Vuurwerkland Steenbergen

Dat begrijp ik ook maar een winkel zoals de meeste zijn nu nog niet met het vuurwerk bezig dus daar zullen we gewoon op moeten wachten.

Ze zijn zeker met vuurwerk bezig, maar of Ramon Vuurwerkcrew nauwlettend in de gaten houdt is natuurlijk een ander verhaal. ;)

Misschien heeft hij de e-mail wel al gelezen van jullie, maar weten ze nog niet hoe of wat ze dit jaar gaan doen. Dus dan kunnen ze wel in de wilde weg wat gaan roepen, maar daar schiet je dus ook niks mee op. Dan kun je beter afwachten en pas antwoord krijgen als hij het zeker weet!

Mijn evaluatie van mijn bestelling bij vuurwerkland-steenbergen.

29 december 's avonds was het zover, omdat ik door bepaalde redenen niet meer thuis woonde en elke dag maar 4 uur tijd had was het haasten om de bestelling af te halen. Mijn vader kwam me die avond ophalen in tilburg om richting steenbergen te rijden. We hebben ervoor gekozen om de toeristische route te rijden, mijn vader vind vuurwerk alleen leuk omdat ik het leuk vind en door die route had hij ook nog wat aan zijn avond. Na zo'n 3 kwartier rijden kwamen we aan bij vuurwerkland. Op het oog was alles goed geregeld er stond een tent buiten waar je je spullen na levering kon controleren en binnen was de showroom mooi ingericht.

Mijn vader ging in de rij staan om de grote bestelling op te halen en ik liep naar de voorverkoop balie om nog voor een honderdje wat bij te halen. Terwijl ik daarnaar toe liep vroeg een vrouw die daar werkte of ik op de voordeur voorverkoop gesloten wilde hangen, geen probleem ik help graag even mee als het hectisch is. Na dit gedaan te hebben gaf ik aan dat ik via vuurwerkcrew had besteld en dat er in het topic was aangegeven dat het geen probleem was om nog wat bij te halen. De vrouw vertelde toen een verhaal waardoor het zo hectisch was en vuurwerk dus ook niet meer gekocht kon worden in de voorverkoop. Ik baalde hiervan omdat ik doordat ik niet thuis woonde niet de mogelijkheid had naar een andere winkel te gaan. Ik vroeg dus heel brutaal of ramon misschien in de buurt was, ik had een antwoord verwach van ramon heeft het druk wat natuurlijk ook begrijpelijk zou zijn, niets was minder waar. Het duurde even maar ramon kwam even praten waarna hij voor mij persoonlijk even die spullen ging halen. Ondertussen met wat mensen die ook van vuurwerkcrew kwamen en met een busje waren gekomen (ik was jongen met grijs vest capuchon over rode pet) gepraat over vuurwerk. Ramon gaf aan dat hij via achterlangs kwam en gaf mij de spullen in de tent wat precies klopte, na hem een hand te hebben gegeven ging hij snel weer verder.

Uiteindelijk werd mijn vader wat nerveus omdat hij het niet eerder had meegemaakt zo lang voor vuurwerk te hoeven wachten, waarna ik samen met hem vriendelijk lachend langs wat mensen ben gelopen die heel leuk voordrongen.
Hier merkte ik al snel een klein minpuntje op, waardoor het al gelijk tientallen minuten langer kon duren. De bestelformulieren moest je dringend afgeven aan dezelfde balie waar het vuurwerk afgeleverd werd, waarna je een tijd vooraan moest blijven staan (andere mensen hadden geen mogelijkheid hun bestelling af te geven) om te wachten op je bestelling.

(Ik moest gelijk denken aan het systeem bij Vuurwerkland-Rijen Hier hadden ze 3 apparte afhaalbalies: 1 voor voorverkoop, 1 voor bestelformulieren via winkel en 1 voor internetbestellingen. Voordat ej de desbetreffende ruimte inging werd jouw bestelcode in de computer ingevoerd en doorgestuurd naar de inpakruimte waar ze gelijk gingen inpakken. Hierna mocht je samen met 9 andere mensen die besteld hadden wachten op je bestelling. Steeds als er iemand klaar was wat vaak binnen 10 minuten gedaan was, werd er werer een code ingevoerd end oorgestuurd en kon de volgende persoon op zijn bestelling gaan wachten. Misschien een ideetje voor vuurwerkland steenbergen!)

Na 1.5 uur wachten hadden we het vuurwerk gekregen, 1.5 uur wachten vind ik niks op een jaar wachten dus ik had er geen rpoblemen mee ter vergelijking met andere wel had ik een hekel aan de hectic in de winkel en had ik het idee dat het personeel niet precies meer wist waar ze mee bezig waren, hierbij moet ik wel vermelden dat al het personeel kei en keihard bezig was! Complimenten! Vuurwerk gecontroleerd en alles klopte ik had wat vervangende cakes gekregen die allebei evenduur of duurder waren.

