Vuurwerkland Steenbergen

Zoals ik al eerder had gezegd. Ik was er woensdag s'ochtends als 1 van de eerste. Betaalbevestiging ingeleverd en een half uur later had ik het. Netjes geholpen buiten met het inpakken met het vuurwerk, dus dat was super.

Volgend jaar ga ik er zeker weer heen!

Zoals ik al eerder had gezegd. Ik was er woensdag s'ochtends als 1 van de eerste. Betaalbevestiging ingeleverd en een half uur later had ik het. Netjes geholpen buiten met het inpakken met het vuurwerk, dus dat was super.

Volgend jaar ga ik er zeker weer heen!

Ja dat is nu juist ook 1 van de problemen. niet per se het lange wachten maar vooral dat sochtens alle producten die besteld waren gewoon mee zijn gegeven. natuurlijk hadden deze mensen ook besteld maar lang niet zo vroeg al sommige anderen die het savonds op kwamen halen. dat zijn volgens mij de grootste problemen voor de meeste.

er is geen ruimte om bestellingen van te voren te maken maar misschien is het een idee om als producten binnen te komen er een briefje op te plakken met voor wie het bestemd is.(vooral met de producten waarvan je weet dat die uitverkocht zijn of raken)..een soort eigen reserveringssysteem inbouwen. want als je al niet eens alle spullen die binnenkomen kwijt kunt wil je gewoon te groot zijn. je kunt op een gegeven moment ook boven je kunnen willen presteren.

een aparte locatie met bunker voor bestellingen misschien een idee? dat daar alle freakbestellingen afgehandeld worden. hier kunnen dan ook dingen gewoon klaargezet worden. Ik denk namelijk dat je van de freakbestellingen alleen al wel een kleine locatie kunt openen.hier hoeft dan geen hele showroom van gemaakt te worden. als mensen iets los erbij willen of in de showroom willen kijken kunnen ze gewoon naar de hoofdlocatie. bij grote drukte sta je natuurlijk niet binnen 5 minuten buiten maar als je dan weggaat met alles wat je besteld hebt mag niemand klagen denk ik. En als je die korting blijft geven met een super assortiment zullen mensen blijven komen en gaan ze ook tevreden weg.

hoop dat het helpt...

Dan run je je bedrijf niet goed, als je er een beleid op nahoud van 'wie het eerst komt', tenzij je dit van te voren expliciet aangeeft. :cool:

Dan heeft van te voren bestellen ook totaal geen zin. Want als ik pas heel laat mijn bestelling kan ophalen, heb ik dus niks? omdat het erom gaat wie het eerst komt?

Het is niet dat ik steenbergen de grond in wil trappen of 1 of andere manier. Ik wou juist nog antwoord op me vraag in mijn vorige post (voorbeeltje)

Ik denk dat 80-90% van de winkels zo werkt in Nederland. Bij het grootste deel gaat het goed omdat er goed voorraadbeheer is, dus wat besteld is wordt geleverd en apart gehouden tot aan de laatste klant met voorbestelling. Dit is misgegaan, zoals is te lezen in voorgaande posts.

Ik weet niet hoe jij het voor je ziet om klanten die eerder hebben besteld voorrang te geven? Enige mogelijkheid die ik zie is een d.m.v. software, daarin binnenkomende voorraad te registreren en deze dan verdelen over de klanten en dan beginnen met degene die het eerst hebben besteld. Probleem is echter dat je nooit weet wat binnenkomt, je klanten moet gaan teleurstellen terwijl later blijkt dat het vuurwerk toch binnenkomt en continu je bonnen moet gaan aanpassen. Dit zorgt voor enorme ellende en je verliest dan totaal het overzicht.

En begrijp met niet verkeerd, ik ben het totaal met je eens. Het moet op een eerlijke manier gebeuren, alleen op de manier die jij wil is vrijwel onmogelijk om het uit te voeren. En vuurwerk bestellen heeft dus zeker wel zin, als er maar een goed voorraadbeheer is. Want dan ligt alles klaar wat jij besteld hebt en door de importeur is uitgeleverd.

Ik denk dat 80-90% van de winkels zo werkt in Nederland. Bij het grootste deel gaat het goed omdat er goed voorraadbeheer is, dus wat besteld is wordt geleverd en apart gehouden tot aan de laatste klant met voorbestelling. Dit is misgegaan, zoals is te lezen in voorgaande posts.

