Vuurwerkland Steenbergen

Wat was dan de reden dat sommige mensen naar achter mochten komen?

Om hun aanwijzingen te geven waar ze hun auto konden zetten om het sneller in te laden (10 keer heen en weer door een stampvolle winkel lopen terwijl de klanten bijna in de uitpakbunker staan is niet handig).

ook ik ben dit jaar naar Steenbergen afgereisd voor de mooie korting en het mooie assortiment. Allereerst uiteraard een zeer mooie korting en een zeer mooie actie!
Ik heb zelf 7 november besteld om nog op tijd het buurtassortiment (en andere artikelen die uitverkocht dreigde te raken) te kunnen krijgen.

Ik heb mijn bestelling de 29 om 21 uur opgehaald. althans dat was de bedoeling. in de rij staan vind ik verder helemaal niet erg maar er stond ten eerste al niet echt aangegeven waar nu wat gedaan moest worden (bestelling afgeven, ophalen...wachten). na 3 uur gewacht te hebben eindelijk mijn spullen gekregen...alleen zat er bij de eerste check voor 175 euro aan vuurwerk niet bij..dit natuurlijk gemeld en er werd wat bijgehaald. nu kwam alleen de mededeling dat bijvoorbeeld mijn buurtassortiment er niet was omdat deze niet geleverd was. nu zie ik hierboven allemaal berichten van vele mensen die het buurtassortiment wel gekregen hebben omdat zij het sochtends hebben opgehaald. ik vind dit een slechte zaak want ik kan me niet voorstellen dat al die mensen ook voor 7 november besteld hebben. Ik bestel niet om met vervangers naar huis te gaan. als iets binnenkomt hou je dit apart voor de mensen die besteld hebben en ook in de volgorde waarin die mensen de bestellingen gedaan hebben. er werd gezegd dat ik niet zo moest zeuren want ik had toch een goede korting gehad..dit vind ik wel bijzonder laag want een korting is geen excuus om een wanprestatie te leveren.

mijn tips voor komende jaar:

als je de freakkorting doet neem dan niet meer bestellingen aan als dat je zelf aankunt. laat je niet leiden door het geld maar door je eigen mogelijkheden.

laat een ploeg van mensen telkens een aantal bestellingen klaarzetten op volgorde van afhaaltijd zodat niet alles op het laatste moment gepakt hoeft te worden. ik begrijp dat er geen plek is om veel klaar te zetten maar hoe meer hoe beter!

gebruik een voorraadsysteem op basis van de goederen die binnenkomen. laat door het systeem automatisch de producten van de voorbestellingen eraf halen en dan weet je wat je overhebt om in de losse verkoop te doen.

Ik hoop echt dat het sterk verbeterd gaat worden, lang wachten vind ik niet het ergste maar wel dat er producten niet geleverd kunnen worden omdat het aan anderen is meegegeven. daar bestellen mensen niet voor.

gr, PyroDJ

nu kwam alleen de mededeling dat bijvoorbeeld mijn buurtassortiment er niet was omdat deze niet geleverd was.

Wil ik wel even recht zetten: Wat besteld is bij Rubro is geleverd.!!!
Als deze misschien aan een ander is mee gegeven, daar heeft Rubro geen invloed op.
Wim

Laatst bewerkt:
nu kwam alleen de mededeling dat bijvoorbeeld mijn buurtassortiment er niet was omdat deze niet geleverd was.

Wil ik wel even recht zetten: Wat besteld is bij Rubro is geleverd.!!!
Als deze misschien aan een ander is mee gegeven, daar heeft Rubro geen in vloed op.
Wim

Dank je voor dit bericht..zo werd het door de eigenaar aan mij uitgelegd, dat zij er dus niets aan konden doen..
ben blij dat dit opgehelderd is, volgend jaar bestel ik het assortiment gewoon weer! (hopelijk nu ook mee naar huis) samen met de event cakes!

Ik wil niet opdringerig zijn, maar wordt het niet eens tijd dat Ramon een reactie geeft? Om de boel nader te verklaren zodat wij ook weten hoe de steel in de vork steekt...

We zijn inmiddels al wel weer 2 weken verder!

ik vind het in ieder geval vrij normaal als Ramon hier ook even zijn zegje komt doen.

Ik wil niet opdringerig zijn, maar wordt het niet eens tijd dat Ramon een reactie geeft? Om de boel nader te verklaren zodat wij ook weten hoe de steel in de vork steekt...

We zijn inmiddels al wel weer 2 weken verder!

ik vind het in ieder geval vrij normaal als Ramon hier ook even zijn zegje komt doen.

