Vuurwerkbranche wil verbod voorkomen met kort geding

Ik denk dat als het verbod ingetrokken wordt iedereen zal juichen. Los van terugbetalingen wel of niet.

Voor mezelf sprekend: ik zal juichen!
Voor mij wel ja, stookt toch eens stuk relaxter als het gewoon mag.

Ben dan alsnog zuur dat ik mijn zorgvuldig uitgekozen aankopen, super deals etc allemaal heb moeten annuleren en tegen die tijd in België veel te veel heb betaald.

Maar niks kan dan de pret meer bederven

BREAKING NEWS!

Afkomstig van de PRO vuurwerkverbod FB pagina

Heerlijk een algehele vuurwerkverbod!

We hebben contact met Den Haag en er schijnt zelfs een meerderheid te zijn voor een permanent verbod! GL gaat in 1 van deze weken de motie indienen samen met PvDD, PvDA, VOLT, Bij1 en de ChristenUnie!

Samen al goed voor 32 zetels!

D66 en CDA lijken gedraaid te zijn en na de vorige jaarwisseling toch een permanente vuurwerkverbod te willen, vandaar dat ze ook al het vuurwerkverbod van komend jaar steunen.

Ze zien in dat de overlast, gewonden, Schades en geweld naar hulpverleners fors is gedaald blijkt uit reacties van D66 en CDA 2e kamerleden.

Ze zijn nu aan het kijken voor een forse compensatie aan de branche zodat ze de komende jaren kunnen overbruggen.

Als we alle partijen dan optellen PvDD, PvDA, Volt, Bij1, ChristenUnie, CDA, D66, Fractie den haan, Denk en SGP dan komen we uit op 77 zetels dus een meerderheid in de 2e kamer en ook in de 1e kamer!

Mij avond kan niet meer stuk!

Word vervolgd!

BREAKING NEWS!

We hebben contact met Den Haag en er schijnt zelfs een meerderheid te zijn voor een permanent verbod! GL gaat in 1 van deze weken de motie indienen samen met PvDD, PvDA, VOLT, Bij1 en de ChristenUnie!

D66 en CDA lijken gedraaid te zijn en na de vorige jaarwisseling toch een permanente vuurwerkverbod te willen, vandaar dat ze ook al het vuurwerkverbod van komend jaar steunen.

Ze zien in dat de overlast, gewonden, Schades en geweld naar hulpverleners fors is gedaald blijkt uit reacties van D66 en CDA 2e kamerleden.

Ze zijn nu aan het kijken voor een forse compensatie aan de branche zodat ze de komende jaren kunnen overbruggen.

Als we alle partijen dan optellen PvDD, PvDA, Volt, Bij1, ChristenUnie, CDA, D66, Fractie den haan, Denk en SGP dan komen we uit op 77 zetels dus een meerderheid in de 2e kamer en ook in de 1e kamer!

Word vervolgd!
Ik was hier al bang voor, 2 jaar oprij een verbod. Ze gaan uiteraard proberen om dit permanent door te voeren.
Al is de vraag wel hoe betrouwbaar dit bericht is....

BREAKING NEWS!

Word vervolgd!

Eerlijke gezegt vertrouw ik heel dat bericht niet op facebook word zoveel gezet de helf wat daar geplaats word is fake nieuws dus verbaas me ook niet dat ik nep nieuws is maargoed

en idd dat SGP er bij staat krijg ik toch wel de vraag tekens bij..

Maargoed heb sins 2019 het gevoel dat het wel eens over 2020 ineens corona wat ook totaal onzin om daar een verbod werd geven twel er met alle rellen meer gewonden vallen :bonk:

@jeremy21 dit is een pagina en hun weten niets. Overheid communiceerd echt niet met hun hoor.

In reacties zeggen ze ook nog een paar verbodjes, forse compensatie voor jaren bla bla bla en als mensen iets vragen blokken ze je.

1 reactie is duidelijk hun site doet net of hun alles voor elkaar krijgen. Maar hun geloven hun eigen waarheden helaas.

Moet je is voor de grap kijken op de pagina vuurwerktokkies en slachtoffers niet op ic deze persoon heeft geen verstand van zaken. Gaan naar de rechter als er geen verbod komt bla bla bla.

En als het zo was stond het nu ook in de media want dit is echt wel nieuwswaardig als partijen ineens permanent willen verbieden. Dan stond er in de media wel GL en PvdD dienen motie in kamer voor permanent verbod. Daarom is het gebrabbel gewoon sommetjes maken over een kamermeerderheid. Terwijl begin dit jaar geen kamermeerderheid is voor een verbod. Waarom zou de kamer hun alleen iets laten weten dat dit er komt en een meerderheid hebben terwijl er niets over te vinden is.

Laatst bewerkt:
BREAKING NEWS!

Word vervolgd!

Dit zijn de partijen/mensen die over een paar jaar het meest zullen piepen dat O&N zo saai is geworden bij gebrek aan consumentenvuurwerk en door gemeente georganiseerde vuurwerkshows.

