Vuurwerkland Steenbergen

Bedankt Ruben voor deze post.

Ik denk inderdaad ook wel dat het assortiment wat kleiner mag kunnen. Ramon heeft goed zicht welke producten en/of lijnen/leveranciers minder goed lopen. Deze kunnen dan misschien wel weggestreept worden.

Nu sla je spijkers op hun kop Blitzzz.

Het duurde heel lang omdat er zoveel producten waren. De hele uitpakbunker was vol met meer dan 200 verschillende producten. Dat betekende ook dat er van sommige producten maar 4 tot 6 in de bunker konden liggen. En reken maar uit wanneer er op 1 moment 10 mensen met bestellingen bezig zijn. Dan is een goedlopend product (zoals Ultimate Showdown of The Fan) binnen no- time weer op en moet er een nieuw karton gezocht worden. Dat kostte gewoon heel veel tijd. Op gegeven moment kwam er wel een handigheid in (een paar mensen bestellingen bij elkaar rapen, een paar mensen bestellingen heen en weer lopen en een paar mensen in de andere bunkers kartonnen bijvullen.

Met meer personeel had het niet veel uitgemaakt. We liepen elkaar nu ook al in de weg.

heb zelf voor het eerst meegeholpen en probeer maar eens een gaasverpakking uit te pakken kan zelf geen shock meer zien waren niet bij te vullen denk inderdaad als je beperkt bent in de ruimte dat je het ass daarop aan moet passen wij hadden zelf 120 artikelen en dat was genoeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ruben,
Reagerend op jouw laatste stukje (post 659). Natuurlijk heb je altijd mensen die lopen te z**ken zonder verder na te denken. Die gaan volgend jaar maar naar een andere winkel. Wat ik in mijn stuk (post 591) heb geschreven was opbouwend en met tips hoe eea misschien beter kan. Er werd ook al geopperd om een enquete te houden wat freaks willen. Ik kan me voorstellen dat ze nu nog aan de zuurstof zitten, het personeel van VWL Steenbergen. Ik hoop dat er gekeken gaat worden hoe ze toch een actie doen waar veel freaks op af komen, rekening houdend met alle welgemeende kritieken. Er staan voldoende tips en ideeen in de diverse posts.

Heel veel goede oplossingen, iemand zei wel, geen freakactie meer, daar schrok ik zo van, want bedenk wel dat daar veel mensen op afkomen.

Denk, dat ze het assortiment gewoon wat kleiner moeten maken.
Bijvoorbeeld heb je 3 verschillende single shots in je assortiment? kies er dan 1 die volgens jullie of de freaks beter is, bam 2 producten minder. Dus het aantal in de bunker verdriedubbeld.

En dit. Ik was er ook rond 9 uur toen het erg druk was, en liep kwart voor 11 de deur uit.

Wat aangegeven moet worden, geef direct bij binnenkomst je lijstje, dat word verwerkt achter.

Ik gaf mijn lijst, en diegene kwam na 5 min zeggen dat ik omgeroepen zou worden.

Eenmaal in de tent klopte mijn bestelling niet. Dus aan die mensen die daar stonden (hele aardige mensen) gezegt dat een eea niet erbij zat, dus die zijn die dingen die ontbreekte gaan ophalen, en ik kon gaan nadat ik alles had ontvangen.

Heb dus ook alles gekregen wat ik besteld had, en heb een geweldig oud en nieuw gehad.

Tot volgend jaar Vuurwerkland Steenbergen, hopelijk weer zown actie voor de freaks!

En succes met de voorberijdingen dit jaar!

Heb vertrouwen dat het goed zal komen!

Dat mag wel degelijk Remco, Je moet het alleen dan wel om of verpakken in UN 335 (?) gekeurde dozen en deze dicht plakken. Zo zou je je bestellingen van te voren kunnen klaar maken. Echter zijn deze dozen wel iets duurder dan standaard dozen.

Je verpakt dan de bestelling in de ompakruimte, en zet dan de bestelde goederen in UN gekeurde doos terug (met naam\bestel nr op de doos) in een van de bunkers. Dit zou een oplossing kúnnen zijn.

Dit gaat helaas niet,de meeste cakes zitten in gaasverpakking en deze kun je en mag je niet zomaar ompakken in een andere verpakking wel of niet UN gekeurd.

