Vuurwerkland Steenbergen

Ik denk dat iedereen zijn zegje heeft kunnen doen nu. Meningen over de winkel en waar het fout is gegaan zijn nu genoeg gegeven. Ik ben heel blij dat Fred zijn hulp heeft aangeboden (echt super, Fred! :applause:) Steenbergen heeft nu een goede feedback waar ze volgend jaar op kunnen bouwen. Dus ik hoop dat alle negatieve berichten nu op kunnen houden, dat we Ramon een nieuwe 'start' gunnen en dat we er weer naar uit kunnen kijken hoe het dit jaar gaat lopen. Ik heb er alle vertrouwen in dat er wat aan gedaan gaat worden. :)
 
Ik vond het gewoon een goede service. Ik ben de 29e `s middags geweest.
Ik heb natuurlijk ook even moeten wachten, maar als je kijkt hoeveel mensen er zijn die staan te wachten, waarvan er bestellingen tussen zitten van meer dan 600 euro. Dan zijn ze daar natuurlijk wel even mee bezig.
Wat klaag je trouwens nog als je zoveel korting gekregen hebt, daar wil ik best wel 2 uur voor wachten.
Ik vind dat ze het zo goed mogelijk probeerde te regeln en dat er dan soms van die lange tussenstops tussen zitten had ook een reden kunnen zijn dat er te veel producten uitverkocht waren. Dan kan je beter even wachten dan dat je een bestelling weg geeft met 10 vervangers...
Dit is hoe ik er over denk.
Dit jaar ga ik er zoiezo zeker weer naartoe!
 
Ik heb vandaag contact gehad met Ramon. Ramon komt zeer binnenkort online om zijn verhaal te doen. Hij heeft het "even gehad" met vuurwerk, het zijn daar natuurlijk bijzonder drukke maanden geweest.
Ik ga verder niet inhoudelijk in op de gang van zaken, dat doet Ramon zelf binnenkort, maar ik kan jullie al wel vast vertellen dat Ramon graag ingaat op mijn (gratis) aanbod om samen met mij te gaan werken aan een feilloos systeem zodat problemen die er zijn geweest tot het verleden gaan behoren.
Binnenkort is de eerste afspraak al met Ramon.

Wordt dus vervolgd.
 
Goedenavond allemaal,

Ten eerste onder het motto beter laat dan nooit iedereen een knallend 2011 gewenst!

Wegens vakantie heb ik hier helaas niet eerder kunnen reageren, mijn excuses hiervoor.
Ik heb zo goed als alle posts gelezen en ben blij dat er in ieder geval wat personeelsleden zijn geweest die het een en ander hebben uitgelegd.

29 December is een dag die wij zo snel mogelijk willen vergeten, want wij geven toe dat niet alles liep volgens plan.
30 & 31 December waren weliswaar ook drukke, maar zeer geslaagde dagen met alleen maar blije gezichten.

Waarom de wachttijden de 29e opliepen heeft maar een reden, er kwamen te veel, te snel enorme bestellingen wat de bunker niet bij kon houden. Aangezien we de 30e ongeveer even veel bestellingen hadden als de 29e, en het de 30e wel prima ging, konden we deze conclusie al snel maken.

Dat het dit jaar anders moet, weten we. En dat gaan we ook zeker doen! Wat er anders moet zijn we nog niet helemaal over uit.
De komende weken/maanden gaan we hier hard over brainstormen, ook is er advies gevraagd aan enkele adviseurs gespecialiseerd in vuurwerkverkoop en ook het aanbod van Fred slaan wij niet af!

Ik lees ook berichten over dat er meer personeel ingezet moet worden, hier ben ik van overtuigd dat dit niet gaat helpen.
We liepen dit jaar met 24 man en achter was dit soms al te veel van het goede.

Ik hoop een klein beetje verheldering te hebben gegeven, en als er nieuws is houden we jullie op de hoogte!

Tot slot bedanken we alle klanten van Vuurwerkland Steenbergen, en hopen we jullie aan het eind van het jaar weer in de winkel te zien!

