eten maar vooral niet te veel want de burger moet hongerig blijven om te werken en vooral je muil houden.

Terug naar het feodale stelsel? Uiteindelijk gaat het met het doorgeslagen kapitalisme wel weer die kant op ja.

:no:

Ik denk dat die man gewoon antwoord geeft op vragen die hem gesteld worden door een journalist van de trouw. Die heeft dan dus een doel voor ogen, en daarom wordt die man geraadpleegd. Ik betwijfel of hij zelf naar de media is gestapt om eens even zijn zegje te doen. Hij is ook gewoon een loonslaaf, net als de meesten van ons, en doet wat hem van boven wordt gezegd dat hij moet doen. Misschien is hem wel opgedragen om zijn zegje te doen.

Deze taskforce is speciaal in het leven geroepen om met name de zelfknutselaars die op internet over hun heldendaden pochen aan te gaan pakken. Vandaar dat ze ook over bommen praten, want dat zijn het gewoon als je zelf explosief materiaal in een omhulling stouwt. Mensen die gewoon hun nitraatjes, vlinders en sier-shells schieten hebben echt geen prioriteit.

Ongetwijfeld zal er een element van bangmakerij bijzitten. De mensen die met vuurwerk bezig zijn, doen dat natuurlijk omdat ze het leuk en mooi vinden. En als deze hobby dan in het nauw kan komen door en al dan niet loos alarm van een verbod, gaan ze misschien wat voorzichtiger handelen.

Uiteraard is het geen toeval dat dit soort interviews en artikelen altijd in deze tijd van het jaar plaatsvinden. Ook is er doorgaans maar weinig positiefs over vuurwerk in de landelijke media te vinden. Maar misschien kun je je dan ook gaan afvragen of er nog iets positiefs over te zeggen valt, behalve dat het 'leuk is' en 'hoort bij de traditie'.

Ik denk dat we eerst bij ons zelf moeten beginnen! Dus geen ilegaal vuurwerk meer op vuurwerkcrew!
Geen poolse internet adressen meer op de site, neem nu de bombashop deze site is groot geworden door de diversen forums! Als deze shops niet zo vaak worden genoemd, komt er veel minder het land binnen!
Als je die delovas heb, dat is toch geen vuurwerk meer voor een consument! Shells schieten in een woonwijk! Hoe haal je het in je hoofd?...... Als we nog langer van ons vuurwerk willen genieten, moet er veel gaan veranderen.

Handel weren wij van het forum, daarnaast hebben wij geen websites/internetshops zoals Bombashop op het forum vermeld, alleen in nieuwsberichten wat we helaas niet tegen kunnen houden, daarnaast is Bombashop al gestopt met het versturen naar Nederland.

Gestopt ja! Maar je wil niet weten hoeveel er al in nederland is! Maar is het geen idee op dit soort ilegaal vuurwerk gewoon niet meer te bespreken op de site! Ik wil graag nog heel lang van deze hoby genieten!

Ik blijf van mening. Echte vuurwerkfreak? Blijf dan van het illegale vuurwerk af!

Dit soort gekken zullen nooit krijgen wat ze willen. Want ze hebben een te lage iq om te beseffen dat deze traditie te belangrijk is voor te veel mensen. Ook daar aan de top. Alles draait om geld vandaag de dag en met vuurwerk valt er gewoon TE veel te verdienen, zelfs in deze economisch dramatische tijden.

Het heeft weinig zin om het illegale vuurwerk van vuurwerkcrew af te halen, want dat betekent dat er geen tips meer komen over veiligheid en gebruik van bepaalde producten. Tevens negeer je het probleem dan, wat nog erger is. Trouwens, wij hebben nog een grondrecht genaamd vrijheids van meningsuiting, hoort dat ook niet bij het forum? Waar je vrij over deze producten hoort te kunnen praten. En handel komt hier ook niet voor zoals Ruben meld, maar natuurlijk zullen er vast mensen zijn die PMs sturen naar iedereen.

En wat je ook doet, ik denk dat wij gewoon even de mensen ie met vuurwerk stunten om stoer te doen gewoon even wat dwangarbeid moeten laten doen, even kijken of dat werkt. Want het feit is, is dat ouders hun kinderen niet opvoeden, de kinderen zelf (laten we het kinderen noemen vanwege hun gedrag) niet normaal kunnen denken en dat degene die wel opgevoed zijn buiten de maatschappij worden geplaatst als zij niet meedoen, of ze moeten coma zuipen willen zij in deze maatschappij passen.

Wij moeten het "probleem" recht in de ogen kijken en niet negeren!