Een oplossing zou zijn een aantal pyropacks en daar de bestelling in doen,dit wordt dan klasse 1.4S.

Maar beter zou kunnen zijn maximaal 25/30 bestelling per half uur aannemen.
Een aparte afhaalbalie voor bestellingen,en dranghekken plaatsen om zo een juiste looprichting te maken in de winkel.
En bestelling bijvoorbeeld naar 17.00uur af te laten halen en dan tot een uur of 22.00.Dan heb je 5 uur de tijd om de bestellingen af te geven,als je dan alle blokuren vol hebt kun je 300 bestelling afwerken.
Je laat je leverancier voor 17.00uur je orders aanleveren,en het feest kan beginnen

Dit gaat helaas niet,de meeste cakes zitten in gaasverpakking en deze kun je en mag je niet zomaar ompakken in een andere verpakking wel of niet UN gekeurd.

Een oplossing zou zijn een aantal pyropacks en daar de bestelling in doen,dit wordt dan klasse 1.4S.

Maar beter zou kunnen zijn maximaal 25/30 bestelling per half uur aannemen.
Een aparte afhaalbalie voor bestellingen,en dranghekken plaatsen om zo een juiste looprichting te maken in de winkel.
En bestelling bijvoorbeeld naar 17.00uur af te laten halen en dan tot een uur of 22.00.Dan heb je 5 uur de tijd om de bestellingen af te geven,als je dan alle blokuren vol hebt kun je 300 bestelling afwerken.
Je laat je leverancier voor 17.00uur je orders aanleveren,en het feest kan beginnen

goede suggesties! hoorde alleen dat ze dit jaar iets van 1000 voorbestellingen hadden. correct me if i'm wrong...

dan zullen ze dus alle drie de dagen de bestellingen moeten doen...

Ben blij dat tenminste de meeste met goeie oplossingen komen en meedenken voor verbetering. Weet zeker dat Ramon hier iets mee kan...

Voor de anderen....Niemand is verplicht om volgend jaar weer terug te komen he!

Heb ook 2uur en een kwartier gestaan, maarja als het je 300,- scheelt.....Hopelijk gaan we in de toekomst wat meer winkels zien met freak actie`s dan is niet iedereen afhankelijk van vwl steenbergen. 123vuurwerk te lopik is iig een goed alternatief.

Voor de anderen....Niemand is verplicht om volgend jaar weer terug te komen he!

Wat ik wel jammer vindt is dat iedereen wel daar heen gaat voor de korting die ze krijgen bij Steenbergen en nu de zaak afkraken.
De korting die werdt gegeven is geweldig en ik heb er wel 2 uur wachten voor over om een paar honderd euro aan vuurwerkvoordeel te hebben.
Jammer dat ik hierover niets meer terugleest maar alleen maar negatieve teksten leest.

En dat het druk was zegt wel wat over de service die ze in het verleden hebben opgebouwd.
Vindt het een topzaak en ik ze zien mij in iedergeval volgend jaar weer terug.

Fam. Quintes tot het eind van het jaar.:wink:

Ik wil toch weer even wat kwijt.

Ik snap het maar donders goed dat het voor het personeel zelf ook zware dagen waren, vooral de 29e.
Maar eigenlijk zou de klant hier zelf zo min mogelijk van mogen merken.

Pluspunten van Vuurwerkland Steenbergen vond ik toch voornamelijk het assortiment, de prijzen en de freak korting.
Ik had daarom ook besloten om mijn vuurwerk afgelopen jaar bij Steenbergen te bestellen.

De minpunten vond ik toch de slechte service.
Het uren lang wachten in de rij terwijl je het al twee maanden van te voren had besteld en netjes had betaald.
Daarnaast kwam ik toen ik eenmaal thuis kwam er ook achter dat ik een paar producten miste.
Ik heb toen gelijk een uitgebreide e-mail gestuurd naar Steenbergen met daar in mijn verhaal. Alle gegevens die ik kon geven heb ik ook gemeld in deze e-mail.
Ik heb tot heden nog steeds geen antwoord gehad op mijn e-mail.
Dit vind ik persoonlijk wel erg raar.