Met vriendelijke groet, :bye:
Team Vuurwerkland-Steenbergen
 
@ Vuurwerkland-Steenbergen.
Jij ook de beste wensen voor 2011!
Fijn dat je even reageert in dit topic, natuurlijk logisch dat je dat nu pas doet ivm vakantie. ( Hopelijk een wijze les voor sommige members, die vol ongeduld zitten.)
Het is niet meer dan normaal dat het super druk was op de 29ste, want dit is normaliter altijd zo op de eerste verkoopdag. Wat niet normaal was, is dat er vele reuze bestellingen langs kwamen vanwege de (niet-normale) hoge kortingen die jullie hebben weg gegeven. Natuurlijk is dit een topaktie van jullie geweest, jammer genoeg word dit door vele niet gewaardeerd, of weegt dit niet op tegen langere wachttijden.
Zelf heb ik ook 3 en een half uur gewacht voordat ik met mijn vuurwerk de deur uit liep, maar dat was het dan ook meer dan waard. Ik zie het zo, dat ik in 1 jaar tijd, drie uurtjes heb moeten wachten op mijn vuurwerk, dat moet toch geen probleem zijn?

Ik ga geen adviezen geven over hoe het anders moet, want ik heb hier simpelweg geen ervaring mee, dit laat ik aan ervaringsdeskundige over of gespecialiseerde adviseurs.

Ik wil het bedrijf in ieder geval bedanken voor de super aktie, en hoop deze zeker nog eens terug te zien.

Bedankt voor een geweldig oud en nieuw!
 
Laatst bewerkt:
Ramon,

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Hopelijk heeft de vakantie je goed gedaan en komen jullie binnenkort met een mooie oplossing zodat er volgend jaar niet zulke lange wachttijden zullen zijn.

Het is dit jaar fout gegaan en dat weten jullie ook...een mooi leermoment zeg ik dan toch? :wink:

Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat dit gaat lukken eerlijk gezegd! :D
 
Ramon, top van je dat je na deze moeilijke tijd toch even reageert! Dat word door ons zeer gewaardeerd. Ik zou zeggen ga er voor, en het is zeer zeker geen schande te leren van de gemaakte fouten. Sterker nog, het getuigd voor mij van grote moed er nu voor uit te komen dat het niet vlekkeloos is gegaan. Daar kun je volgens mij alleen maar sterker uitkomen, zeker ook met de aangeboden en gezochte hulp. Ik heb vertrouwen in jullie dat het goed komt en gaat dit jaar!
 
Dat Ramon op vakantie was, wist ik eigenlijk wel maar was ik totaal vergeten, anders had ik dat zeker gemeld zodat jullie leden gelijk wisten waarom Ramon niet had gereageerd. De familie Quintus had het tijdens de verkoopdagen al over de wintersport, stom stom stom! Ik hoop dat jullie genoten hebben Ramon, René en Petra.

Over de verkoop. Het was natuurlijk lang wachten voordat de mensen allemaal hun bestelling hadden. Zoals Ramon goed verwoord is het ook zoals wij allemaal achter de schermen (in de bunkers) hebben ervaren. Vanaf de eerste klanten was het al flink aanpoten, en het werd alleen maar meer en meer terwijl de bestellingen abnormaal groot waren (niet te groot, maar voor het aantal dat stond te wachten gewoon even te groot om te verwerken) waardoor alle latere bestellingen nog langer moesten wachten terwijl er in de bunker 200% gas werd gegeven.

Zo'n begin van de dag blijft je dan de hele tijd achtervolgen. In de middag zou het wat rustiger in de winkel zijn, maar achter de schermen blijf je vol bezig met het aanvullen van de uitpakbunker en de bestellingen die continue werden aangevuld. Ondertussen kwamen ook de eerste ladingen nieuw vuurwerk weer binnen die uitgepakt moesten worden. Dan ben je alweer twee man kwijt die anders normaal in de "dozenbunker" staan om producten voor je te pakken.

Meer personeel zou Ramon niet moeten nemen. Dat neemt alleen maar meer man met zicht mee wat zich gaat bemoeien in de bunker, terwijl het met zoveel man al een kippenhok is. En wanneer het zo druk is als 29 december jongstleden gaat dat alleen maar irritaties opleveren. En dat is iets wat zeker niet moet gebeuren. Wel wil ik zeggen dat ik als "nieuweling" echt onwijs heb genoten de laatste dagen van het jaar, het personeel wat al langer werkte was echt super, er werd keihard gewerkt en ondanks de valse start bleef iedereen met de hoofden omhoog en was het 30 december echt super gezellig wanneer het allemaal volgens de planning verliep.