Het zijn namelijk exact diezelfde mensen die piepen over vuile stroom (steenkolencentrales), maar gelijktijdig klagen over horizonvervuiling omdat die groene stroom opwekkende windmolenparken een paar honderd meter van hen vandaan moeten worden neergezet om groene stroom op te wekken. :bonk:

Deze mensen zijn niets anders dan lachwekkend. Ze gooien het verbod nu allemaal op het "vuurwerkshows" alternatief, maar we weten dat die shows hen ook een doorn in het oog zijn en in hun denken maar een tijdelijk en zeker geen permanent iets zijn. Sowieso wordt er bij veel shows (geloof ik) consumentenvuurwerk geschoten. Als er een permanentverbod komt, zal er veel minder consumentenvuurwerk geïmporteerd (kunnen) worden en zullen de prijzen exorbitant zijn, met tot gevolg dat shows te duur zullen worden en dus afgeschaft.

Zat tot half 2 naar die site te kijken. Mensen met een andere mening wordt geblokkeerd. Mensen die een vraag stelden werden geblokkeerd. Mensen vroegen om een bron werden geblokkeerd.

Als je hun reacties leest dan vallen ze ook wel door de mand. Ze praten over een permanent verbod, maar in reacties praten ze over tijdelijke verboden moet het kabinet vaker doen is het vanzelf verboden.

Als je de verwensingen ziet naar de winkeliers dat ze failliet gaan is al om te kotsen. Zie je de verwensingen over vuurwerkslachtoffers dan is dat om te kotsen. Meest stuitende is het meldpunt van de vuurwerfederatie DHR Snijders kwam met argumenten en gelijk dreigen met een ban.

Dat ze naar de rechter gingen stappen om een algeheel verbod door te drukken met het argument vorig jaar hielp het ook yeah right.

Maar dat ze contact hebben met Den Haag geloof er helemaal niets van. Is gewoon gebruikt om meer mensen te werven voor hun pagina. Vragen mensen wanneer komt de motie? Hoelaat? Is het te volgen? Je raad het al geblokkeerd. En Den Haag praat met hun zeker niet over compensaties om komende jaren te overbruggen, hier spreek de persoon zich ook tegen. Eerst was het van verbieden en niet compenseren want de burger betaald.

Dit is een eng pagina met fakenieuws. Ook dat ze zeggen elk weldenkend mens moet luisteren naar GroenLinks en Partij voor de Dieren nou dan weet je al genoeg dacht ik zo. Ik kan me niet voorstellen dat er ineens een meerderheid voor een verbod is want begin dit jaar was dat echt niet zo.

Nog stuitender is op deze pagina en dat zeggen vrijwel onder elk reactie van iemand anders. Wij hebben voor elkaar gekregen bepaalde artikelen in de ban, gemeenteverboden, afsteektijd verkort, vuurwerkvrije zones. En als je de pagina ziet is het ook totaal onprofessioneel, het ziet er niet uit.

Ik raadt echt aan hier niet op Facebook naar te kijken want deze mensen zijn echt eng. En zoals hierboven staat dat zijn ze. Maar dat ze contact met Den Haag hebben is puur fakenieuws want als het zo breaking was had de media dit wel opgepakt want dat vinden ze sappig. Er is nergens iets te vinden over het nieuws. Maar dat ze cda erbij lappen hun spraken in 2021 nog uit tegen een permanent verbod kan me niet voorstellen dat partijen draaien en hun dit ook nog is melden.

Nogmaals raadt echt aan blijf bij de pagina uit de buurt want staat vol onwaarheden en vallen snel door de mand. En zeg dit echt niet om onrust te veroorzaken.

Zolang er geen bron bij staat kun je maar beter niet geloven en er afstand van nemen op Facebook wordt zoveel verspreid en grotendeels onrust/nepnieuws.

Update: super simpel: rapporteer dit bericht als onjuiste informatie en kies vervolgens de juiste categorie: Politiek of Maatschappelijke kwestie. Je kan ook twee keer melden en beide categorieën gebruiken

Ah joh, het is een pagina met 74 volgers, gewoon iemand die wat loopt te roepen. Heeft niets om het lijft, de moeite van het rapporteren nauwelijks waard.

Ah joh, het is een pagina met 74 volgers, gewoon iemand die wat loopt te roepen. Heeft niets om het lijft, de moeite van het rapporteren nauwelijks waard.

Dat is 100% waar, het zit vol spelfouten en 73 volgers. En inderdaad iemand die iets roept.

Die site is onprofessioneel, heb een vermoede dat het om een kind gaat zoals bij velen in de reacties. Weet niet waar het over praat. Rapporteren heeft geen zin inderdaad.

Standaard antwoord waarin niet in gegaan wordt op de bekende argumenten zoals de heer Kuipers die aan heeft gegeven dat het nauwelijks voor druk op de zorg zorgt, 40000 schaatsgewonden etc. Ik neem tenminste aan dat je die argumenten aan had gedragen in jouw mail?

Standaard antwoord waarin niet in gegaan wordt op de bekende argumenten zoals de heer Kuipers die aan heeft gegeven dat het nauwelijks voor druk op de zorg zorgt, 40000 schaatsgewonden etc. Ik neem tenminste aan dat je die argumenten aan had gedragen in jouw mail?

Uiteraard heb ik al de lopende zaken van de afgelopen jaren tot nu in mijn mail gezet, net zoals de SP beantwoord de VVD mijn meeste vragen niet

Back
Bovenaan