Vuurwerkbranche wil verbod voorkomen met kort geding

Beste vuurwerkbranche, is er wel eens contact gelegd met mensen zoals gommers, meneer baden of de voorzitter van de politiebond (die een interview had in de volkskrant). Of zij misschien dit kort geding willen steunen of miss zelfs willen getuigen. Ik heb er verder geen verstand van of dit uberhaupt kan met een kort geding. Maar misschien kan de branche in iedergeval met ze praten?

Gister begonnen en nu al bijna op de helft! Al gaat t nu iets minder snel hoop ik echt dat het bedrag komende week behaald word :)

Die demissionair kabinet doet gekke dingen zolang ze maar een bliksemafleider hebben.

* Eerst OMT porren om op het mes te vallen.
*Daarna konden ze het in de schoenen schuiven van de burgemeesters.

Met een beetje geluk vinden ze het niet erg om een rechter de schuld te geven van het terugdraaien van het besluit.

Of de EU die wetswijziging blokkeert.

Allebij geen grote kanshebbers natuurlijk maar zou er ook niet gek van opkijken.

Of we gaan gewoon weer in volledig lockdown met avondklok om 8 uur. Dan is een expliciet vuurwerkverbod niet eens nodig.

Zat een stuk van het ACP(politievakbond) te lezen. Echt ik ben er verbaasd over, viel van me stoel af. De Volkskrant publiceerde het. De vakbond vond het maar raar dat het kabinet heeft besloten een vuurwerk verbod in te stellen, terwijl hij dacht van doe her nou niet het siervuurwerk verbieden. Politie moet nu heel veel puinhoop op gaan ruimen terwijl ze geen handhaving hebben en het ook niet te doen is.

Daar speelt boerburgerbewiging op ze heeft bij Johnny de Mol laten weten hier een motie voor in te dienen voor een spoeddebat. De politie vindt zelf blijf niet met maatregelen strooien want mensen worden er gek van.

Je vindt steeds meer dingen waarvan je zegt waarom is dit verbod dan doorgedrukt. Wat is hiervan de logica artsen kwamen er ook mee naar buiten dat het symboolpolitiek is. En zo komt er meer naar buiten.

Los daarvan even wat anders en zat er even aan te denken. Stel het verbod gaat van tafel en het lukt en vuurwerk mag verkocht worden. Winkels gaan nu terugbetalen er vanuit gaande dat ze volgend jaar mogen verkopen. Maar velen hebben ook vuurwerk gekocht in de freakactie goedkoop, dan betaal je nooit de prijs meer als wat je er voor heb betaald wat er in maart is betaald of eerder. Mensen moeten weer opnieuw bestellen en zijn dan vele malen meer kwijt voor de zelfde topproducten die toen waren gekocht we praten immers niet over 10tjes werk.

Kan je dan als vuurwerk toch verkocht mag worden met bestaande bestellijst terug naar de winkel en deze bestelling weer terug betalen aan de winkelier zou wel zo fair zijn want niemand vroeg om het verbod en niemand kon er wat aan doen. Want er zijn heel veel mensen die vroeg in het jaar hebben besteld om te profiteren van de aanbiedingen in de freakacties.

Verder ik vindt het geweldig heb veel respect voor het geven van tegengas. Uiteraard is nooit geschoten altijd mis, proberen via een kort geding en spoeddebat kan niet anders dan alle lof geven aan deze mensen die zich hard maken tegen het verbod.
Elk statement die wordt gemaakt is er 1. Heb HVLV ook gedoneerd 75 euro en samen met wat vrienden storten we ook een nog forser bedrag om dat kortgeding te sponsoren.

Alleen zat na te denken of winkeliers zo fair zijn bestaande bestelbonnen aan te nemen zodat het bedrag wat op de bonnen staat terug te geven omdat ik namelijk ook van freakacties heb geprofiteerd. Want nu is het wel zo mocht het verbod van tafel geveegd worden moet iedereen opnieuw bestellen en het is velen malen duurder. Dan is het wel zo eerlijk om mensen de kans te geven hun bestaande bonnen van de freakacties te laten profiteren van eerder dit jaar. Want niemand vroeg om dat verbod en veel liefhebbers moeten alles dan opnieuw bestellen en zijn dan meer kwijt dan dat ze al waren. Het klinkt allemaal wel leuk en aardig maar moeten dan wel meer betalen en dat is wel zonde.

Verder heel succes en zet hem op kanjers jullie hebben het zo verdiend de winkeliers en de branche na een jaar geen omzet gedraaid te hebben. Laat jullie maar flink horen bij Den Haag

Was die brandbrief ook niet ondertekend door de politie?

