Voor de instellingen is volledig handmatig het beste, maar mocht je met de G7 filmen heb ik ook een prima Trucje

.
Film zelf 4K 24fp/s, heb daar altijd mee gewerkt ipv 25 gezien het de standaard is voor film. Daarbij moet je je ISO nooiitt verhogen. Vuurwerk is ontzettend fel! De omgeving in het donker en de felle vuurwerk strepen verschillen ontzettend in dynamisch bereik dus is het kiezen, en logischerwijs ga je daarom voor het vuurwerk. De G7 is native vanaf ISO 200, in principe is dat het beste om te gebruiken en zo weinig mogelijk ruis te krijgen, ik stel hem zelf echter in op ISO 400 om dat goud toch net wat beter vast te leggen (dat is waar veel camera's toch wel moeie mee hebben).
Draai de knop bovenop in de M movie stand, dus handmatig, tik dan op het touchscreen op de P, A, M of S die er staat en verander deze in 'P'. P is eigenlijk program, dus kan je net wat meer instellen dan handmatig, maar sluitersnelheid en diafragma blijven hetzelfde, je hoeft alleen nog ISO aan te passen en als je eventueel wilt je WitBalans, maar wat ik wel sterk aanraad is om je kleuirprofiel aan te passen! Maak deze zo 'vlak' mogenlijk, ik schiet zelf in Cine-D. Witbalans op auto werkt uitstekend bij Panasonic.
Dus de instellingen is: Wieltje op M video met ISO 400. Witbalans Auto. Kleurprofiel Cine-D. Resoltuei 4K met 24 fps en filmen maar! (Heb er wel een Rode Stereo VideoMic op).
Zodra ik klaar ben met filmen zet ik de beelden in Adobe Premiere Pro, verhoog ietswat de scherpte met een effect en zet de fast color corrector erop, zet de 'hue' ietsjes hoger zodat kleuren er beter uit komen, draai de bass wat omhoog op de audio om wat meer diepte te krijgen en export

. Dan krijgt men:
Consumenten cakes:
Prof show:
*Een kleine toevoeging, dit is wel gefilmd met de 12-60mm en niet de andere 14-45mm std. kitlens!