Daarnaast heb ik ook nog drie dagen aan een stuk proberen te bellen naar het nummer wat op de website stond.
Drie dagen aan een stuk was dit nummer onbereikbaar.

Mijn vraag is dus: Hoe kon ik nou Vuurwerkland Steenbergen bereiken?
Waarom geven ze gewoon geen vaste nummer en zorgen ze dat deze bereikbaar is voor eventuele vragen.

Want bij mij ging het om een bestelling wat niet compleet was, maar stel nou dat ik wou vragen of ik de volgende dag mijn bestelling mocht komen ophalen of dat er een andere situatie op speelde?

Langs rijden had ook geen zin, want voor mij duurde het in totaal twee uur om naar Steenbergen te gaan en weer terug.

Dus probeer a.u.b volgend jaar wel bereikbaar te zijn voor klanten.

Daarnaast heb ik ook nog drie dagen aan een stuk proberen te bellen naar het nummer wat op de website stond.
Drie dagen aan een stuk was dit nummer onbereikbaar.

Mijn vraag is dus: Hoe kon ik nou Vuurwerkland Steenbergen bereiken?
Waarom geven ze gewoon geen vaste nummer en zorgen ze dat deze bereikbaar is voor eventuele vragen.

Dit is een goed punt wat je aankaart en ik hoop dat Vuurwerkland Steenbergen hier iets mee doet.
Bereikbaarheid is prioriteit in zaken doen.

Wat ik wel jammer vindt is dat iedereen wel daar heen gaat voor de korting die ze krijgen bij Steenbergen en nu de zaak afkraken.
De korting die werdt gegeven is geweldig en ik heb er wel 2 uur wachten voor over om een paar honderd euro aan vuurwerkvoordeel te hebben.
Jammer dat ik hierover niets meer terugleest maar alleen maar negatieve teksten leest.

En dat het druk was zegt wel wat over de service die ze in het verleden hebben opgebouwd.

Helemaal waar Ylke! Door al dat gedoe van sommige mensen dat ze lang hebben moeten wachten (ja dat is vervelend) valt de fantastische actie van hun op hun geweldige assortiment helemaal in het niet.

Als ik moet kiezen tussen een winkel waar ik binnen 5 minuten me vuurwerk heb en een winkel waar ik een tijdje moet wachten maar 35% korting krijg is mijn keuze snel gemaakt!

Veel mensen hadden ook wel van te voren kunnen weten dat het ERG druk zal worden. De meesten zullen ook wel bij de demo show zijn geweest, daar kon je ook over de koppen lopen!

Ik zal volgend jaar ook zeker weer bij Vuurwerkland Steenbergen bestellen, naar mijn mening nog steeds de beste winkel van Nederland!:D

Kga aanstaand jaar weer top vuurwerk voor een topprijs maar kleed me niet zo dik aan:p Het was naar mijn idee en ook van anderen die ik daar gesproken heb veeeeeeeeeeel te warm in de lange wachtrij.

Hier kan ik me gewoon helemaal in vinden. :wink:

Wat ik natuurlijk ook in mijn post een aantal pagina's terug aangaf:

Dit kan natuurlijk zelfs de beste overkomen!

Ik was de 29e rond 20:15 aangekomen.

Het wachten vonden de mensen denk ik niet zo erg, alleen dat er veel producten op waren was meer een bittere pil. Dit kwam denk ik omdat er zonder pardon de voorraad er zo snel mogelijk door heen werd gejaagd zonder rekening te houden met de voor bestellingen. Want volgens mij is het wie als eerste bestelt heeft ook als eerste recht op een product en niet iemand die in de losse verkoop langs wandelt.

Ook vond ik het jammer dat ik sommige mensen binnen een half uur alweer naar buiten zag lopen terwijl ik al 4 uur stond te wachten. Dan word je wel pissig.
Ik snap dat een grote bestelling lang duurt maar volgens mij liepen er toch een aantal dingen door elkaar, en wisten de verkopers ook zelf niet meer waar ze moesten beginnen.

