Vuurwerkfederatie demonstreert verschillen legaal en illegaal vuurwerk

Mooi om te zien dat alle politici massaal waren toegestroomd voor deze demonstratie.

Ze zullen nu vast de eerdere besluiten gaan terugdraaien.

Wtf is er gebeurd met het ad.... als ik het net niet had gelezen dan had ik het niet geloofd. Toch heb ik een rare bijsmaak van dit artikel, want het staat zo haaks tegenover wat ze jaren hebben gepubliceerd?

Hwt potje met geld van de lobbyist is leeg?!

Ik vond die reporter van nu.nl wel zurige vragen stellen aan Frits.

Ook lieten ze de explosie van die cobra meerdere keren zien en werd er niet echt uitgelegd dat het legale knalspul niet harder mag dan 100db. Zo zie je maar weer hoe de framing is .

Goed gedaan verder, tis beter dan alles maar gelaten over je heen laten komen.

en zelfs van deze actie weten media als nu.nl iets spectaculairs te maken.
enkel de cobra knal in meervoud laten zien en de gewone burger heeft nog steeds geen flouw idee of het illegaal of legaal treft,
gelukkig krijgt het iniedergeval media aandacht!
En hulde vuur Frits en de Vuurwerkfederatie!!!
want zij nemen tenminste nog actie!!

Ik vond die reporter van nu.nl wel zurige vragen stellen aan Frits.

Ook lieten ze de explosie van die cobra meerdere keren zien en werd er niet echt uitgelegd dat het legale knalspul niet harder mag dan 100db. Zo zie je maar weer hoe de framing is .

Goed gedaan verder, tis beter dan alles maar gelaten over je heen laten komen.

Precies dat. Ze lieten inderdaad niet het geluid horen van een legale rotje, zal wel veel te zacht zijn geweest. Vandaar dat ze een aantal keren de Cobra lieten zien.

Wat betreft belangstelling.. Tja, ik zou eerlijk zweren dat juist de anti vuurwerk mensen er massaal zouden gaan staan maar blijkbaar doet dit hun niets, zij hebben hun mening toch al klaar en niks zal daaraan veranderen (helaas).

Kijk je vol verwachting naar het nos journaal, komt het gof ver dom me niet eens aan bod.

En dat na alle commotie voor en na de jaarwisseling?!

Van volkskrant.nl:

DAGKOERSEN UW POLITIEKE NIEUWSBRIEF

Kabinet tussen twee vuren: niemand echt blij met astronautenverbod

Redactie 4 februari 2020, 16:15

GESPREK VAN DE DAG
Vuurwerkverbod gaat te ver/niet ver genoeg

Na al het wikken en wegen dat aan de beslissing vooraf ging, dacht de regeringscoalitie van het gedonder af te zijn toen het kabinet vrijdag dan toch eindelijk besloot tot een fikse aanscherping van het vuurwerkverbod.

Helaas. Vanmiddag meldde zich de Vuurwerkfederatie op het Malieveld met het vaste voornemen om de Kamer én de toegestroomde journalisten ervan te overtuigen dat het kabinetsvoorstel onwerkbaar is. Een demonstratie moest duidelijk maken dat de échte overlast veroorzaakt wordt door illegaal vuurwerk, niet door de goeie ouwe astronauten die het kabinet op de korrel heeft. In de woorden van pyrotechnicus Frits Broks: ‘Nu capituleert de overheid voor een paar raddraaiers die er een zooitje van maken. Die gaan dronken of met een pilletje op naar buiten, zijn van God los en doen dan gekke dingen. Maar wat heeft dat met vuurwerk te maken?’ Broks denkt juist dat de liefhebbers massaal zullen overstappen op illegale knallers.

De opzet slaagde deels. Journalisten als @DionMebius zaten uren later nog met piepende oren op hun redacties, overtuigd dat er inderdaad een groot verschil is tussen legaal en illegaal vuurwerk. Maar intussen lieten de meeste Kamerfracties verstek gaan op het Malieveld, inclusief diegenen die juist vinden dat het kabinetsplan nog lang niet ver genoeg gaat. Zoals Jesse Klaver en Esther Ouwehand, die op 2 januari al aankondigden dat zij met een eigen wetsvoorstel komen dat in feite ál het consumentenvuurwerk in de ban doet.

Zo komt het kabinet woensdag in het vuurwerkdebat onder vuur van enerzijds de PVV - die zich achter de vuurwerkbranche schaart - en anderzijds een groot aantal oppositiefracties die liever verder willen gaan. Intussen bezinnen de vuurwerkhandelaren zich al op procedures tegen de overheid, omdat zij zich overvallen zeggen te voelen door de haast van het kabinet en daardoor economische schade lijden. Experts verschillen van mening over de kans die zij maken in de rechtszaal.

www.volkskrant.nl

Geweldig initiatief en ook bijzonder goed om deze verschillen in ''vuurwerk'' te laten zien. Bij Powned en bij EditieNL heb ik het al voorbij zien komen, op een positieve manier. Toppers!

Laatst bewerkt:
vind het nog steeds raar. dat de pyros zelf dit moeten regelen.

en we tot nu toe niet echt importeurs naar voren zien komen om te helpen.

beetje op facebook te gooien "stem tegen een verbod op deze link" 'lesli'

Mag ik dan toch nog gaan hopen? Dit had gewoon veel eerder moeten gebeuren. Wanneer is GL begonnen met de Anti lobby? Lees hier dat GL begonnen is, zoals de VW federatie nu. Dus over een jaar of wat als we maar lang genoeg doordrammen, kunnen er weer pijlen en knallers legaal verkocht worden? Prima initiatief hoor daar niet van.

Lekker gewerkt! Zou mooi zijn voor jou als de media interesse heeft in wat van die foto's ;)

Niemand gehoord ;-) ook al ben ik niet bekend in die wegen om ze aan de man te krijgen ;-)
Maar mijn doel is behaald voor vandaag. niet dat ik zoveel heb gedaan , maar een post 100x gedeeld krijgen is toch wel redelijk :applause: dus denk wel dat we op die manier aardig wat aandacht hebben gekregen.

Maar de echte toppers van vandaag ! VuurwerkFederatie & Frits,
Maar zag ook Vuurwerkzoetermeer aanwezig om te helpen , en natuurlijk alle support van liefhebbers, winkeliers en importeurs die er waren

Blij dat het redelijk geslaagd lijkt. Er was een demonstratie en wat media aandacht dus dat lijkt me alleen maar positief enigste wat ik wel erg jammer vind als ik de beelden zie en zie wat er aan volk staat... tja wellicht nog is een 2.0 met een betere opkomst. Zou wel goed teken zijn als er 10.000 man staat :D

Back
Bovenaan