VuurwerkCheck gaat van start!

En denken ze dan dat er iets van aangenomen wordt. Denk t toch echt niet. Hoelang zijn er op scholen info's gegeven en folders. Reclames van Sire op t.v Het heeft allemaal niks geholpen. Als een winkelier voorlichting geeft wordt er ja geknikt. Gaan de winkel uit en de overlast begint. De 1 stookt de ander nog harder op.

Met niets doen bereikt men sowieso niets natuurlijk. Bedenk wel dat de mensen die vuurwerk kopen het meeste aandacht voor het vuurwerk hebben bij het aanschaffen en het afsteken, dus hét moment om ze te bereiken. :wink:

Het is niet iets wat je in 1 jaar oplost, het is een plan dat je jarenlang moet doorvoeren. Net als de vuurwerkbril, dit is tegenwoordig een bekend begrip, het is normaal om hem te dragen. Jaren geleden was dit niet zo, er waren zelfs onder de liefhebbers op VWC e.a. topics met antwoorden als "ik ga hem echt niet dragen, nooit gedaan, nu dus ook niet", maar ook diegenen dragen hem nu wel. Het is niet verplicht, zou misschien wel moeten, maar ieder jaar zijn er meer mensen met een bril op, daar gaat het om!

Met niets doen bereikt men sowieso niets natuurlijk. Bedenk wel dat de mensen die vuurwerk kopen het meeste aandacht voor het vuurwerk hebben bij het aanschaffen en het afsteken, dus hét moment om ze te bereiken. :wink:

Het is niet iets wat je in 1 jaar oplost, het is een plan dat je jarenlang moet doorvoeren. Net als de vuurwerkbril, dit is tegenwoordig een bekend begrip, het is normaal om hem te dragen. Jaren geleden was dit niet zo, er waren zelfs onder de liefhebbers op VWC e.a. topics met antwoorden als "ik ga hem echt niet dragen, nooit gedaan, nu dus ook niet", maar ook diegenen dragen hem nu wel. Het is niet verplicht, zou misschien wel moeten, maar ieder jaar zijn er meer mensen met een bril op, daar gaat het om!

Met niets doen bereik je inderdaad niks! Dat zeg je goed!

Maar hoe de winkels ook hun best doen en hoe goed ze ook willen voorlichten, het ligt aan de eindgebruiker zelf wat ze ermee doen.
En dan ligt er een grote taak bij de ouders!!! Zo niet de grootste taak!

Vanaf dag 1 dat ik vuurwerk weer opgepakt heb zijn er gewoon regels die ik eis voor mijn en andermans kinderen die kijken als ik vuurwerk afsteek.
Bril op, ik ook, en geen gekloot met vuurwerk.
Mijn zoontje zit nu in Groep 8, en krijgt dit jaar een presentatie van Bureau Halt, hoop dat ik mag filmen wat hun vertellen in deze tijd.
Als het goed is gaat hij zijn spreekbeurt houden over vuurwerk :)
Mooie kans om in ieder geval een klas uit te leggen hoe of wat...

Dus ja, ik juich alle initiatieven wel toe, maar de media en hun vriendjes hebben al zoveel geprogrammeerd/verpest in de hoofden van de mensen dat vuurwerk slecht is...

Om de vuurwerktraditie te behouden moet ook zeker de negatieve media aangepakt worden!
En de partijen die alleen maar kiezers willen winnen door hun verkeerde kijk op vuurwerk door te drammen.

Wat ik tot slot niet snap is dat we in de EU wonen en dat andere EU landen totaal anders omgaan met vuurwerk.
Laten we eens kijken naar onze buren ipv dit krankzinnige gedrag in ons land...

ha, ha, verwacht maar niets van Halt Martijn, mijn dochter wist in gp 8 (vorig jaar) meer van vuurwerk dan de voorlichters zelf maar hielt wijselijk haar mond...

Met niets doen bereik je inderdaad niks! Dat zeg je goed!

Maar hoe de winkels ook hun best doen en hoe goed ze ook willen voorlichten, het ligt aan de eindgebruiker zelf wat ze ermee doen.
En dan ligt er een grote taak bij de ouders!!! Zo niet de grootste taak!

Vanaf dag 1 dat ik vuurwerk weer opgepakt heb zijn er gewoon regels die ik eis voor mijn en andermans kinderen die kijken als ik vuurwerk afsteek.
Bril op, ik ook, en geen gekloot met vuurwerk.
Mijn zoontje zit nu in Groep 8, en krijgt dit jaar een presentatie van Bureau Halt, hoop dat ik mag filmen wat hun vertellen in deze tijd.
Als het goed is gaat hij zijn spreekbeurt houden over vuurwerk :)
Mooie kans om in ieder geval een klas uit te leggen hoe of wat...

Dus ja, ik juich alle initiatieven wel toe, maar de media en hun vriendjes hebben al zoveel geprogrammeerd/verpest in de hoofden van de mensen dat vuurwerk slecht is...

Om de vuurwerktraditie te behouden moet ook zeker de negatieve media aangepakt worden!
En de partijen die alleen maar kiezers willen winnen door hun verkeerde kijk op vuurwerk door te drammen.

Wat ik tot slot niet snap is dat we in de EU wonen en dat andere EU landen totaal anders omgaan met vuurwerk.
Laten we eens kijken naar onze buren ipv dit krankzinnige gedrag in ons land...