Ook kreeg ik in de loop van de avond te horen dat er veel producten op waren. Ik schrok er van en verwachte al het ergste. Gelukkig bleek dit mee te vallen. Ik dacht zelf dat dit kwam omdat er plotseling een nieuwe lading binnen kwam rond (11 uur half 12).
Als dit aan de klanten werd gemeld scheelde dit veel gezucht en gezeur, en iedereen had de wachtende tijd dan wel begrepen. Hellaas heb ik in de wachtende tijd helemaal niks gehoord. (want al wacht ik heel de dag op mijn vuurwerk, als alles maar eerlijk gaat en als ik al mijn bestelde vuurwerk maar krijg)

Achja er staan genoeg tips die jullie kunnen gebruiken, en ik hoop dat dit ook gebeurt, en dan moet het volgend jaar helemaal goed komen!

Het vuurwerk was wel toppie!

Maar misschien dat Ruben of iemand anders die meegeholpen heeft uitleg over geven?
Als je iets besteld, wat op het moment van ophalen er niet meer is. Hoe kan dat dan? (even de dingen die te weinig\niet geleverd zijn buiten beschouwing laten).

Want mensen die 's morgens hun bestelling kwamen halen\of los dingen kochten hadden potten die ik 's avonds niet meer had?

Maar misschien dat Ruben of iemand anders die meegeholpen heeft uitleg over geven?
Als je iets besteld, wat op het moment van ophalen er niet meer is. Hoe kan dat dan? (even de dingen die te weinig\niet geleverd zijn buiten beschouwing laten).

Want mensen die 's morgens hun bestelling kwamen halen\of los dingen kochten hadden potten die ik 's avonds niet meer had?

Ik denk dat dit met de leveringen te maken heeft. 29 december zat het met de leveringen van de leveranciers ook niet helemaal lekker.

Ik denk dat dit met de leveringen te maken heeft. 29 december zat het met de leveringen van de leveranciers ook niet helemaal lekker.

Ik bedoelde meer, of de losse verkoop voorging op de bestellingen of dat het meer was, wie het eerst komt, wie het eerst haalt?

Even voorbeeldtje:

Stel iemand heeft 20 december besteld, en komt het de 29e woensdag ochtend ophalen, 20x daybreak.
Hij krijgt ze alle 20 mee.

Ik heb 17 november besteld, en kom 's avonds de 29e mijn bestelling ophalen, alleen dan is mijn daybreak er niet meer.

Dat mag toch nooit?
ik en vele met mij waren dus de dupe, omdat we pas 's avonds ons vuurwerk konden ophalen?

Val niemand af nu hoor, wil alleen weten hoe het nou precies zit.
Verder ben ik nog steeds super blij met de korting, en de wachttijd was niet mijn grootste probleem, het missen van een hoop producten raakte mij het meest.

Laatst bewerkt:
Het is onmogelijk om ook rekening te gaan houden met wanneer iedereen besteld heeft, hoe oneerlijk het ook is. Als je iets besteld hebt en je geen melding van je dealer hebt gehad dat het uitverkocht is, dan is het of gewoon geleverd en heeft de dealer een fout gemaakt of is het niet of te laat uitgeleverd door de importeur. Helaas is het dus gewoon 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' bij het grootste deel van de dealers. Vaak gaat het wel goed omdat ze een goed voorraadbeheer hebben of de bestellingen van te voren maken.

Het is onmogelijk om ook rekening te gaan houden met wanneer iedereen besteld heeft, hoe oneerlijk het ook is. Als je iets besteld hebt en je geen melding van je dealer hebt gehad dat het uitverkocht is, dan is het of gewoon geleverd en heeft de dealer een fout gemaakt of is het niet of te laat uitgeleverd door de importeur. Helaas is het dus gewoon 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' bij het grootste deel van de dealers. Vaak gaat het wel goed omdat ze een goed voorraadbeheer hebben of de bestellingen van te voren maken.

Dan run je je bedrijf niet goed, als je er een beleid op nahoud van 'wie het eerst komt', tenzij je dit van te voren expliciet aangeeft. :cool:

Dan heeft van te voren bestellen ook totaal geen zin. Want als ik pas heel laat mijn bestelling kan ophalen, heb ik dus niks? omdat het erom gaat wie het eerst komt?

Het is niet dat ik steenbergen de grond in wil trappen of 1 of andere manier. Ik wou juist nog antwoord op me vraag in mijn vorige post (voorbeeltje)

Back
Bovenaan