Wat verbeterpunten voor Vuurwerkland Steenbergen zijn, weten ze ondertussen ook. Aan opbouwende kritiek hebben we allemaal wat, en dat nemen ze ook allemaal serieus. Wat 2011 Vuurwerkland Steenbergen gaat brengen is nog onbekend, maar dat ze de problemen van 2010 achter zich gaan laten: dat is zeker. Dit jaar zullen ze ongetwijveld weer met een mooie actie komen voor liefhebbers, alleen zal er met afhalen wel een andere opzet komen.


Ik heb in 2010 mogen ervaren hoe het is om in een "echte" vuurwerkwinkel te werken. "echte" slaat op de eerdere verkoop die ik heb gedaan bij een Halfords filiaal in Alkmaar wat eigenlijk geen goede vuurwerkwinkel is vergeleken met Vuurwerkland Steenbergen. Het begon allemaal al op 28 december met het voorbereiden op de eerste verkoopdag. Toen ik aankwam waren er al een paar jongens hard bezig om de bunkers aan te vullen. Uiteindelijk hebben Ramon en ik 1 uur kunnen slapen voordat de wekker ging omdat de verkooop alweer zou beginnen.

Het is eigenlijk allemaal zo snel gegaan dat het voorbij vloog. De eerste verkooopdag staat uitgebreid verhaalt op het forum, daar ga ik geen woorden meer aan vuilmaken. De kritieken begrijp ik, maar zoals ik eerder heb gelezen in dit topic staat iedereen een jaar te wachten op het vuurwerk. 362 dagen ongeveer voordat je het vuurwerk in de auto hebt liggen. Wat is dan 3 uur wachten? Natuurlijk begrijp ik dat je daar niet opstaat te wachten. Maar iedereen staat erop te wachten. Wanneer je voor een paar honderd euro besteld heb je al snel een grote korting, en geef toe: wacht je liever een paar uur met maximaal 35% korting, of wil jij je vuurwerk binnen 10 minuten in de auto hebben en betaal je de volle prijs en krijg je een product gratis ter waarde van 60 euro terwijl je zelf voor het geld een veel mooiere cake kon uitzoeken?

Aan het eind van de dag viel de drukte nog steeds niet mee. Het was steeds net niet bij te houden. Op gegeven moment stonden de kratten weer tot aan de bunker, en op een ander moment was de rij bijna weg, maar er is geen moment geweest waarbij er een kleine rust was. De winkel zou om 10 uur sluiten, maar ik meen dat de laatste mensen om 1 uur uit de winkel vertrokken? Houd er dan ook rekening mee dat al het personeel van 7 uur tot 2 uur keihard heeft staan werken. Voor het personeel werd super gezorgd, maar een ontspannen pauze zat er voor mij niet in omdat je toch in je achterhoofd weet dat er in de bunker keihard word gewerkt en een handje extra toch wel erg fijn is.

Dag twee, 30 december (voor mij de laatste werkdag) was zoals eerder vermeld onwijs gezellig. Alles verliep ook goed. Vanaf het eerste moment druppelde de bestellingen ook binnen. Maar er waren nog maar twee freak- bestellingen die dag, dus geen bestellingen meer van meer dan 1000 euro. De bestellingen die toen in de rij stonden te wachten waren niet zo groot, en konden dus ook snel worden afgehaald. Daardoor kregen klanten sneller hun vuurwerk en was de sfeer in de winkel, maar ook in de bunker veel gezelliger.

Sluitingstijd was ook vroeger dan de dag ervoor. Aan het eind van de dag werd er nog een flinke bestellign gedaan bij de plaatstselijke eettent waardoor het nog even feestelijk werd afgesloten. Rond 12 uur ben ik uiteindelijk naar huis gaan rijden, met een auto vol met vuurwerk.

Het was de bedoeling om van de verkoopdagen foto's te maken. Echter, dit is er niet van gekomen wegens de drukte op de eerste dag. De tweede dag is het mij ontschoten.

Bij deze wil ik het hele team van Vuurwerkland Steenbegen en in het bijzonder Ramon, René en Petra bedank en voor de goede zorgen, de gastvrijheid, en de geweldige freak- actie.
 