Nee deze is niet ondertekend door de ACP hun vinden het verbod onvoorstelbaar. Zoek maar op Twitter bij boerburgerbeweging staat een heel mooi stukje geschreven waar mv van der Plas op in gaat spelen. Politie vindt namelijk dat politiek heel ver van de maatschappij staat en wil hun puinhoop niet opruimen. De rest lees je of in de Volkskrant of bij boerburgerbewging zal je nog versteld doen staan dat stukje. Nog opvallender is dat de politie vindt dat Den Haag niet weet wat er in de maatschappij speelt. Hun interesseert alleen de maatregelen niet het vuurwerk want ze hebben niet de handhavers ontlast maar nog meer belast door dat verbod.

@ Vuurwerkliefhebber34, Mijn winkel gaf aan niet eens terug te gaan betalen voorlopig. Dus automatisch alles doorgeschoven naar volgend jaar, of als het verbod alsnog van tafel gaat met 1 druk op de knop weer teruggeschoven naar dit jaar.
Ik snap je zorgen wel, maar ik vind het ergens wel tegenstrijdig. We willen allemaal dat onze freakshops niet failliet gaan, maar willen wel op voor een duppie op de eerste rang zitten. Aan de ene kant sponsor je het kort geding met 75 euro of meer, maar je wilt niet meer betalen voor je vuurwerk. Ik snap wel dat je dat misschien niet eerlijk vind, maar aan de andere kant, je wilt wel dat die freakshop volgend jaar nog bestaat toch?

@ Vuurwerkliefhebber34, Mijn winkel gaf aan niet eens terug te gaan betalen voorlopig. Dus automatisch alles doorgeschoven naar volgend jaar, of als het verbod alsnog van tafel gaat met 1 druk op de knop weer teruggeschoven naar dit jaar.
Ik snap je zorgen wel, maar ik vind het ergens wel tegenstrijdig. We willen allemaal dat onze freakshops niet failliet gaan, maar willen wel op voor een duppie op de eerste rang zitten. Aan de ene kant sponsor je het kort geding met 75 euro of meer, maar je wilt niet meer betalen voor je vuurwerk. Ik snap wel dat je dat misschien niet eerlijk vind, maar aan de andere kant, je wilt wel dat die freakshop volgend jaar nog bestaat toch?

Uhm de ene winkel is de ander niet. Mijn winkel geeft alles terug en schuift niks door. Ze betalen automatisch alles uit. Dus automatisch moet ik straks meer gaan betalen. We praten niet over 10tjes werk maar enkele 100den euro's tuurlijk ga ik dan niet meer betalen. Dat spul kost een vermogen. Daarom rest de vraag ook laat de winkeliers ook maar is zo eerlijk zijn dan als het wel mag verkocht worden. Wij sponsoren hun ook aan alle kanten. Want het is wel zo je betaal nooit meer het zelfde met de terugbetaling. Kijk en dan zeg ik op mijn beurt en ben ik de beroerdste niet van joh dit waren mijn bestellingen ik betaal ze terug aan de hand van bestelbonnen.

Kijk ik vindt de acties goed echt perfect maar begrijp me niet verkeerd. Stel dat verbod van tafel gaat mijn bestelling bestaat dan niet meer dus moet echt alles opnieuw kopen en dat is niet zo fijn. We hebben kerst ook nog dat bekostigd moet worden.

Dat hvlv gesteund wordt staat er los van dat doe ik met vrienden en 75 euro alleen. Maar vuurwerk moet ik alleen kopen en dat is het probleem.

1 ding zit me echt dwars als andere mensen dat verbod door diverse partijen zoals politie en de voorzitter van de SEH wordt ontkracht hoe kan het zijn dat de burgermeesters hun zin krijgen en de rest dat symboolpolitiek noemen, hier kunnen we in dit verhaal alleen maar verliezers en zijn er geen winnaars.

Laatst bewerkt:
Ik begreep je niet helemaal goed denk ik. Vervelend als het zonder dat jij dat wilt geannuleerd word, en je het opnieuw voor hogere prijzen terug moet kopen in het geval dat de verkoop alsnog door mag gaan. Misschien valt er dan nog wel wat te regelen met de winkel waar je gekocht hebt. Maar laten we niet op de feiten vooruit lopen, vooralsnog ga ik er vanuit dat dat verbod echt niet opgeheven gaat worden.

Vorig jaar kwam men met een 'lullige' opslagvergoeding plus, in sommige gevallen, een beetje extra. Wat bij velen geeneens is gestort door de overheid.