Ik weet niet hoe jij het voor je ziet om klanten die eerder hebben besteld voorrang te geven? Enige mogelijkheid die ik zie is een d.m.v. software, daarin binnenkomende voorraad te registreren en deze dan verdelen over de klanten en dan beginnen met degene die het eerst hebben besteld. Probleem is echter dat je nooit weet wat binnenkomt, je klanten moet gaan teleurstellen terwijl later blijkt dat het vuurwerk toch binnenkomt en continu je bonnen moet gaan aanpassen. Dit zorgt voor enorme ellende en je verliest dan totaal het overzicht.

En begrijp met niet verkeerd, ik ben het totaal met je eens. Het moet op een eerlijke manier gebeuren, alleen op de manier die jij wil is vrijwel onmogelijk om het uit te voeren. En vuurwerk bestellen heeft dus zeker wel zin, als er maar een goed voorraadbeheer is. Want dan ligt alles klaar wat jij besteld hebt en door de importeur is uitgeleverd.

Dat is ook meer wat ik bedoel, goed voorraadbeheer zodat je bijna niemand teleur hoeft te stellen.
Snap ook wel dat het bij heel veel winkels zo gaat, maar er zijn volgens mij ook een hoop winkels die laten bestellen totdat hun voorraad op is.

Dan zal je nooit iets weggeven van iemand anders. al met al blijft het een discussie haha

Hoopp alleen dat iemand van Steenbergen nog antwoord op mijn voorbeeld kan geven, of dat bij hun het geval was?

Ik vind het toch telkens wel weer jammer dat een goed willende winkel elke keer weer slachtoffer wordt van het succes van hun eigen aktie.

Hopelijk volgend jaar beter en ik denk dat de enige oplossing is geen freak aktie meer.

Hebben we weer een probleem en begint iedereen weer te zeiken dat er geen aktie is.

Nu even serieus, ik denk dat het idee van 500gram zo gek nog niet is, wij hebben dit ook gedaan en ik moet zeggen dat er maar weinig mis is gegaan.

100% kan je toch niet halen,
Ik weet van 1 klant die had de centurier warior gekocht a €29 en heeft topgun twv €34,65 meegekregen en dat is denk ik een goede vervanger.

Laatst bewerkt:
ik vindt het toch telkens wel weer jammer dat een goed willende winkel elke keer weer slachtoffer wordt van het succes van hun eigen aktie hopelijk volgend jaar beter en ik denk dat de enige oplossing is geen freak aktie meer
hebben we weer een probleem begint iedereen weer te zeiken dat er geen aktie is
nu even serieus denk dat het idee van 5oogram zo gek nog niet is wij hebben dit ook gedaan en moet zeggen dat er maar weinig mis is gegaan 100% kun toch niet halen weet van 1 klant centurier warior gekocht a €29 heeft topgun €34,65 meegekregen goeie vervanger denk ik

Snap er echt helemaal niks van wat je zegt, kan je even wat punten en comma's gebruiken?

Want volgensmij geef je wel wat tips.

Het is onmogelijk om ook rekening te gaan houden met wanneer iedereen besteld heeft, hoe oneerlijk het ook is. Als je iets besteld hebt en je geen melding van je dealer hebt gehad dat het uitverkocht is, dan is het of gewoon geleverd en heeft de dealer een fout gemaakt of is het niet of te laat uitgeleverd door de importeur. Helaas is het dus gewoon 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' bij het grootste deel van de dealers. Vaak gaat het wel goed omdat ze een goed voorraadbeheer hebben of de bestellingen van te voren maken.

Vroeger had ik achter op mijn auto een sticker met daarop: "niets is onmogelijk" die auto is allang weer wat anders.... Ik denk dus dat het wel mogelijk is. Je moet alleen als winkel een keuze daarin (durven) maken. Als je als keuze maakt: 'wij vinden het belangrijk dat iedereen geleverd krijgt wat ie besteld heeft en bij gebrek dat wie eerder besteld heeft eerst geleverd krijgt' Moet je daaromheen je hele organisatie opbouwen. Dat vergt veel tijd in voorbereiding en veel tijd in uitvoering, die tijd moet je als winkel willen en kunnen investeren. Neem van mij aan dat kost echt veel tijd, veel lijstjes en overzichten! En dan heb je ook nog de last minute voorvallen (= niet leveringen)die op 1 van de 3 dagen ook nog onverwachts voorkomen. Je moet van te voren een plan B hebben, daar moet je ook van te voren over nagedacht hebben. Bijvoorbeeld om 15 uur op de 29e hoor je dat artikel L en F toch niet bij de levering zit die onderweg is.. Vanaf dat moment lever je deze artikelen niet meer automatisch uit, bij een bestelling controleer je eerst de besteldatum en dan beslis je of de producten erbij kunnen of dat er een vervanger aangeboden wordt... Op die manier vang je al heel veel problemen weg.
Voor de duidelijkheid: ook wij zijn mensen en ook bij ons gaan dingen niet altijd goed en kunnen beter! Ik wil hiermee dan ook niet zeggen dat wij het beter doen dan steenbergen! ik wil alleen maar aangeven dat ik denk dat je zulke problemen wel zoveel mogelijk kunt voorkomen door in de voorbereiding overal heel goed over na te denken, en keuzes te maken wat je belangrijk vind! En dan nog zijn er heel veel factoren waardoor het die 3 dagen anders kan gaan....