Vind trouwens ook dat de vuurwerk bedrijven in nederland, hier op de een of andere mannier iets aan moeten gaan doen. Het is wel hun handel! Tot een jaar geleden waren er nog bedrijven, die ook gewoon naast hun legalen handel ook ilegalen handel haden! Laats ze nu hun beste been voor zetten, en samen met ons er voor gaan zorgen dat deze hoby nog heel lang kan bestaan!

Ik vind dat VWC deze onderwerpen niet nodig heeft.
Echte vuurwerkliefhebbers hebben andere onderwerpen.
Het praten over deze extreem zware knallers wekt nieuwsgierigheid op en dat is juist niet de bedoeling
Hoevaak lees je wel niet dat de jeugd met deze zware knallers rond loopt.
.
Het is niet voor niks illegaal!

Met een astronouten maak je geen bommen die Taskforce wil voorkomen.

Al ongeveer 3 jaar hetzelfde liedje, een vuurwerkverbod,vuurwerkverbod,vuurwerkverbod maar komen nee hoor.
Je word zo bang gemaakt en ontmoedidgt om vuurwerk te kopen. In mijn ogen verbieden ze het maar lekker en zullen ze de consequenties er snel van inzien.
FailForce

Ik vind dat VWC deze onderwerpen niet nodig heeft.
Echte vuurwerkliefhebbers hebben andere onderwerpen.
Het praten over deze extreem zware knallers wekt nieuwsgierigheid op en dat is juist niet de bedoeling
Hoevaak lees je wel niet dat de jeugd met deze zware knallers rond loopt.
.
Het is niet voor niks illegaal!

Met een astronouten maak je geen bommen die Taskforce wil voorkomen.

Gaan wij nu mensen soort van lopen beledigen? Want er is een groot verschil tussen de mensen die het veilig gebruiken en mensen die bommen maken! En vele mensen die met illegaal vuurwerk bezig zijn weten geeneens van Vuurwerkcrew af. Dus nieuwsgierigheid? Ik denk dat je even naar Praag en Warschau moet gaan om de handelaren te pakken, want deze bepalen de markt. En het kan ook een averrechtse werking hebben, want voor je het weet schieten de prijzen omhoog, gaan meer criminelen de handel in en krijg je meer problemen. En zo te zien zie jij ook geen verschil tussen Illegaal Consumenten Vuurwerk en Professioneel Vuurwerk. Dat 1ste moet altijd over gesproken kunnen worden. Het 2de ook, maar dan vooral over veiligheid, want als jij weigert er iets over te zeggen, en iemand koopt zo ding en kan niks vinden, voor je het weet is hij net een opblaaspakistaan en ligt hij in je straat verdeeld in 1000 Deeltjes.

Mensen die geloven in censuur zouden moeten overwegen om naar Noord Korea te verhuizen.

Ik geloof juist in deregulatie en een open dialoog. Door knallers met flash toe te staan kan de Nederlandse detailhandel eraan verdienen en breng je buitenlandse concurrenten een slag toe, maar door tegelijkertijd vuurwerkvandalisme zwaar te bestraffen, kan een dadergerichte aanpak mogelijk worden gemaakt.

Dit is met correct geformuleerde wetgeving zeker mogelijk, indien de verschillende partijen de handen ineen slaan. Dit doet men echter niet, omdat er verschillende partijen allerlei belangen dienen. Met name de VVD laat nu kansen liggen om het Nederlandse ondernemers gemakkelijker te maken.

Het ziekelijke Nederlandse paternalisme wordt misbruikt om het huidige klimaat te ondersteunen. Er wordt gerept over veiligheid, maar dat is in wezen de grootste drogreden die momenteel gebruikt wordt om de vrijheid van burgers verder in te perken. In wezen ondersteund de overheid nu een systeem dat feitelijk alleen maar bezig is financiën veilig te stellen.

Zie poll hoofdpagina AD.

Weer een zwart-wit poll, iedere vorm van discussie is uitgesloten.
Dáárom moet je dus open polls houden, maar dat willen overheden en media liever niet.

Men is nu bewust bezig de burger te beinvloeden via de landelijke media. Dit doen ze met allerlei onderwerpen. Op deze manier wordt media niet ingezet als nieuwsbron, maar als propaganda!

:angry:

Op Telegraaf is wel de mogelijkheid tot reageren.
Dus heren, reageer er maar op los!

