Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Zoals ik al eerder had gezegd. Ik was er woensdag s'ochtends als 1 van de eerste. Betaalbevestiging ingeleverd en een half uur later had ik het. Netjes geholpen buiten met het inpakken met het vuurwerk, dus dat was super.
Volgend jaar ga ik er zeker weer heen!
Dan run je je bedrijf niet goed, als je er een beleid op nahoud van 'wie het eerst komt', tenzij je dit van te voren expliciet aangeeft.
Dan heeft van te voren bestellen ook totaal geen zin. Want als ik pas heel laat mijn bestelling kan ophalen, heb ik dus niks? omdat het erom gaat wie het eerst komt?
Het is niet dat ik steenbergen de grond in wil trappen of 1 of andere manier. Ik wou juist nog antwoord op me vraag in mijn vorige post (voorbeeltje)
Ik denk dat 80-90% van de winkels zo werkt in Nederland. Bij het grootste deel gaat het goed omdat er goed voorraadbeheer is, dus wat besteld is wordt geleverd en apart gehouden tot aan de laatste klant met voorbestelling. Dit is misgegaan, zoals is te lezen in voorgaande posts.
Ik weet niet hoe jij het voor je ziet om klanten die eerder hebben besteld voorrang te geven? Enige mogelijkheid die ik zie is een d.m.v. software, daarin binnenkomende voorraad te registreren en deze dan verdelen over de klanten en dan beginnen met degene die het eerst hebben besteld. Probleem is echter dat je nooit weet wat binnenkomt, je klanten moet gaan teleurstellen terwijl later blijkt dat het vuurwerk toch binnenkomt en continu je bonnen moet gaan aanpassen. Dit zorgt voor enorme ellende en je verliest dan totaal het overzicht.
En begrijp met niet verkeerd, ik ben het totaal met je eens. Het moet op een eerlijke manier gebeuren, alleen op de manier die jij wil is vrijwel onmogelijk om het uit te voeren. En vuurwerk bestellen heeft dus zeker wel zin, als er maar een goed voorraadbeheer is. Want dan ligt alles klaar wat jij besteld hebt en door de importeur is uitgeleverd.
ik vindt het toch telkens wel weer jammer dat een goed willende winkel elke keer weer slachtoffer wordt van het succes van hun eigen aktie hopelijk volgend jaar beter en ik denk dat de enige oplossing is geen freak aktie meer
hebben we weer een probleem begint iedereen weer te zeiken dat er geen aktie is
nu even serieus denk dat het idee van 5oogram zo gek nog niet is wij hebben dit ook gedaan en moet zeggen dat er maar weinig mis is gegaan 100% kun toch niet halen weet van 1 klant centurier warior gekocht a €29 heeft topgun €34,65 meegekregen goeie vervanger denk ik
Het is onmogelijk om ook rekening te gaan houden met wanneer iedereen besteld heeft, hoe oneerlijk het ook is. Als je iets besteld hebt en je geen melding van je dealer hebt gehad dat het uitverkocht is, dan is het of gewoon geleverd en heeft de dealer een fout gemaakt of is het niet of te laat uitgeleverd door de importeur. Helaas is het dus gewoon 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' bij het grootste deel van de dealers. Vaak gaat het wel goed omdat ze een goed voorraadbeheer hebben of de bestellingen van te voren maken.
Vroeger had ik achter op mijn auto een sticker met daarop: "niets is onmogelijk" die auto is allang weer wat anders.... Ik denk dus dat het wel mogelijk is. Je moet alleen als winkel een keuze daarin (durven) maken. Als je als keuze maakt: 'wij vinden het belangrijk dat iedereen geleverd krijgt wat ie besteld heeft en bij gebrek dat wie eerder besteld heeft eerst geleverd krijgt' Moet je daaromheen je hele organisatie opbouwen. Dat vergt veel tijd in voorbereiding en veel tijd in uitvoering, die tijd moet je als winkel willen en kunnen investeren. Neem van mij aan dat kost echt veel tijd, veel lijstjes en overzichten! En dan heb je ook nog de last minute voorvallen (= niet leveringen)die op 1 van de 3 dagen ook nog onverwachts voorkomen. Je moet van te voren een plan B hebben, daar moet je ook van te voren over nagedacht hebben. Bijvoorbeeld om 15 uur op de 29e hoor je dat artikel L en F toch niet bij de levering zit die onderweg is.. Vanaf dat moment lever je deze artikelen niet meer automatisch uit, bij een bestelling controleer je eerst de besteldatum en dan beslis je of de producten erbij kunnen of dat er een vervanger aangeboden wordt... Op die manier vang je al heel veel problemen weg.
Voor de duidelijkheid: ook wij zijn mensen en ook bij ons gaan dingen niet altijd goed en kunnen beter! Ik wil hiermee dan ook niet zeggen dat wij het beter doen dan steenbergen! ik wil alleen maar aangeven dat ik denk dat je zulke problemen wel zoveel mogelijk kunt voorkomen door in de voorbereiding overal heel goed over na te denken, en keuzes te maken wat je belangrijk vind! En dan nog zijn er heel veel factoren waardoor het die 3 dagen anders kan gaan....
Dat gaat/moet inderdaad gebeuren. Dat is een groot knelpunt geweest de laatste verkoopdagen. Dat heb ik zelf ook ingezien. Ondanks dat heb ik het fantastisch gehad (zelfs wanneer ik in 4 dagen tijd nog geen 8 uur heb kunnen slapen, wat ook helemaal niet te zien was?).
Mijn zus zei nog toen ze je zag lopen, ''sow Anil, hij ziet erggg moe uit zeg''
Nee, goede oplossing is, assortiment kleiner maken ja.
Ik vond alles prima dit jaar.
Ehhh die heb ik gemist! Leuke zus?
Verder was het heel leuk hoor, alleen slopend.
Jammer Ruben, ze is verloofd en gaat dit jaar trouwen hah
was er trouwens ook met men zwager.
Mijn ''droom'' is ook om in een vuurwerkwinkel te werken, word dit jaar ook 16 dus ga ik een paar winkels af of te vragen of ze misschien wat hulp nodig hebben![]()