Vroeger had ik achter op mijn auto een sticker met daarop: "niets is onmogelijk" die auto is allang weer wat anders.... Ik denk dus dat het wel mogelijk is. Je moet alleen als winkel een keuze daarin (durven) maken. Als je als keuze maakt: 'wij vinden het belangrijk dat iedereen geleverd krijgt wat ie besteld heeft en bij gebrek dat wie eerder besteld heeft eerst geleverd krijgt' Moet je daaromheen je hele organisatie opbouwen. Dat vergt veel tijd in voorbereiding en veel tijd in uitvoering, die tijd moet je als winkel willen en kunnen investeren. Neem van mij aan dat kost echt veel tijd, veel lijstjes en overzichten! En dan heb je ook nog de last minute voorvallen (= niet leveringen)die op 1 van de 3 dagen ook nog onverwachts voorkomen. Je moet van te voren een plan B hebben, daar moet je ook van te voren over nagedacht hebben. Bijvoorbeeld om 15 uur op de 29e hoor je dat artikel L en F toch niet bij de levering zit die onderweg is.. Vanaf dat moment lever je deze artikelen niet meer automatisch uit, bij een bestelling controleer je eerst de besteldatum en dan beslis je of de producten erbij kunnen of dat er een vervanger aangeboden wordt... Op die manier vang je al heel veel problemen weg.
Voor de duidelijkheid: ook wij zijn mensen en ook bij ons gaan dingen niet altijd goed en kunnen beter! Ik wil hiermee dan ook niet zeggen dat wij het beter doen dan steenbergen! ik wil alleen maar aangeven dat ik denk dat je zulke problemen wel zoveel mogelijk kunt voorkomen door in de voorbereiding overal heel goed over na te denken, en keuzes te maken wat je belangrijk vind! En dan nog zijn er heel veel factoren waardoor het die 3 dagen anders kan gaan....

Goeie! Zetten jullie de bestellingen al klaar van te voren? of pakken jullie het ook pas bij ophalen?

Denk ook zelf dat Steenbergen misschien te veel bestellingen heeft aangenomen, of de ruimte er niet voor had.

Hoop ook dat Steenbergen dit soort akties blijft houden! en dat we ook volgend jaar weer met ze alle in een volle zaak staan :cool:

Het enigste wat ik hoop, is dat er misschien wat minder bestellingen aangenomen worden, en hierdoor de drukte wat beter verdeelt kan worden en dat iedereen zijn bestelde spullen heeft.

Ik val verder Steenbergen ook totaal niet af! Ben super blij met mijn korting, en de wachttijd maakte me ook niks uit.

Wat je van tevoren kan zien zijn het aantal bestellingen, aantal kilo's die je per afhaalmoment in je ompak ruimte hebt staan, het aantal afhalers per afhaalmoment in de winkel (10kg pp). Het aantal artikelen in het assortiment x minimaal 15kg per artikel in bufferbewaarplaats. Dat betekend dat bij +/- 130 artikelen je buffer vol zit en je je kont niet meer kan keren.(2000kg = 2000kg)iedereen kan rekenen.
Dan heb ik het niet over oude voorraad die altijd en overal in de weg staat.

Wat je niet kan zien is hoe je leveranciers leveren.Te vroeg/ te laat of helemaal niet? Hebben ze opslag in Duitsland en ligt er sneeuw. Dan wordt er niet of slecht geleverd.
Krijgt een importeur wel al zijn artikelen binnen? Kortom er zijn veel onzekere factoren waar je rekening mee moet houden.

De meest eenvoudige oplossing is het beperken van de voorverkoop want niets is erger dan een toko vol met klanten die niet tevreden zijn.

Tja of zoals je bij een andere importeur kan doen ik weet zo 123 niet meer welke dat is. Is de bestellingen vantevoren klaarmaken en ze in pyro packs doen en dan met de verkoopdag deze pyropacks weer ophalen ?.