Wat bedoel je met "hoe de steel in de vork zit?". Er valt vrij weinig te zeggen toch? Alles is al gezegd.

Ramon zal heus nog reageren in dit topic, maar ik denk dat de kans bestaat dat hij eventjes een beetje "vuurwerkmoe" is na de hectische dagen omtrent de zaak.

Er zullen voor aankomende jaarwisseling maatregelingen genomen worden, maar het is natuurlijk nu nog niet de tijd daar over uit te komen.

Laatst bewerkt:
Tja dat hij misschien vuurwerkmoe is, het zou maar zo kunnen.
Maar dat neemt alsnog niet weg dat het verstandig zou zijn als hij het een en ander toelicht over de problemen die zijn ontstaan met de verkoop dit jaar.
Of hij ons iets verplicht is? Nee uiteindelijk niet.
Maar als ondernemer lijkt het me wel uiterst verstandig om in te gaan op de feedback en klachten die je krijgt van (grote) klanten, anders gaat 't je echt omzet kosten voor een volgend jaar...
dus ik vraag me af, is het wel belangrijk of hij wel/geen 'zin' heeft om hierop te reageren... of is het gewoon een kwestie van 'iets wat je zal moeten doen' mits je geen orders van toch honderden, miss duizenden per klant wil verliezen.

Wat bedoel je met "hoe de steel in de vork zit?". Er valt vrij weinig te zeggen toch? Alles is al gezegd.

Ramon zal heus nog reageren in dit topic, maar ik denk dat de kans bestaat dat hij eventjes een beetje "vuurwerkmoe" is na de hectische dagen omtrent de zaak.

Er zullen voor aankomende jaarwisseling maatregelingen genomen worden, maar het is natuurlijk nu nog niet de tijd daar over uit te komen.

Ik woon niet in de buurt, ken Ramon niet, ken ook de zaak niet. Dus zonder direct belanghebbende te zijn...

De eigenaar van Steenbergen zal wel reageren als hij wil reageren denk ik. Ondanks alle goede bedoelingen van sommigen, lijkt het me niet dat hij zit te wachten op mensen die hem gaan vertellen wat hij wel en niet moet doen. Als ondernemer maak je je eigen beslissingen. Luisteren naar klanten is prima, maar elke klant praat ook altijd alleen voor eigen parochie. 100% goed doe je het uiteindelijk nooit. Als iemand dat niet aan kan, dan moet ie zelf gaan ondernemen. kan ie doen en laten wat ie zelf wil.

Een reactie hier zal weer allerlei reacties uit lokken, omdat er altijd weer mensen zijn die iets niet goed begrijpen of er anders over denken. Katan heeft in het verleden ook dat probleem gehad. Steenbergen zal er wellicht iets mee doen of misschien wel helemaal niks. Misschien bieden ze geen freak actie meer aan; zou ook nog kunnen. Mensen die zich gedupeerd voelen m.b.t. afgelopen jaar kunnen hun hart luchten, maar moeten gewoon afwachten voor komend jaar en de beslissing nemen: "Wil ik er wel kopen of ga ik op zoek naar een ander."

Zo simpel is het volgens mij.

Jongens,
Laatste activiteit: 2 January 2011 21:37

Hij is uberhaupt nog niet weer op VWC geweest sinds 2 Januari. Ramon is gewoon aan het uitrusten en zal spoedig wel eens reageren. Denk dat het slimste voor nu is om gewoon geduld te hebben. :bye:

Heb gisteren eens opgezocht waar dit ergens ligt.
Het ligt minimaal 1 uur en 41 minuten van mijn huis af...
Heb gezien op de site dat ze een heel erg mooi assortiment hebben, dus ga zo door!

Ik begrijp niet echt meer waar de discussie over gaat hier, iedereen heeft onder hand kunnen zeggen wat hij vind/denkt. Ramon heeft nog geen tijd/zin (vuurwerkmoe) gehad om te reageren...Klaar!!!

Het is goed zo, ik zou zeggen voeg alleen nog wat toe als het nuttig is!!

Ik woon niet in de buurt, ken Ramon niet, ken ook de zaak niet. Dus zonder direct belanghebbende te zijn...

De eigenaar van Steenbergen zal wel reageren als hij wil reageren denk ik. Ondanks alle goede bedoelingen van sommigen, lijkt het me niet dat hij zit te wachten op mensen die hem gaan vertellen wat hij wel en niet moet doen. Als ondernemer maak je je eigen beslissingen. Luisteren naar klanten is prima, maar elke klant praat ook altijd alleen voor eigen parochie. 100% goed doe je het uiteindelijk nooit. Als iemand dat niet aan kan, dan moet ie zelf gaan ondernemen. kan ie doen en laten wat ie zelf wil.