Hoop mensen geven toch aan op het AD eens te zijn met het vuurwerkverbod :cry:

Hoop mensen geven toch aan op het AD eens te zijn met het vuurwerkverbod :cry:

Dat komt dus door die combinatie van een ongenuanceerd uit zijn verband gerukt artikel met een bipolaire antwoordkeuze in de poll. Daarom schreef ik gisteren dus ook over het feit dat hier iemand een poll plaatste die erg zwart-wit denken uitstraalde.

Die half zachten van GL gebruikten vorig jaar de resultaten van de poll op AD.nl ook in hun betoog voor een vuurwerkverbod.

Daarom vermeld ik dit hier, zodat wij er meteen tegen in kunnen gaan.

De reacties op Telegraaf.nl laten overigens meer nuances zien.

Gaan wij nu mensen soort van lopen beledigen? Want er is een groot verschil tussen de mensen die het veilig gebruiken en mensen die bommen maken! En vele mensen die met illegaal vuurwerk bezig zijn weten geeneens van Vuurwerkcrew af. Dus nieuwsgierigheid? Ik denk dat je even naar Praag en Warschau moet gaan om de handelaren te pakken, want deze bepalen de markt. En het kan ook een averrechtse werking hebben, want voor je het weet schieten de prijzen omhoog, gaan meer criminelen de handel in en krijg je meer problemen. En zo te zien zie jij ook geen verschil tussen Illegaal Consumenten Vuurwerk en Professioneel Vuurwerk. Dat 1ste moet altijd over gesproken kunnen worden. Het 2de ook, maar dan vooral over veiligheid, want als jij weigert er iets over te zeggen, en iemand koopt zo ding en kan niks vinden, voor je het weet is hij net een opblaaspakistaan en ligt hij in je straat verdeeld in 1000 Deeltjes.

Ten eerste beledig ik niemand.

Ik bedoel gewoon dat als de zware knallers er niet zijn dat er dan ook minder bommen en minder vandalisme is.
Van mij mogen de straffen wel voor deze extreem zware knallers wel veel hoger.

Ik geef alleen mijn mening hoe ik er over denk.
Het probleem ligt grotendeels bij de koper.
De koper koopt het en steekt het af.
In de landen zelf steken ze maar weinig van dit spul af.

Mijn mening is hoe minder aandacht vragen hoe minder aandacht krijgen.
Deze zware knallers horen hier gewoon niet!
Dan heb ik het dus over meer dan 2 gram.

Professioneel vuurwerk moet gewoon blijven bestaan maar dan alleen voor de mensen met de juiste papieren en vergunningen.

Ik zie het anders.

Degene met de bommen/zware knallers maken het nieuws.
Als wij Nederlanders nu eens stoppen met vuurwerk uit het buitenland halen en geen bommen meer maken dan heeft hij geen werk meer.
En we moeten het vuurwerk ook alleen afsteken op de dag zelf.
Ook zou een hier op het forum een verbod moeten komen over het discussiëren van de zware knallers!
Ik ben van mening dat mensen toch nieuwsgierig worden als ze lezen hoe zwaar knallers zijn.

Procentueel gezien he, hoeveel mensen die illegaal vuurwerk afsteken lezen ooit één van deze fora? Geloof me dat dat nog geen 0,01% is..

Overigens geloof ik niet dat de politie wil dat er geen (illegaal) vuurwerk meer wordt verhandeld/afgestoken. Kijk hoeveel banen hiervan afhankelijk zijn!

Ahja ik ben opgegroeid met vuurwerk. Het zit in je, of niet. Het is naar mijn mening, zeker als man zijnde, iets waar je mee op kan groeien. Het zit in de cultuur en de aard van het beestje. Niets of niemand gaat hier wat aan veranderen. Je kan het alleen proberen te sturen, door bijv. de wetgeving aan te passen (aangezien Nederland in een hoop dingen anders moet zijn als de rest van Europa).

Dat het alleen al zoveel aandacht krijgt in media, genereert bij de Nederlandse jeugd en mannen (die zich dan weer kind voelen :D), toch juist de interesse van "Heeeej, het is weer zover! De tijd van het jaar, tijd om in te gaan slaan".
Maargoed laten we ook niet teveel gaan praten over de media. Over aanstootgevend gedrag gesproken. Die misère in de wereld en iedereen wil het weten. En er gebeuren meer en meer foute dingen (of dit echt zo is is nog maar de vraag, toen men nog geen telefoon, televisie ed. had gebeurde ook al van alles..alleen wist men er niks van)

Ik ben het overigens ook niet met je eens dat het voor het grootste deel bij de koper ligt. Het illegale circuit zit namelijk anders in elkaar. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn honderden klein handelaren. Deze verkopen niks als ze niet inspelen op de vraag die kopers hebben. Tevens kan je deze vraag ook creëeren door ***verhaaltjes over een product, iets wat vaak genoeg gebeurd. Het is een trend dat men harder, groter en goedkoper wil. Maarja als er grote handelaren op in gaan spelen, dan moet je wel mee als kleine handelaar..
Verschuivingen vinden plaats op allerlei niveaus waardoor je dit krijgt. Ik ben van mening dat de media er een grote rol in speelt. En dan bedoel ik uiteraard ook Youtube ed.

