Vuurwerkbranche steunt oproep politie en burgemeesters

Zou het allemaal niet een vooropgezet plan zijn? Straks zijn de vuurpijlen, single shots en knallers verboden maar nog steeds dezelfde gewonden en overlast met Oud en Nieuw. Het beste bewijs dat legaal Nederlands vuurwerk niet schuldig is aan de ongeregeldheden met Oud en Nieuw.
Dat zou kunnen, maar dan zal je de kans hebben dat men het nieuws juist de andere kant op framet. Oftewel 'er is een daling, bla bla bla'. Net zoals men nu de rustigere jaarwisseling opblaast naar een uit de hand gelopen jaarwisseling. Daarnaast zal vervuiling en dierenleed het volgende punt zijn waar de pijlen op gericht worden.

Zou het allemaal niet een vooropgezet plan zijn? Straks zijn de vuurpijlen, single shots en knallers verboden maar nog steeds dezelfde gewonden en overlast met Oud en Nieuw. Het beste bewijs dat legaal Nederlands vuurwerk niet schuldig is aan de ongeregeldheden met Oud en Nieuw.

Zeg ik al de hele tijd. Dit is een Antivuurwerk campagne. VUURWERK moet weg uit onze samenleving. De media helpt een handje mee. Het Mediapark is toch al een links gebeuren.

Dit alles kost de branche geld, simpel. Ik snap dat een aantal reacties hier op het forum vanuit emotie worden gemaakt. Er wordt iets afgenomen en het is zeer zeker onterecht. Ook ik ben bang dat er weinig gaat veranderen. Hopelijk scheelt het weer wat ogen en verwondingen, maar de overlast zal blijven. Echter, vraag je wel af wat jij in zo’n situatie zou doen. Als beleidsbepalers dreigen alles van je af te pakken, neem je dan genoegen met 75% of vecht je door met het risico/de verwachting dat je op korte termijn bij het UWV aan kan kloppen?

Hier wil ik wel even op reageren...

Natuurlijk zorgen knallertjes en pijlen voor marge. Geen enkele importeur/winkelier zal deze (graag) met verlies verkopen. Maar we weten allemaal dat de marges op cakes en compounds vele malen hoger liggen, al is het alleen maar vanwege die achterlijke prijsstijgingen het afgelopen jaar (en in mindere mate de jaren daarvoor).

Natuurlijk gaat het het BPN (en de importeurs en winkeliers) om het geld, en dat zou het mij als ondernemer ook gaan. Natuurlijk willen zij zoveel mogelijk geld opstrijken nu het nog kan, en dat zou ik als ondernemer ook doen.

Maarrr...

- het is wel erg korte termijn denken, waaruit ik opmaak dat men de strijd zelf al heeft opgegeven, terwijl mijn juist in de frontlinie zou moeten lopen.

- ik zou verwachten dat een BPN ook inziet dat dergelijke kadootjes aan het anti-kamp waarschijnlijk een compleet averechts hebben: meer illegale varianten van in NL verboden artikelen. Indirect werken zij dus mee aan een totaal vuurwerkverbod.

- Loop als BPN dan niet op facebook te lullen dat je achter de schermen druk bezig bent. Dat mag misschien zo zijn (kan ik niet over oordelen), maar vertel dan ook wat je aan het doen bent, communiceer door informatie te delen. Het enige dat men echter naar buiten brengt is nieuws dat een vuurwerkliefhebber niet wil horen of lezen. Ja, dan ben je het vertrouwen - volledig terecht - wel kwijt. 'Wij' willen graag een wolf zien, terwijl het BPN zich als lammetje profileert naar de buitenwereld.

PS: Je 'kind van 16 zinnetje' is een pure aanname. Ik kan ook wel een aantal scenario's uitschrijven die de andere kant opvallen en dus juist extra geld in het laadje van de importeur/winkelier brengen.

Dan kan zeker, maar een andere gedachtengang die wellicht meer steun vindt binnen (en helaas ook steeds meer buiten) de groene wereld: zelfs een deelverbod vermindert de overlast en schade niet. Laten we het maar helemaal verbieden.

Voorbeeld: ik geloof namelijk niet dat Tjeerd op 1 januari 2021 staat te juichen voor de camera als het aantal mensen met oogletsel is gedaald. Nee, het zijn er nog steeds veel te veel, bla bla... Kortom, men vindt altijd wel een argument om het door te drukken. Elk voordeel heb immers zijn nadeel.

BPN is gewoon veel te natief, egoistisch of dom. Of als je het positief wilt uitdrukken goedgelovig, financieel ijzersterk en diplomatiek niet optimaal geschoold. Tip voor het BPN: bestudeer de Matrix van Eisenhower eens.