Een reactie hier zal weer allerlei reacties uit lokken, omdat er altijd weer mensen zijn die iets niet goed begrijpen of er anders over denken. Katan heeft in het verleden ook dat probleem gehad. Steenbergen zal er wellicht iets mee doen of misschien wel helemaal niks. Misschien bieden ze geen freak actie meer aan; zou ook nog kunnen. Mensen die zich gedupeerd voelen m.b.t. afgelopen jaar kunnen hun hart luchten, maar moeten gewoon afwachten voor komend jaar en de beslissing nemen: "Wil ik er wel kopen of ga ik op zoek naar een ander."

Zo simpel is het volgens mij.

he he, eindelijk iemand die het begrijpt.

he he, eindelijk iemand die het begrijpt.

Inderdaad zeg! Het is precies zoals MichelAngelo zegt! Ik vind het jammer dat er mensen zijn die zo kunnen zeuren en klagen zeg.

@ Jemo, waarom moet Ramon toelichten hoe de problemen zijn ontstaan? Dat weet toch iedereen? Dat is toch meerdere malen verteld in dit topic? Zelfs door personeel en mensen die nauw bij het bedrijf staan. Lees het nog maar eens goed door! Reactie van Ramon zal niet meer of minder inhouden dan alles wat hier al is vermeld.

Ik had liever gehad dat de mensen eens wat dankbaarder zijn geweest voor de fantastische kortingen die Ramon jullie allemaal heeft gegeven op vrijwel alle topartikelen die er in Nederland te koop zijn.

En wat nou als je 2 uurtjes moet wachten? Dat is voor een freak toch geen probleem? Wat als ik hier op het forum nou eens de vraag stel: "Hoeveel uur zou jij per jaar in een vuurwerkwinkel willen spenderen?" Wedden dat de meeste mensen als antwoord meer dan 5 uur aangeven! En dan nog een berg korting krijgen ook! Ik vind het erger voor de gewone consumenten die er hun vuurwerk er hebben gehaald, want voor hun is het niet zo opwindend om in een winkel te staan wachten voor 50 euro vuurwerk wat ze besteld hebben.

Ik zou persoonlijk ook geen zin hebben om te reageren als ik in Ramon zijn schoenen zou staan. Je doet je uiterste best om de Freaks te pleasen door hoge kortingen te geven op het HELE assortiment. Zelfs nog een aantal Freakonly artikelen en toegang tot een outlet! En het enige wat je er voor terug krijgt is een berg kritiek en gezeur. Maar een paar enkele bedanken de winkel en Ramon voor de kortingen.

Er zou wel eens wat meer respect getoond mogen worden aan de winkeliers. Het zijn ook maar gewoon mensen en geen robots. Ik kan mij hier zo kwaad om maken!

Als een café overvol is sta je ook iets langer te wachten aan de bar dan 5 minuten... En al helemaal als je 20 verschillende drankjes moet hebben.

Gegroet en prettig weekend

Inderdaad zeg! Het is precies zoals MichelAngelo zegt! Ik vind het jammer dat er mensen zijn die zo kunnen zeuren en klagen zeg.

@ Jemo, waarom moet Ramon toelichten hoe de problemen zijn ontstaan? Dat weet toch iedereen? Dat is toch meerdere malen verteld in dit topic? Zelfs door personeel en mensen die nauw bij het bedrijf staan. Lees het nog maar eens goed door! Reactie van Ramon zal niet meer of minder inhouden dan alles wat hier al is vermeld.

Ik had liever gehad dat de mensen eens wat dankbaarder zijn geweest voor de fantastische kortingen die Ramon jullie allemaal heeft gegeven op vrijwel alle topartikelen die er in Nederland te koop zijn.

En wat nou als je 2 uurtjes moet wachten? Dat is voor een freak toch geen probleem? Wat als ik hier op het forum nou eens de vraag stel: "Hoeveel uur zou jij per jaar in een vuurwerkwinkel willen spenderen?" Wedden dat de meeste mensen als antwoord meer dan 5 uur aangeven! En dan nog een berg korting krijgen ook! Ik vind het erger voor de gewone consumenten die er hun vuurwerk er hebben gehaald, want voor hun is het niet zo opwindend om in een winkel te staan wachten voor 50 euro vuurwerk wat ze besteld hebben.

