• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Vuurwerktraditie wankelt: meer steun voor landelijk verbod

Bij de telegraaf lees ik nu voor het eerst vuurwerkbril op en illegaal vuurwerk aanpakken. De mevrouw is niet zo kortzichtig als Bruls in de telegraaf. Maar altijd fijn de krant open te slaan en zie ik tegengeluid. Ook HVLV zijn toppers geven ook flink tegengeluid.

"Dikke balgehak Bruls" is zelf tegen vuurwerk dus dan is het makkelijker om voor een vuurwerkverbod te pleiten.

"De Gelderse gemeenten Arnhem, Apeldoorn, Nijmegen, Heumen en Zutphen hadden afgelopen jaarwisseling een lokaal afsteekverbod en zijn voor een landelijk verbod, omdat dat beter te handhaven is."

Misschien kun je ook kijken wat dat lokale verbod nu opgeleverd heeft en dan kom je al snel tot de conclusie: "helemaal niets". Als je "helemaal niets" uitvergroot tot een landelijk verbod, wat is dan het resultaat: "helemaal niets".
Klopt, er werd ook helemaal niet minder afgestoken in Apeldoorn, juist meer had ik het idee.

"Dikke balgehak Bruls" is zelf tegen vuurwerk dus dan is het makkelijker om voor een vuurwerkverbod te pleiten.
Het gaat niet om Bruls maar om de burgermeester van Hattem. Gemeente Hattem had gisteren opeens een vreemde motie om een brandbrief te schrijven naar het kabinet tot een landelijk vuurwerkverbod. Echter denk ik zelf dat GL/pvda/PvdD een heel vies spelletje aan het spelen is om druk op de tweede kamer te zetten om tot het verbod te komen.

Het gaat niet om Bruls maar om de burgermeester van Hattem. Gemeente Hattem had gisteren opeens een vreemde motie om een brandbrief te schrijven naar het kabinet tot een landelijk vuurwerkverbod. Echter denk ik zelf dat GL/pvda/PvdD een heel vies spelletje aan het spelen is om druk op de tweede kamer te zetten om tot het verbod te komen.

Dat denk ik ook, een landelijk verbod lukt niet, dan maar lokaal proberen?

Dat denk ik ook, een landelijk verbod lukt niet, dan maar lokaal proberen?
Eerder andersom, lokaal is symboolpolitiek niet te handhaven, maar ook landelijk niet. Maar wat kiezen ze landelijk en daar kan ik niet bij. Dan inderdaad maar lokaal lukt landelijk niet en daar kan ik dan ook weer niet bij. En zo word en een vies spelletje gespeeld met de discussie wat allemaal symbolisch is voor de bühne.

Bijna 3 maanden later....

Back
Bovenaan