Al met al dik tevreden en met een volle kofferbak terug naar Tilburg. Doordat ik na 4 uur terug moest zijn en dus geen tijd meer had om nog even langs te gaan bij mijn vader waar ik met oudjaar zou zijn om door te lonten en foto's te maken is dat er niet van gekomen dit jaar door de wat langere wachttijd. Maargoed ik was allang blij dat ik uberhaupt de mogelijkheid had om vuurwerk af te steken.

Ik wil vuurwerkland-steenbergen bedanken met in het bijzonder Ramon voor de goede service end e actie. Wel hoop ik dat ze er goed aan gaan werken dit jaar, er moet wel echt iets veranderen!

Ik hoop dat ondanks de gebeurtenissen van vorig jaar en het harde commentaar van leden in dit topic er dit jaar toch nog met vuurwerkcrew gecommuniceerd wordt. Stiekem hoop ik van binnen ook op een actie ism vuurwerkcrew, maar dat is aan jullie!

Groeten,
Nederlandsvuurwerk.

Laatst bewerkt:
Om even snel te reageren, denk ik niet dat de wachttijden een probleem zijn. Ik heb 3/4 uur gewacht op mijn bestelling, er waren toen ook mensen die er vanaf 6 uur stonden en met mij de deur uit liepen. ( half 12 ). Maar als je mensen zou vragen of ze dit de korting waard vonden, denk ik wel dat iedereen daar nog een keer voor zou gaan wachten.

Maar dit geld natuurlijk niet voor de non-freaks uit de buurt daar. Die krijgen geen korting en die wachten wel enorm lang.

Maar ik vind het wachten niet het punt. Ik denk dat de chaos die er was, de nek om deed. Het was niet meer leuk hoe bestellingen afgehandelt werd. Er kwam altijd 1 vrouw schreeuwend over de bali voor bestellingen, en mensen van achteraan moesten naar voren komen. maar mensen vooraan wouden hun plek niet kwijt natuurlijk. Dus dat werd er tussen door wurmen.

Conclusie: als ze het volgend jaar nou geen chaos laten worden, wil ik best een tijdje wachten. mits ze weer een kortingsactie hebben en hetzelfde assortiment!

ik zou zeggen:

- Zorg voor een goede doorstroming en minder chaos
- Laat mensen van 35% korting profiteren ongeacht het bedrag
- Zorg voor voldoende voorraad (wanneer je iets besteld moet het er gewoon zijn!)
- Zorg voor 2 aparte afhaalbalies. Een voor bestellingen ander voor direkte verkoop. Zorg hierbij voor duidelijkheid.
- Laat mensen niet op een tijdstip komen waarna ze nog uren moeten wachten!
- Geef mensen die aan kunnen tonen zeer lang te hebben gewacht, een compensatie!
- Zorg voor genoeg zitplaatsen. Sommige mensen zij niet in staat zeer lang te staan.
- enz. enz.

ik zou zeggen:

- Zorg voor voldoende voorraad (wanneer je iets besteld moet het er gewoon zijn!)
- Zorg voor 2 aparte afhaalbalies. Een voor bestellingen ander voor direkte verkoop. Zorg hierbij voor duidelijkheid.
- Geef mensen die aan kunnen tonen zeer lang te hebben gewacht, een compensatie!
- Zorg voor genoeg zitplaatsen. Sommige mensen zij niet in staat zeer lang te staan.
- enz. enz.

Ik ben het eens met een groot gedeelte van je punten, maar punt 2 kun je gewoon niet waarmaken. 35% korting is al veel en het moet marketing-technisch ook nog eens zo zijn, dat je mensen tot het kopen van veel vuurwerk aanzet. Je kunt dus niet zeggen dat je vanaf 100 euro al 35% korting krijgt, je moet zorgen dat freaks 1000+ euro uitgeven.

Persoonlijk vind ik de acties van 35% korting natuurlijk altijd goed.
Wat ik wel jammer vind is dat je 1000 euro moet uitgeven eerst.
Je kunt het ook zo doen als Kuiper in Koekange. Die zitten enorm onder de adviesprijs(voorgaande jaren) en dan is er voor iedereen wat te halen.
Dan heb je dus niet de "elite" die korting krijgt, waarmee ik overigens niet zeg dat je niets extra's mag krijgen als je heel veel besteld.
Ik denk dat je marketing technisch het beste onder de adviesprijs kunt gaan zitten en hier vervolgens heel veel reclame over maken.
Als ik voor mezelf zou beginnen dan denk ik dat ik het zo zou doen.

greetzzz

Ik ben erg benieuwd wat er nu eigenlijk aan gedaan wordt dit jaar om de chaos van vorig jaar te voorkomen. Ik hoop dat er van de hulp van Fred nog wat gekomen is.

Ik denk trouwens sowieso dat als AVP open gaat er het een en ander wordt gepost, anders sta ik ook vreemd te kijken. Zelf heb ik Ramon een paar maanden niet gesproken (en ook bijna niet online gezien), maar ik weet niet waar hij het druk mee heeft.