Van fouten leer je he, zegt men.
Verwacht dan ook dat die een goede leer is geweest en Ramon goede beslissingen zal nemen de komende tijd.

Succes...!!
 
Ondanks mijn kritiek wil ik steenbergen toch heel erg bedanken voor alles! Vooral voor de korting/freak acties. Helemaal voor de moeite die ze doen voor ons freaks. Dat is toch wel iets heel speciaals!
 
Jongens, bedankt voor de warme woorden en Fred bedankt voor het aanbod. Ik mag en kan niet namens Vuurwerkland spreken maar dat doe ik dan ook niet, ik spreek voor mezelf. Bedankt. :)

Vuurwerkland is al sinds het eerste jaar van zijn bestaan voor mij in december bijna elke dag een vaste stop (ligt op mijn fietsroute naar school). Altijd even gezellig een beker chocolademelk en even bijkletsen. Het is mijn ontmoetingsplek met een hoop freaks en mijn toegangspunt tot een hoop vuurwerkgerelateerde zaken. Dus om te zien dat mijn plekkie na zo'n grote tegenslag nog zoveel lovende woorden mag ontvangen, dat doet me echt goed. :)

Het deed me echt pijn om te zien dat het de 29e 's ochtends zo slecht ging en toen ik merkte dat ik zelf ook geirriteerd begon te raken begon ik echt bang te worden dat ze hier niet meer bovenop konden komen. Ik bood uiteindelijk aan Petra mijn hulp aan en werd gelijk voor de leeuwen gegooid. Ik had een krat in mijn handen en iedereen vloog overal en nergens naartoe achter de schermen en ik wist bij god niet wat ik er mee moest. Voor mij gelukkig werd net toen mijn naam omgeroepen, dat mijn bestelling klaarstond. Ik heb zelf nog een aantal missende producten uit de uitpakbunker gehaald (ik had een erg ingewikkelde bestelling met meerdere bonnen) en ben snel naar huis gereden, heb alles neergezet en ben gauw op de fiets weer teruggekomen om te helpen.

Het was inmiddels een uur of 2 's middags en ik heb die dag tot een uur of 11 's avonds geholpen in de winkel. Het ging naderhand ook bij mij steeds beter en als er even te veel mensen achter bij de pakbunker liepen, riep ik of er dingen ontbraken zodat ik die uit de dozenbunkers bij kon vullen. De stress was te zien op de gezichten, er werd hardop geklaagd, mensen waren doodmoe (je moet niet vergeten, dit is fysiek inspannend werk en daar ben je van sochtends vroeg tot in de nacht mee bezig!), maar er werd doorgewerkt! Het mocht een benauwende situatie zijn geweest, maar het heeft me wel een gevoel van samenhorigheid gegeven wat me nog lang zal bijblijven.

De 30e stond ik weer vanaf het eerste openingsuur tot een uur of 1~2 's middags in de winkel. Een vriend van mij kwam voor Oud en Nieuw naar me toe dus die moest ik ontvangen, anders had ik er 's avonds nog gestaan. Ik ben in ieder geval toen, met die vriend, 's avonds teruggekomen en het was een stuk rustiger en het personeel kwam een stuk relaxter over en dat deed me goed. Ik heb na sluitingstijd nog even met Ruben buiten staan bijkletsen, en het was allemaal erg gezellig. Heb zelf nog wat vuurwerk gekocht en ik werd gelijk geholpen, het stond al klaar voordat ik betaald had.

De volgende dag precies eender: de laatste paar uur de freakactie van 50% op het assortiment. Ik had snel nog wat Silver Salutes gekocht en een vriend van mij ook nog een tas vol vuurwerk waaronder nog hoogmoeds en vette marjas enzo, en het stond allemaal supersnel klaar. Buiten werd om de zoveel tijd even een potje neergezet en wat mensen uit een straat verderop gingen voor de deur carbid schieten. Het was erg gezellig. :)

Ik ben in ieder geval bij een bedrijf nog nooit zo goed behandeld en ik heb nog nooit zo de indruk gehad dat de mensen achter de schermen er hun hart en ziel ingooien om dingen voor de gemeenschap en hun passie gedaan te krijgen. De omzet is een bijzaak. Dit is geen opportunistische zaak die euros ziet in de handel van vuurwerk. Dit is een zaak opgezet door liefhebbers, voor liefhebbers. Vuurwerk is de laatste maanden van het jaar bij de familie Quintus datgene wat de klok slaat en het is in ieder geval nooit de bedoeling geweest om de oud en nieuw ervaring van mensen te verhinderen, maar om die juist te versterken.