Ik zou persoonlijk ook geen zin hebben om te reageren als ik in Ramon zijn schoenen zou staan. Je doet je uiterste best om de Freaks te pleasen door hoge kortingen te geven op het HELE assortiment. Zelfs nog een aantal Freakonly artikelen en toegang tot een outlet! En het enige wat je er voor terug krijgt is een berg kritiek en gezeur. Maar een paar enkele bedanken de winkel en Ramon voor de kortingen.

Er zou wel eens wat meer respect getoond mogen worden aan de winkeliers. Het zijn ook maar gewoon mensen en geen robots. Ik kan mij hier zo kwaad om maken!

Als een café overvol is sta je ook iets langer te wachten aan de bar dan 5 minuten... En al helemaal als je 20 verschillende drankjes moet hebben.

Gegroet en prettig weekend

Zeer netjes verwoord Rembo! Ik ben het echt volkomen met je eens.

Kijk, ik snap ook wel dat wachten niet leuk is. Maar het gaat niet sneller. Stel jij was Ramon, hoe zou jij het vinden al die kritiek? (Niet al de kritiek is slecht hoor begrijp me niet verkeerd, opbouwende beargumenteerde kritiek is altijd nuttig.) Mensen die serieus 5-6 uur hebben gewacht, OK, dat is best wel erg, en jammer dat het zo gegaan is. Maar zoals Rembo hierboven al zegt het zijn MENSEN en geen robots! Die mensen hebben de drukste dagen van het jaar en zijn aan het eind van de dag ook compleet uitgeput. Tja, hoe zou je zelf zijn, de mens kan nou eenmaal niet werken werken werken zonder moe te worden.

Er is duidelijk wat misgegaan tijdens de verkoopdagen, zoals ik het hier lees. De wachttijden bij sommige mensen zijn absurd lang. Heel erg spijtig, maar een aantal reacties hier zijn toch wel een beetje té. Ik ben er heilig van overtuigd dat Ramon (en Vuurwerkland-Steenbergen in zijn geheel) een enorme passie hebben voor het vuurwerk. Je hebt ook nog de winkeltjes die het enkel voor de winst verkopen, zonder enige passie. Ramon heeft geweldige kortingen gegeven voor de freaks en tja, dan haal je jezelf meer klanten op de hals.

Dat de wachttijden vervolgens extreem lang worden is nogmaals bijzonder spijtig, maar begrijpelijk. En zeg zelf, voor 35% korting op het hele assortiment zou je vooraf best wat uurtjes overhebben. Tenzij je enorme haast hebt natuurlijk, maar dat terzijde. Vuurwerkland Steenbergen hoopt natuurlijk zelf ook dat alles zo plezierig en soepel mogelijk verloopt maar het is helaas soms niet anders. Tips geven is dan wél op zijn plaats, maar een afbrandende reactie met eventuele drogredenen (voor degenen die niet weten wat dat zijn: foute argumentaties) vind ik persoonlijk not done. Nogmaals, Vuurwerkland Steenbergen heeft daadwerkelijk passie voor de freaks.

Dit zou ik bij een zaak als Vuurwerk Orthen overigens precies zo zeggen. Zowel Ramon als Marchel hebben echt een geweldige passie voor vuurwerk en ons freaks. Beetje dankbaarheid is dan wel op zijn plek! Goed dan, moraal van het verhaal is in mijn ogen gewoon dat de mensen die nu lekker hebben lopen klagen (zonder opbouwende kritiek) dit jaar maar eens beter nadenken voor ze weer wat neerzetten. Tuurlijk, je mag je beklag best doen, maar brand niet iemand af en onderbouw je mening(en).

Vuurwerkland Steenbergen ik wens jullie alvast veel succes met de voorbereidingen voor hopelijk een geslaagd 2011-2012 vuurwerkseizoen. :bye:

Achja, blijkbaar zijn de meningen hierover verdeeld, en heb ook geen zin om een hele lange eindeloze discussie te gaan houden! De meningen blijven toch altijd verdeeld. En schuif niet direct de 'schuld' op Jemo af. Ik begon er namelijk over hea:wink:

Als ik een onderneming had, in dit geval een vuurwerkdealer was, had ik wel even wat van me laten horen. Dit om de klanten toch nog enigszins tevreden te houden! Daarom vroeg ik er ook om en zette er ook nog bij dat ik niet opdringerig wilde zijn. Als dit wel het geval was, sorry daarvoor!