Procentueel gezien he, hoeveel mensen die illegaal vuurwerk afsteken lezen ooit één van deze fora? Geloof me dat dat nog geen 0,01% is..

Overigens geloof ik niet dat de politie wil dat er geen (illegaal) vuurwerk meer wordt verhandeld/afgestoken. Kijk hoeveel banen hiervan afhankelijk zijn!

hja ik ben opgegroeid met vuurwerk. Het zit in je, of niet. Het is naar mijn mening, zeker als man zijnde, iets waar je mee op kan groeien. Het zit in de cultuur en de aard van het beestje. Niets of niemand gaat hier wat aan veranderen. Je kan het alleen proberen te sturen, door bijv. de wetgeving aan te passen (aangezien Nederland in een hoop dingen anders moet zijn als de rest van Europa).

Dat het alleen al zoveel aandacht krijgt in media, genereert bij de Nederlandse jeugd en mannen (die zich dan weer kind voelen :D), toch juist de interesse van "Heeeej, het is weer zover! De tijd van het jaar, tijd om in te gaan slaan".
Maargoed laten we ook niet teveel gaan praten over de media. Over aanstootgevend gedrag gesproken. Die misère in de wereld en iedereen wil het weten. En er gebeuren meer en meer foute dingen (of dit echt zo is is nog maar de vraag, toen men nog geen telefoon, televisie ed. had gebeurde ook al van alles..alleen wist men er niks van)

Je slaat de spijker op zijn kop. Men wil de mentaliteit niet veranderen, men wil de aard van burgers onderdrukken.

Als men daadwerkelijk een mentaliteitsverandering zou willen zien, zouden ze andere stratgieën moeten toepassen. Boeken vol van die methoden, zat sociale studies die deze methoden beschrijven. Als je de mentaliteit van alcolisten, junks en gokverslaafden kan veranderen, waardoor ze ander gedrag vertonen, waarom zou dit dan niet kunnen met jongeren die vuurwerk misbruiken?

Je slaat de spijker op zijn kop. Men wil de mentaliteit niet veranderen, men wil de aard van burgers onderdrukken.

Als men daadwerkelijk een mentaliteitsverandering zou willen zien, zouden ze andere stratgieën moeten toepassen. Boeken vol van die methoden, zat sociale studies die deze methoden beschrijven. Als je de mentaliteit van alcolisten, junks en gokverslaafden kan veranderen, waardoor ze ander gedrag vertonen, waarom zou dit dan niet kunnen met jongeren die vuurwerk misbruiken?

Exactly

Daarom vraag ik me toch ergens ook af hoe serieus je deze verhalen van bijv. zo'n Cees moet nemen. Dalijk gaan ze ook nog zeggen dat ze willen dat er geen drugs meer wordt verhandeld. Je bent naïef als je dat gelooft. Hoeveel banen en geld er dingen omgaan (drugswereld uiteraard stukken groter als dit wereldje)

Maargoed ze slaan de plank toch flink mis als ze vuurwerk willen gaan verbieden. Aan de andere kant, hoe lang proberen ze dit niet al. Rot op, het is traditie!

Exactly

Daarom vraag ik me toch ergens ook af hoe serieus je deze verhalen van bijv. zo'n Cees moet nemen. Dalijk gaan ze ook nog zeggen dat ze willen dat er geen drugs meer wordt verhandeld. Je bent naïef als je dat gelooft. Hoeveel banen en geld er dingen omgaan (drugswereld uiteraard stukken groter als dit wereldje)

Maargoed ze slaan de plank toch flink mis als ze vuurwerk willen gaan verbieden. Aan de andere kant, hoe lang proberen ze dit niet al. Rot op, het is traditie!

Leuk dat je het begrip drugs aanhaalt. Meeste drugs zijn ontworpen om ziektes te genezen of om mensen aan te zetten tot grotere prestaties. En tegenwoordig wordt het ingezet als medicatie of om te genieten.

Weet je toevallig ook welke partij het meest progressieve drugsbeleid nastreeft in Nederland? Groen Links. Ach ja, papaverplanten, wietplanten, coca bladeren. Allemaal natuur he...

Back
Bovenaan