“Vuurwerkopslag uit woonwijken, gaasverpakkingen verboden.”

Sjongejonge, weer zo'n doombericht voor op de zondagmorgen! Al die bunkers voldoen aan de huidige norm en strenge regelgeving na 2000, lijkt mij! Ik heb nog niet gehoord dat er sindsdien een bunker ontploft is omdat er intern of extern brand is ontstaan! De bunkers lijken mij juist de meest veilige plek tijdens een brand! Bouwkundig gezien is hier het meest aandacht aan besteed aan de brandwerenheid, brandoverslag en brandbestrijding van de opslag voorziening! Op papier zou er geen brand kunnen ontstaan vanuit intern en vuurwerk in de klasse die hier opgeslagen mag worden ontbrandt niet uit zichzelf! De veiligheid vokdoet aan zeer strenge eisen! Mensen worden weer aardig bang gemaakt door ze een eng idee aan te praten met iets wat zomaar geroepen wordt!

Bang maken is vooral die volgevreten gehaktbal dat zich de clown burgermeester van Nijmegen noemt "goed" in. Walgelijk narcistisch egocentrisch wezen. Hij was één van de hoofd verantwoordelijken van het tweede vuurwerk verbod in de Corona periode. Zonder echt gegronde redenen, maar voor zijn eigen wil.

Hij gaf niet om de zorg, want 2 maanden later stond hij met z'n clownen volgevreten kop vooraan Carnaval te vieren. En dat terwijl er druk op de zorg zou zijn volgens hem.

Ik snap best dat mensen geen vuurwerk opslag in de wijken willen. Oplossing lijkt me toch simpel. Verhuizen naar industrie terreinen.

Een toenemend aantal politieke figuren, niet alleen op links, gaat mee in de onwaarheden en stemmingmakerij. Oplossingen worden niet meer gezocht, de makkelijkste wegen worden gekozen. Terwijl problemen blijven bestaan.

En zo worden de verkopers de nek omgedraaid. Even een bunker in het buitengebied bouwen? Moet je al een pand hebben. En even een paar ton investeren om er bunkers en installatie in te bouwen. Plus bijkomende vergunningen. En dan het jaar erop het vuurwerk helemaal verbieden...

Wat Joszie al zegt. Het moet en het zal kapot gemaakt worden.

Mag ik me als taalnazi even ergeren aan die brakke openingszin? Er liggen gewoon kilo's vuurwerk opgeslagen, niks "voor, aan"... Kom op zeg wat een journalistiek amateurisme.

Die “volgevreten gehaktbal” zoals hubert hierboven treffend wordt omschreven is minstens zo eng als Arno Bonte.

De bangmakerij in dit artikel is echt werkelijk ongekend. Heel woonblok weg, echt waanzin en dat uit de mond van een hoogleraar, daar zou je op zn minst nog enige nuance van verwachten maar nee dat is natuurlijk niet interessant voor je propaganda artikeltje. Hoeveel woonwijken zijn er eigenlijk al weggevaagd in al die jaren?? En als we naar het buitenland kijken frankrijk, belgie, duitsland, spanje, om hoeveel woonwijken gaat het daar met veel minder strikte regels? Het antwoord laat zich raden

En oja voor de opvulling trekken we ook nog even de ramp in Culemborg erbij, wat dat met de opslag van consumentenvuurwerk te maken heeft ontgaat mij even.

Ter illustratie, ik maak me meer druk dat onderstaand figuur een explosie veroorzaakt met zo een pens, die staat echt op klappen
IMG_1253.jpeg

Laatst bewerkt:
Vuurwerk reageert onvoorspelbaar? Want de bunker ligt in een wijk? En dat zegt iemand van het universiteit.

In 2010 hadden wij ook een brand bij een vuurwerkwinkel genaamd VTC, je zag de brandweer mensen evacueren wat overigens logisch is. Er ging namelijk vuurwerk af wat niet in de bunkers lag.

Maar verdraaid wat wij zagen is de woonwijk stond er nog. De bunkers hadden zich sterk gehouden en de winkel was toch echt een flinke brand. Nee ik geloof niet in sprookjes heb het van dichtbij gezien en de bunkers zijn zo veilig als wat.

Die “volgevreten gehaktbal” zoals hubert hierboven treffend wordt omschreven is minstens zo eng als Arno Bonte.

De bangmakerij in dit artikel is echt werkelijk ongekend. Heel woonblok weg, echt waanzin en dat uit de mond van een hoogleraar, daar zou je op zn minst nog enige nuance van verwachten maar nee dat is natuurlijk niet interessant voor je propaganda artikeltje. Hoeveel woonwijken zijn er eigenlijk al weggevaagd in al die jaren?? En als we naar het buitenland kijken frankrijk, belgie, duitsland, spanje, om hoeveel woonwijken gaat het daar met veel minder strikte regels? Het antwoord laat zich raden

En oja voor de opvulling trekken we ook nog even de ramp in Culemborg erbij, wat dat met de opslag van consumentenvuurwerk te maken heeft ontgaat mij even.

Ter illustratie, ik maak me meer druk dat onderstaand figuur een explosie veroorzaakt met zo een pens, die staat echt op klappen
Bekijk bijlage 1809242
Ik moet als ik hem zie altijd aan Mr. Creosote van Monty Python denken.

Back
Bovenaan