En natuurlijk zijn we met z'n allen blij met de megakortingsactie waar we weer volop gebruik van hebben kunnen maken! Natuurlijk zijn we blij met het, voor mij beste assortiment van een Nederlandse vuurwerkwinkel.

Daarvoor wil ik Ramon en zijn team ook nogmaals bedanken:rolleyes:

Allemaal leuk en aardig en voor een goede korting heb ik inderdaad wel wat over (dik 3 uur wachten...). Moest er tenslotte ook dik een uur voor rijden. Alleen waar ik me niet overheen kan zetten is dat ik tot 2 keer toe heb gevraagd of ik het Buurtassortiment XXL nog geleverd zou krijgen en het antwoord daarop was dat het zeker voor me klaar stond, omdat ik het ruim voordat het op uitverkocht stond had besteld.
Niet gekregen dus en dan komen ze aan met het China by Night pakket... We hebben hier wel met Freaks te maken hè, kom op. Tuurlijk dat is ook een leuk pakket, maar had ik bij 123 al een keer besteld en hoef ik echt niet dubbel (ja het is een goed pakket, maar heel anders dan Buurtassortiment).
Toen ik ook nog hoorde dat er gasten na mij het wel hebben gekregen, maakt het alleen maar erger...
Maar wat ik misschien nog wel erger vond, is dat er een aantal gasten met blijkbaar een grote bestelling heel snel werd geholpen (stonden er echt nog niet zo lang als ik) via de zijkant en ik na lang wachten en met enorme last van mijn herstellende hernia de boel op de balie gesmeten kreeg.
Gelukkig was er wel een personeelslid wat me hielp met sjouwen naar de auto, dat dan weer wel!

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik respect heb voor die gasten die zwetend de bestellingen bij elkaar moesten rapen en desondanks toch nog aanspreekbaar waren. Doe ik ze niet na!

Verder ga ik niet oordelen, is hier al genoeg gedaan. Ik hoop dat ze ondanks de problemen met de politie/brandweer (wat is daar het laatste nieuws over?) dit jaar weer zo'n mooi assortiment met actie hebben, maar mij zien ze er niet meer terug helaas.

Laatst bewerkt:
En schuif niet direct de 'schuld' op Jemo af.

Ik of niemand anders schuift het direct naar Jemo. Ik gaf alleen reactie op zijn vraag of Ramon kon toelichten wat er mis ging met de verkoop. Daar heb ik slechts èèn alinea aan besteed :wink:

@Rccketfreak, ja dat is zeker zuur. Ik heb al meer berichten gelezen met problemen met het buurtassortiment. Hier zal waarschijnlijk iets mis mee zijn gegaan.

Maar mensen, er zijn inderdaad mensen mee naar achteren gevraagt om hun bestelling daar verder af te ronden. Ja als je dat niet heb gemogen heb je gewoon pech gehad. Ik heb de oudejaarsloterij ook niet gewonnen, dat is ook pech. Hoe vervelend het ook is, het kan gewoonweg niet zo zijn dat iedereen met grote bestelling mee naar achteren gaat voor hun bestelling.

ik vind het natuurlijk erg vervelend voor Rocketfreek dat hij een hernia achter de rug heeft, dat moet je niet verkeerd begrijpen. Maar je moet ook begrijpen dat een winkel hier geen rekening mee kan houden, en al helemaal als ze het niet weten.

Groeten

Ik vroeg zelf niet direct om uitleg, en ik heb ook Ramon nergens toe verplicht.
Beetje jammer dat als iemand gewoon een aantal feiten op tafel legt, dat er altijd "op de man" teruggespeeld moet worden.
Het enige wat ik heb gezegd is dat het mij verstandig lijkt voor hem om dit wèl te doen omdat het hem klanten zou kunnen kosten.
Een eigenaar die naar de klant toe treedt en erkent dat er dingen zijn misgegaan kan voor sommige mensen meer begrip opleveren dan verhalen die werknemers speculeren.
Ik wil niet direct zeggen dat ik dat perse wil ofzo, maar ik heb genoeg mensen gehoord die het toch prettig vinden als een eigenaar/werkgever etc. toch even laat zien van nou jongens, sorry, sommige dingen liepen niet goed.

En of ik dat van hem vraag? nee.
Het enige wat ik zeg, en wat ik ook al heb gezegd, het lijkt me alleen niet onverstandig dit te doen.

Maar ik houd er verder over op, want je hebt wel gelijk dat we hier nergens mee komen.

Laatst bewerkt:
** weggehaald wegens te veel onrust en er is genoeg kritiek gegeven **

Steenbergen toch wel bedankt voor de speciale actie!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan