Mijn evaluatie van mijn bestelling bij vuurwerkland-steenbergen.
29 december 's avonds was het zover, omdat ik door bepaalde redenen niet meer thuis woonde en elke dag maar 4 uur tijd had was het haasten om de bestelling af te halen. Mijn vader kwam me die avond ophalen in tilburg om richting steenbergen te rijden. We hebben ervoor gekozen om de toeristische route te rijden, mijn vader vind vuurwerk alleen leuk omdat ik het leuk vind en door die route had hij ook nog wat aan zijn avond. Na zo'n 3 kwartier rijden kwamen we aan bij vuurwerkland. Op het oog was alles goed geregeld er stond een tent buiten waar je je spullen na levering kon controleren en binnen was de showroom mooi ingericht.
Mijn vader ging in de rij staan om de grote bestelling op te halen en ik liep naar de voorverkoop balie om nog voor een honderdje wat bij te halen. Terwijl ik daarnaar toe liep vroeg een vrouw die daar werkte of ik op de voordeur voorverkoop gesloten wilde hangen, geen probleem ik help graag even mee als het hectisch is. Na dit gedaan te hebben gaf ik aan dat ik via vuurwerkcrew had besteld en dat er in het topic was aangegeven dat het geen probleem was om nog wat bij te halen. De vrouw vertelde toen een verhaal waardoor het zo hectisch was en vuurwerk dus ook niet meer gekocht kon worden in de voorverkoop. Ik baalde hiervan omdat ik doordat ik niet thuis woonde niet de mogelijkheid had naar een andere winkel te gaan. Ik vroeg dus heel brutaal of ramon misschien in de buurt was, ik had een antwoord verwach van ramon heeft het druk wat natuurlijk ook begrijpelijk zou zijn, niets was minder waar. Het duurde even maar ramon kwam even praten waarna hij voor mij persoonlijk even die spullen ging halen. Ondertussen met wat mensen die ook van vuurwerkcrew kwamen en met een busje waren gekomen (ik was jongen met grijs vest capuchon over rode pet) gepraat over vuurwerk. Ramon gaf aan dat hij via achterlangs kwam en gaf mij de spullen in de tent wat precies klopte, na hem een hand te hebben gegeven ging hij snel weer verder.
Uiteindelijk werd mijn vader wat nerveus omdat hij het niet eerder had meegemaakt zo lang voor vuurwerk te hoeven wachten, waarna ik samen met hem vriendelijk lachend langs wat mensen ben gelopen die heel leuk voordrongen.
Hier merkte ik al snel een klein minpuntje op, waardoor het al gelijk tientallen minuten langer kon duren. De bestelformulieren moest je dringend afgeven aan dezelfde balie waar het vuurwerk afgeleverd werd, waarna je een tijd vooraan moest blijven staan (andere mensen hadden geen mogelijkheid hun bestelling af te geven) om te wachten op je bestelling.
(Ik moest gelijk denken aan het systeem bij Vuurwerkland-Rijen Hier hadden ze 3 apparte afhaalbalies: 1 voor voorverkoop, 1 voor bestelformulieren via winkel en 1 voor internetbestellingen. Voordat ej de desbetreffende ruimte inging werd jouw bestelcode in de computer ingevoerd en doorgestuurd naar de inpakruimte waar ze gelijk gingen inpakken. Hierna mocht je samen met 9 andere mensen die besteld hadden wachten op je bestelling. Steeds als er iemand klaar was wat vaak binnen 10 minuten gedaan was, werd er werer een code ingevoerd end oorgestuurd en kon de volgende persoon op zijn bestelling gaan wachten. Misschien een ideetje voor vuurwerkland steenbergen!)
Na 1.5 uur wachten hadden we het vuurwerk gekregen, 1.5 uur wachten vind ik niks op een jaar wachten dus ik had er geen rpoblemen mee ter vergelijking met andere wel had ik een hekel aan de hectic in de winkel en had ik het idee dat het personeel niet precies meer wist waar ze mee bezig waren, hierbij moet ik wel vermelden dat al het personeel kei en keihard bezig was! Complimenten! Vuurwerk gecontroleerd en alles klopte ik had wat vervangende cakes gekregen die allebei evenduur of duurder waren.
Al met al dik tevreden en met een volle kofferbak terug naar Tilburg. Doordat ik na 4 uur terug moest zijn en dus geen tijd meer had om nog even langs te gaan bij mijn vader waar ik met oudjaar zou zijn om door te lonten en foto's te maken is dat er niet van gekomen dit jaar door de wat langere wachttijd. Maargoed ik was allang blij dat ik uberhaupt de mogelijkheid had om vuurwerk af te steken.
Ik wil vuurwerkland-steenbergen bedanken met in het bijzonder Ramon voor de goede service end e actie. Wel hoop ik dat ze er goed aan gaan werken dit jaar, er moet wel echt iets veranderen!
Ik hoop dat ondanks de gebeurtenissen van vorig jaar en het harde commentaar van leden in dit topic er dit jaar toch nog met vuurwerkcrew gecommuniceerd wordt. Stiekem hoop ik van binnen ook op een actie ism vuurwerkcrew, maar dat is aan jullie!
Groeten,
Nederlandsvuurwerk.