We moeten eens ophouden met in de slachtofferrol te kruipen vind ik. Ik zie hier in dit draadje al langs komen dat men allemaal maar weer instructies moet hebben bij het vuurwerk etc. Ja, misschien is dat zo. Maar op elk artikel staat vaak duidelijk aangegeven hoe het gebruikt dient te worden. Schijnbaar zijn er nog veel mensen in Nederland die heel onhandig met vuurwerk om gaan en zijn er mensen die bij elke stap die ze in het leven zetten aan het handje gehouden moeten worden. Maar er zijn er nog veel meer die er denk ik gewoon mee om gaan zoals het moet.

Ik hoef hier niet op te sommen hoe het allemaal wel moet, maar je mag er toch vanuit gaan dat mensen begrijpen dat vuurwerk gevaarlijk kan zijn? Waarom moeten wij steeds het dupe worden van een enkeling die het verkeerd afsteekt? Net als met de Sinterklaas traditie is er een enkeling die zeurt en die krijgt dan gelijk. Het is een kleine groep die het verpest voor de rest. De mensen die wel fatsoenlijk en veilig met vuurwerk om gaan mogen bloeden voor de gene die stom is en het in zijn of haar hand of gezicht laat ontploffen. Ik vind het werkelijk de omgekeerde wereld.

Ik mag Tim en Tom Coronel graag, en ze zijn goed bezig op race gebied en ook zeker op commercieel gebied met hun webshops. Het is goed om te zien dat er nu een vuist gemaakt gaat worden maar ik betwijfel het of dit uiteindelijk een verbod tegen zal gaan houden. En dit is denk ik toch wel een traditie dat mocht die ooit verboden worden mensen toch wel door gaan met afsteken. We zijn één EU en je kunt overal in elk land veilig vuurwerk kopen, maar behalve in Nederland, want daar is het grootste deel niet veilig terwijl het in alle andere landen wel als veilig vuurwerk verkocht wordt (en getest is notabene).

Lang verhaal, misschien een beetje gefrustreerd maar ik denk dat velen van jullie het wel herkennen.

Sommige dealers adverteren met een VuurwerkCheck diploma. Als ik naar hun website ga zie ik echter nog staan dat dat gedeelte binnenkort online gaat. Komt dat nog binnen twee weken? Ben gewoon benieuwd. :)

Sommige dealers adverteren met een VuurwerkCheck diploma. Als ik naar hun website ga zie ik echter nog staan dat dat gedeelte binnenkort online gaat. Komt dat nog binnen twee weken? Ben gewoon benieuwd. :)

Voor het personeel van dealers is er ook eentje begreep ik, die is dus wel live.
Maar inderdaad, nu die op hun website nog, gewoon nieuwsgierig wat het zal zijn.

Ik wil opmerken dat de communicatie vanuit deze partij best slecht is. Als ze mee willen met de massa en vooral ook de liefhebbers via de forums en sites willen benaderen/bereiken is het wel handig als iemand daar op kantoor ook eens reageert.. paar weken en vele mailtjes verder met vragen en ideeën waar ze wellicht wat aan hebben word totaal niet op gereageerd... Vind dat best slecht voor zo'n partij.. Nahja, dan niet.. ;)

Het is niet iets wat je in 1 jaar oplost, het is een plan dat je jarenlang moet doorvoeren. Net als de vuurwerkbril, dit is tegenwoordig een bekend begrip, het is normaal om hem te dragen.

Ik wil opmerken dat de communicatie vanuit deze partij best slecht is. Als ze mee willen met de massa en vooral ook de liefhebbers via de forums en sites willen benaderen/bereiken is het wel handig als iemand daar op kantoor ook eens reageert..

Het is zeker weten een meerjarenplan, maar dan moet ze (VuurwerkCheck, BCN) wel actief meegaan in de strijd. De anti-lobby (manifest, GL, meldpunt) dendert gewoon door, wat wij er ook van vinden, zij trekken wel de aandacht naar zich toe.
Die petitie voor vuurwerk bijvoorbeeld, komt zover ik begrepen heb bij VuurwerkCheck uit de koker, nu hebben ze 100.000 handtekeningen maar blijft het alsnog relatief stil. Bijzonder... Gemiste kans ook. De 45k stemmen voor het manifest en de 30k meldingen op het meldpunt krijgen meer aandacht.

Ik bedoel, bedien de sociale media, betrek de politiek, kom met oplossingen. Ga er met de hele branche (importeurs, verkopers, etc) tegenaan! Dat meerjarenplan pro consu vw is uiteindelijk gedoemd te mislukken als die anti-lobby zo doorgaat en er staat niets tegenover, dan hebben ze het binnen 10, misschien zelfs 5, jaar voor elkaar :(

Klopt Leo. Probleem is echter dat de media op de hand van de verkeerde partij is. En dat is vrij lastig om zo 123 om te draaien. Zelf vind ik wel dat er wel degelijk een verandering gaande is om eerlijk te zijn. Deze jaarwisseling zijn er zeer veel positieve berichten geweest...zeker in vergelijking met vorig jaar.

Petitie is inderdaad zaak van VuurwerkCheck. Kennelijk is er een persbericht verspreid. Ik kwam een aantal links met identieke artikeltjes tegen in een ander topic op VWC. Bericht had naar mijn mening wel wat puntiger gekund. Massamedia zijn gebaat bij tegenstellingen en rumoer, daar moet je een beetje op inspelen.

Vuurwerkcheck heeft ondertussen al de nodige partners......

Ook vuurwerktraditie is er eentje van!

https://vuurwerkcheck.nl/partners

vuurwerktraditie-logo.jpg

Back
Bovenaan