Voor al die moeite en goede zorgen wil ik Vuurwerkland graag bedanken. Ik ben een gelukkig mens dat ik op loopafstand van jullie showroom ben verwijderd. Al moet ik in het vervolg bij jullie weer 4-5 uur op mijn vuurwerk wachten dan heb ik dat er graag voor over, al heb ik er het volste vertrouwen in dat dat komend jaar niet meer gaat gebeuren! :)


@Cornel, over de voorraad: Ramon had alle bestellingen precies op voorraad maar op een gegeven moment werd het personeel zo onder druk gezet dat er geen tijd meer was om de pakbunker bij te vullen of op een nieuwe levering te wachten en werden er vervangers meegegeven. Die vervangers raakten vervolgens sneller op zodat daar ook weer vervangers voor moesten komen terwijl even later de producten waar die vervangers voor waren gewoon weer in de pakbunker lagen. Dit klinkt dom, maar dat was in deze chaos echt onvermeidelijk.

Zij hebben maar een opslag van 10 ton he, wat erg weinig is voor een vuurwerkwinkel met zon grote klantenkring. Ze zouden erg graag uitbreiden maar dat staat de gemeente niet toe. Dit resulteert dus in een grote logistieke strop die erg moeilijk te overbruggen is.
 
@Cornel, over de voorraad: Ramon had alle bestellingen precies op voorraad maar op een gegeven moment werd het personeel zo onder druk gezet dat er geen tijd meer was om de pakbunker bij te vullen of op een nieuwe levering te wachten en werden er vervangers meegegeven. Die vervangers raakten vervolgens sneller op zodat daar ook weer vervangers voor moesten komen terwijl even later de producten waar die vervangers voor waren gewoon weer in de pakbunker lagen. Dit klinkt dom, maar dat was in deze chaos echt onvermeidelijk.

Zij hebben maar een opslag van 10 ton he, wat erg weinig is voor een vuurwerkwinkel met zon grote klantenkring. Ze zouden erg graag uitbreiden maar dat staat de gemeente niet toe. Dit resulteert dus in een grote logistieke strop die erg moeilijk te overbruggen is.

Thnx voor je antwoord, eindelijk een keer duidelijk antwoord :D, nu ben ik gerust gesteld :D
Ik snap het probleem, vooral een samenloop van omstandigheden, en 10 ton is niet al te veel voor het aantal bestellingen die er waren.

Maar alsnog erg bedankt voor alles Steenbergen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt!

Bedankt!

Bedankt vuurwerkland Steenbergen.

Heb genoten van het vuurwerk die ik door jullie geweldige actie heb kunnen aanschaffen. Veel vuurwerk voor een mooie lage prijs. Service was goed en vriendelijk en men was behulpzaam. Aankomend oud- en nieuw kom ik voor de derde jaar weer fantastisch vuurwerk halen, hopelijk weer voor een mooie prijs!



Groet, Dontmind
 
Ik wacht eigenlijk nog steeds op een reactie op mijn mailtjes aan Ramon.
Gaat dat nog gebeuren of moet ik mijn verhaal opnieuw mailen. Wie heeft er advies of heeft Ramon een antwoord.
 
Ik wacht eigenlijk nog steeds op een reactie op mijn mailtjes aan Ramon.
Gaat dat nog gebeuren of moet ik mijn verhaal opnieuw mailen. Wie heeft er advies of heeft Ramon een antwoord.

Ik zou zeggen...Ga lekker genieten van het mooie weer.

En straks in september zal Ramon actiever zijn, dus probeer het dan nog een keer.
 
We zijn nu een aantal maanden verder. Hopelijk is iedereen inmiddels al een beetje bijgekomen.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu voor staat?
Dus bij deze: al enig zicht op concrete verbeteringen die jullie door gaan voeren?
ZO ja, hoe zien deze verbeteringen er uit?

Mvg,

Een nieuwsgierige liefhebbert.
 
ik denk dat we toch echt op ramon moeten wachten in dit geval.....
helaas is het niet anders...

al snap ik heel goed dat jullie goed nieuws willen horen :D
 
Back
Bovenaan