Ja, of zoals RedBaron al ergens aangaf de bestellingen in speciale dozen doen en terug in je bulk bunker zetten. Kost een beetje extra zo'n doos, maar ik denk dat de klant dat er wel voor over heeft.

Zelfs daar was geen ruimte voor tijdens de verkoopdagen. Door de relatief kleine bunkeropslag en het nogal uitgebreide assortiment van Vuurwerkland- Steenbergen zaten alle bunkers meer dan vol, op gegeven moment te vol zodat alle producten (kartonnen) door elkaar heen raakte.

Naja dan is er maar 1 optie kleiner assortiment nemen ;) Wat niet kan kan niet en hierdoor raak je zoals je ziet in de problemen.

Dat gaat/moet inderdaad gebeuren. Dat is een groot knelpunt geweest de laatste verkoopdagen. Dat heb ik zelf ook ingezien. Ondanks dat heb ik het fantastisch gehad (zelfs wanneer ik in 4 dagen tijd nog geen 8 uur heb kunnen slapen, wat ook helemaal niet te zien was?).

Dat gaat/moet inderdaad gebeuren. Dat is een groot knelpunt geweest de laatste verkoopdagen. Dat heb ik zelf ook ingezien. Ondanks dat heb ik het fantastisch gehad (zelfs wanneer ik in 4 dagen tijd nog geen 8 uur heb kunnen slapen, wat ook helemaal niet te zien was?).

Mijn zus zei nog toen ze je zag lopen, ''sow Anil, hij ziet erggg moe uit zeg''

Nee, goede oplossing is, assortiment kleiner maken ja.

Ik vond alles prima dit jaar.

Het assortiment kleiner maken is idd het beste. Van sommige merken/importeurs worden maar enkele artikelen verkocht. Neem nou schuurmans, Volgensmij zitten er daar maar enkele van in het assortiment. Ik vraag me dan toch af of ze echt toegevoegde waarde hebben. Ook zoiets zijn de single shots. Er waren er een hoop. kan je ook al inkorten. Kies bijv. de binkie, echt 1 voor de knal, vervolgens mss nog een standaard mortiertje en 1 met veel sier ala die van chooet. 3 stuks, prima.

En uit grote, populaire collecties van Wolff of bijvoorbeeld Marijn is het misschien goed om de beste eruit te halen. En dan van alles wat. Een paar goede budgetcakes, wat goede 500 grammers, ene paar goede standaard 2 a 300 grammers en hier en daar msischien nog eens een echte topper. Maar te breed moet je het niet maken. Kwa collecties is er keuze zat dus er kunnen er best wat weg. Ik vind dat productne wel toegevoegde waarde moeten hebben. Er valt toch vast wel te zien welke producten als een trein gingen en welke niet? Dan kun je er misschien gelijk een paar schrappen.

Mijn zus zei nog toen ze je zag lopen, ''sow Anil, hij ziet erggg moe uit zeg''

Nee, goede oplossing is, assortiment kleiner maken ja.

Ik vond alles prima dit jaar.

Ehhh die heb ik gemist! Leuke zus? :bye:

Verder was het heel leuk hoor, alleen slopend.

Naar mijn idee hoeft het assortiment echt niet heel veel verkleind te worden. (Natuurlijk wel een aantal dingen kunnen er met gemak uit en dan kunnen er ook weer wat nieuwe dingen in)
Ik denk dat een strakke organisatie met duidelijke lijnen een heel deel van de onvrede kan weghalen.

Ehhh die heb ik gemist! Leuke zus? :bye:

Verder was het heel leuk hoor, alleen slopend.

Jammer Ruben, ze is verloofd en gaat dit jaar trouwen hah:p

was er trouwens ook met men zwager.

Mijn ''droom'' is ook om in een vuurwerkwinkel te werken, word dit jaar ook 16 dus ga ik een paar winkels af of te vragen of ze misschien wat hulp nodig hebben:p

Jammer Ruben, ze is verloofd en gaat dit jaar trouwen hah:p

was er trouwens ook met men zwager.

Mijn ''droom'' is ook om in een vuurwerkwinkel te werken, word dit jaar ook 16 dus ga ik een paar winkels af of te vragen of ze misschien wat hulp nodig hebben:p

haha droom, zoveel moet je er nou ook weer niet van verwachten hoor, als je de 29e/30e/31e hele dag werkt dan ben je toch wat minder fan van vuurwerk, geloof me maar:D

Back
Bovenaan