@Tjopper, 650 euro, niet 1000, want als je korting krijgt betaal je die 1000 natuurlijk niet. :p Bovendien lijkt het me een slecht idee om weer ver onder de adviesprijs te gaan zitten. Dat hebben ze vorig jaar ook gedaan met een hoop producten, sommige wel 10 euro onder de adviesprijs (ninja 3). Maar als je dit met je hele assortiment doet, dan krijg je weer zo'n gecombineerde chaos van regionale drukte en drukte van freaks. Je moet onthouden dat veel klanten werven nu niet meer prioriteit nummer 1 is, aangezien ze vorig jaar een veelvoud hadden van het aantal klanten wat ze aankunnen qua capaciteit. Prijzen redelijk houden lijkt me sowieso een goed idee, en daarnaast zou ik dan een kortingactie regelen voor de freaks. Maar dan niet meer op zo'n grote schaal als vorig jaar (elke oelewapper die op die site kwam die had korting), maar gewoon via de forums. :)

Laten we maar gewoon afwachten met de acties die ondernomen worden door Vuurwerkland Steenbergen, blijven gokken heeft geen zin.

ik zou zeggen:

- enz. enz.

Ben het idd met veel punten eens.
Echter iedereen de maximale korting geven ongeacht bedrag is koffiedik kijken en ook niet echt realistisch.
Ik ga ervan uit dan onze conculega echt wel luisterd naar de meningen,ideeen en/of klachten.
Ieder geval heb ik er weer reuze zin in en de rest van het forum ook wel denk ik:p

Laten we maar gewoon afwachten met de acties die ondernomen worden door Vuurwerkland Steenbergen, blijven gokken heeft geen zin.
Misschien heeft Ramon er nog wat aan als hij de opbouwende kritiek hier doorleest. Het is in ieder geval een stuk motiverender dan dat gescheld en getier eerder in dit topic. :wink:

Mij lijkt dit de meest redelijke oplossing:

2 locaties in de loods
- 1 locatie voor bestellingen:
met daarin
* 1 balie voor het afgeven van je bestelling
* 1 balie voor het ophalen van je bestelling

- 1 locatie voor losse verkoop
met daarin
* 1 balie als kassa
* 1 balie voor het ophalen van je gekochte vuurwerk

Voor de rest hoeft er naar mijn idee vrij weinig te gebeuren.

Zoveel ruimte hebben ze echter niet. Door het jaar heen is het een houtzagerij en daar moet natuurlijk ook nog ruimte voor zijn. :p

Maar met loods bedoel je die ruimte achter de showroom? Die mag officieel niet open, dat het vorig jaar gebeurde in sommige gevallen dat was eigenlijk niet de bedoeling.

Zoveel ruimte hebben ze echter niet. Door het jaar heen is het een houtzagerij en daar moet natuurlijk ook nog ruimte voor zijn. :p

Zo groot hoeven die balie's toch ook niet te zijn. Ik de ruimte waar in vorig jaar stond om mijn vuurwerk op te halen kun je prima 4 balie's creeëren. Als je maar zorgt dat er een bepaald looppatroon in zit (een bepaalde route) en iedereen gewoon doorloopt, en anders buiten chocomel aan het drinken is.

Dan maar een systeem zoals bij de slager. Gewoon bij je bestelling een bonnetje krijgen met een nummer en dat er dan een bord hangt waarop de nummers op volgorde aangegeven wordt. Dan weet je wanneer je ongeveer aan de beurt bent en kun je de overvolle ruimte wel even achter je laten en ga je even een frisse neus o.i.d halen.

Ja alleen was het vorig jaar zo dat de bestellingen ook op nummer ging, alleen waren er meer dan 10 mensen bezig met bestellingen en de ene was niet zo groot als de andere waardoor een grotere bestelling veel langer duurde dan een kleine bestellling en het daarom voorkwam dat bestellingen die een half uur eerder geplaatst werden wat langer duurden. Maar goed, daar is ondertussen genoeg over gesproken, wanneer het zo druk is met mensen met zo'n grote bestelling is het moeilijk om hierop voorbereid te zijn, ondanks dat je er rekening mee houd is het niet voor te stellen hoe het gaat verlopen.

Dan zet je toch in plaats van 10 mensen, 3 mannen neer die het allemaal op dezelfde snelheid bij elkaar pakken.
Of nog beter, je zet al die pakketten paar dagen van te voren in elkaar, dan hoef je ze maar af te geven wanneer men het komt halen. Maar daar zullen jullie vast wel over nagedacht hebben, succes in ieder geval.

Ja er zijn ook een paar dozijn mensen met dat voorstel gekomen. Dan moet je een bunker erbij bouwen met de grootte van een gymzaal om alle bestellingen klaar te leggen, want dat vuurwerk mag je niet zomaar opslaan buiten de bunker en in de bunkers is er geen plek om bestellingen apart te leggen. :wink:

Back
Bovenaan