Vuurwerkdetectiesysteem: in 10 seconden een knal detecteren

Adnoctum

VWC lid
IMG_0222.jpg

Volgens mij is dit zo,n vuurwerkdetectie microphone.

Onderstaand nog een oud artikel over deze systemen

Voor een standaardgebied van 2 km2 zijn vier geluidsmeters nodig. Zo’n geluidsmeter of knalsensor bestaat in principe uit een microfoon en een kastje met elektronica. De knallen worden herkend en deze informatie gaat dan naar een centrale server. De geluidsmeters staan op daken of hoge gebouwen. Zo kunnen de vier microfoons ongestoord een vuurwerkknal opvangen. Door verschil in aankomsttijden bij de knalsensors wordt automatisch de plek berekend waar de knal vandaan kwam. Die plek kun je vervolgens zien op een kaartje van het gebied. Alle gegevens worden centraal verzameld. Bovendien krijgt de politieagent of buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) in dat gebied een mailtje met een link op zijn of haar mobiel. Als ze op die link klikken, krijgen ze het kaartje met knal te zien. Dat duurt een minuut.

Bron:
https://www.tno.nl/nl/tno-insights/...esysteem-in-10-seconden-een-knal-lokaliseren/

Maar is het niet gewoon te gek voor woorden wat ze niet allemaal verzinnen om je te pakken met iets wat eigenlijk zo weinig voorstelt? Totale controle en macht wilt men over je hebben. Een detectiesysteem.. voor wat vuurwerk dat afgestoken wordt, hoe verzin je het. :frusty:

Dit is niet nieuw hoor.
En het schijnt niet goed te werken.

Waarschijnlijk bedacht door iemand achter een bureau en daar de hele dag achter zich.

Maar is het niet gewoon te gek voor woorden wat ze niet allemaal verzinnen om je te pakken met iets wat eigenlijk zo weinig voorstelt? Totale controle en macht wilt men over je hebben. Een detectiesysteem.. voor wat vuurwerk dat afgestoken wordt, hoe verzin je het. :frusty:

Nouja, weinig voorstelt, hier worden iedere week weer vuilnisbakken, bushokjes, speeltuintjes en ander materiaal kapot geknald. Het tuig is het hier aan het verpesten.

Nu betwijfel ik of dit ding wel enigszins werkt, maar 'voor wat vuurwerk dat afgestoken wordt' vind ik ook wat kort door de bocht. Het is hier gewoon een plaag, en de continu knallen van illegaal vuurwerk zorgt er ook niet voor dat de publieke opinie positief blijft over het behoud van consumenten vuurwerk, ook al heeft dit geknal niets met hetzelfde consumenten vuurwerk te maken.

Als je dan toch wil knallen, doe dat dan lekker achteraf en blijf van andermans spullen af.

Het is toch typish te noemen dat in landen waar heel het jaar door zwaar knal vuurwerk word verkocht dit soort dingen zelden gebeuren. Denk dat de normen en waarden hier niet helemaal deugen

Interesant; het aantal Kw en kwadratenwet met de formule voor geluidsniveau , algoritme er overheen om soorten te herkennen en vervolgens akoestische holografie. Hmmmm...... Ik zeg een shift effect maken en de hele meting werkt niet meer.

Laatst bewerkt:
Dit is zon volk sniffer/afluister systeem:p. Komt door de sleepwet. Begint al aardig op China te lijken hier in NL.

Nouja, weinig voorstelt, hier worden iedere week weer vuilnisbakken, bushokjes, speeltuintjes en ander materiaal kapot geknald. Het tuig is het hier aan het verpesten.

Nu betwijfel ik of dit ding wel enigszins werkt, maar 'voor wat vuurwerk dat afgestoken wordt' vind ik ook wat kort door de bocht. Het is hier gewoon een plaag, en de continu knallen van illegaal vuurwerk zorgt er ook niet voor dat de publieke opinie positief blijft over het behoud van consumenten vuurwerk, ook al heeft dit geknal niets met hetzelfde consumenten vuurwerk te maken.

Als je dan toch wil knallen, doe dat dan lekker achteraf en blijf van andermans spullen af.

zo te zien heeft de media jou ook behoorlijk gehersenspoeld?
je doet nu net als hun dat het 1 grote teringzooi is in nederland, en dat er geen bushokje, vuilnisbak etc. overeind staat..
en een paar knallen per dag noem ik geen continue knallen....

Back
Bovenaan