Ik vermoed dat wanneer er aan de maatregel van het verbod gehouden wordt, de branche een omzetvergoeding gaat eisen van de overheid. Om dan uit te komen op een volledige onkostenvergoeding. Niet alleen de inkoop en opslag moet gedekt worden, maar ook alle overhead en personeelskosten. Er is nu door de manier van uitspreken veel tijd in de winkels gestoken en dat krijg je niet meer terugverdiend met een paar categorie 1 pakketjes.

Kijk ik vindt de acties goed echt perfect maar begrijp me niet verkeerd. Stel dat verbod van tafel gaat mijn bestelling bestaat dan niet meer dus moet echt alles opnieuw kopen en dat is niet zo fijn. We hebben kerst ook nog dat bekostigd moet worden.
Je loopt hier wel erg op de zaken vooruit.. en ook denk ik dat de meeste zaken die dit doen ook wel een oplossing verzinnen indien de verkoop toch door blijkt te gaan. Of wellicht wachten andere winkeliers eerst het spoeddebat af, of het eventuele kortgeding.

Je loopt hier wel erg op de zaken vooruit.. en ook denk ik dat de meeste zaken die dit doen ook wel een oplossing verzinnen indien de verkoop toch door blijkt te gaan. Of wellicht wachten andere winkeliers eerst het spoeddebat af, of het eventuele kortgeding.

Is niet op de zaken vooruit lopen maar simpelweg vooruit denken. Als dat verbod van tafel wordt geveegd wat ik niet verwacht maar we gaan het zien tuurlijk wacht ik af. Geef aan mijn winkels schuiven niks vooruit en ben ik alles gewoon kwijt, en vraag me dan af of zij dan sportief zijn want we praten niet over 10tjeswerk en ga ook geen 100den euro's meer neerleggen want kerst komt eraan. Dat is ook de reden dat ik in maart bestelde heb ik geen omkijken ernaar meer en kan ik me focussen op de andere feestdagen.

In mijn laatste zin staat duidelijk hier in deze situatie kent geen winnaars maar veel verliezen en dat is jammer. Wil geen misverstand er van maken. Dan kunnen de winkels beter zeggen mensen we wachten het kortgeding even af mocht het doorgaan prima dan heb je voorals nog je bestelling, mag het onverhoopt niet doorgaan na het kortgeding keren we pas geld uit.

Overigens ben ik al bezig met volgend jaar dan proberen we het gewoon weer opnieuw en zou heus wel wat kopen als het door mag gaan maar niet zoveel als ik besteld had.

Ik denk dat als het verbod ingetrokken wordt iedereen zal juichen. Los van terugbetalingen wel of niet.

Voor mezelf sprekend: ik zal juichen!

Iemand enig idee of we kans maken? Ik heb zoveel sterke standpunten voorbij zien komen vanuit de vuurwerkverkopers en liefhebbers, gewoon ongegrond dit verbod!

Is het ook. Maar DenHaag gaat niet overstag vrees ik. Ondanks dat doneer ik woensdag een bedrag. Dan komt mijn salaris binnen. Ik vind het gewoon een goede zaak.

Ja ze hebben inderdaad goede standpunten en er zijn er genoeg te vinden. Ze hebben wel degelijk kans.

Alleen ik zie het niet gebeuren zelf Den Haag zou voet bij stuk blijven houden. En vorig jaar had de BPN ook keihard verloren en de winkeliers zou dit jaar niet anders zijn.

Heb wel gedoneerd met vrienden in totaal 575 euro maar dat is meer voor de statement. Vindt het ook een goede zaak. Al is het maar dat ze zich voluit laten horen.

Iemand enig idee of we kans maken? Ik heb zoveel sterke standpunten voorbij zien komen vanuit de vuurwerkverkopers en liefhebbers, gewoon ongegrond dit verbod!
Ik denk met mijn juridische kennis: geen schijn van kans. Wel gebaseerd op studie rechten 15 jaar geleden��. Maar overheid heeft behoorlijke mate van beleidsvrijheid, recente cijfers zijn niet ons voordeel en de jurisprudentie spreekt niet ons voordeel.

De hoop op welke rechtvaardigheid dan ook in deze maatschappij is sowieso al lang verloren. Dus laten we hier nog in blijven geloven, al zal het hoogstwaarschijnlijk valse hoop blijken te zijn.

Ik denk dat als het verbod ingetrokken wordt iedereen zal juichen. Los van terugbetalingen wel of niet.

Voor mezelf sprekend: ik zal juichen!
Dan ga ik gillend naakt over straat rennen terwijl er jumbo knalerwten uit m'n reet ratelen.

Of ik dan alsnog de jaarwisseling in vrijheid meemaak, vraag ik me af.

:D

Back
Bovenaan