Waar baseer je dit op?

Knallers en pijlen zorgen zeer zeker wel voor marge. Direct en indirect! Heb geen zin om het verder uit te leggen, maar een kind van 16 gaat geen compound kopen nu hij of zij niet meer in de gelegenheid is om knallers te kopen.

Dit alles kost de branche geld, simpel. Ik snap dat een aantal reacties hier op het forum vanuit emotie worden gemaakt. Er wordt iets afgenomen en het is zeer zeker onterecht. Ook ik ben bang dat er weinig gaat veranderen. Hopelijk scheelt het weer wat ogen en verwondingen, maar de overlast zal blijven. Echter, vraag je wel af wat jij in zo’n situatie zou doen. Als beleidsbepalers dreigen alles van je af te pakken, neem je dan genoegen met 75% of vecht je door met het risico/de verwachting dat je op korte termijn bij het UWV aan kan kloppen?
Het gaat er ook om hoe je iets weggeeft en welke voorwaarden je stelt. Op tv zag ik dat Marcel Teunissen sprak over 'voortschrijdend inzicht' wat betreft NL knalvuurwerk en vuurpijlen. De indruk wekkent dat de BPN nu ook denkt dat deze voor de meeste slachtoffers, overlast en vernielingen zorgen... Dat had anders gebracht kunnen worden. Zoals knalvuurwerk beperkt wat betreft decibels en kracht. Niets mee te vernielen etc. Slachtoffers door vuurpijlen: vermoeden dat veel aan legaal vuurwerk wordt toegeschreven terwijl in werkelijkheid illegaal de oorzaak is en draag een vuurwerkbril..
Er wordt te makkelijk toegegeven, het lijkt Nederland in mei 1940 wel.. Bevolking gelooft wederom de propaganda en men hobbelde ook ineens massaal achter de Duitsers en NSB aan.

Aan de andere kant, als straks dat Nederlandse “knal” vuurwerk is afgeschaft en men hoort knallen, misschien gaat er dan eindelijk een lampje branden bij de linkse leken dat dit illegaal vuurwerk betreft,..

Aan de andere kant, als straks dat Nederlandse “knal” vuurwerk is afgeschaft en men hoort knallen, misschien gaat er dan eindelijk een lampje branden bij de linkse leken dat dit illegaal vuurwerk betreft,..

Even voortborduren: en stel dat lampje gaat branden, wat dan?

Kop in het zand en de struisvogels blijven anti koers houden?
Geven ze hun ongelijk toe en wordt al het verboden legale vuurwerk weer toegestaan?

Ik vrees dat zelfs een lampje linkse figuren niet van hun idealen kan afbrengen. Want dan is het nog steeds slecht voor het milieu, de dieren, etc. Het is net onkruid: 1 argument van tafel, daar krijgt men er vast wel weer 2 nieuwe argumenten voor terug.

Out of the box: ik geloof dat het nooit goed genoeg is voor het linkse kamp: stel al het vuurwerk is verboden, er zijn geen plofkippen meer en er zijn alleen nog maar witte pieten, dan nog is het niet goed en vindt men wel weer wat anders om over te zeuren. Zij zullen altijd idealen willen hebben, en als 1 'ideaal' realiteit is geworden, komen er wel weer nieuwe idealen. Dat heb je als je een wereld nastreeft die onbereikbaar is. Het is een welvaartsziekte waar helaas geen medicijn voor is.

Dat gaat niet gebeuren. Zij weten ook dat het volgend jaar 1 voor twaalf is en zullen ze alleen nog maar meer tegenstribbelen. Geef je ze een vinger, dan willen ze je hele hand. Het gezeur en gezeik zal alleen nog maar erger worden. Net als met zwarte piet, zelfs de roetveegpieten zijn nu nog te zwart.

Geweldig initiatief van de BPN, daar waren ze dus op de achtergrond mee bezig om dit idee te bedenken. Sorry dat ik al jaren heb gedacht dat jullie niets deden om onze vuurwerktraditie in leven te houden, mijn excuses en nogmaals goed gedaan. Ik ben trots op jullie.

ow wacht, het initiatief was niet van jullie :D

Er staat vuurwerkbranche, maar dit is niet correct. Het gaat om de BPN, en deze is vertegenwoordigd door de volgende bedrijven:

BROEKHOFF
CHINA RED
GBV
LESLI
RUBRO
VULCAN
VUURWERKVISIE
WOLFF

De rest is er inmiddels al uitgestapt.

Er staat vuurwerkbranche, maar dit is niet correct. Het gaat om de BPN, en deze is vertegenwoordigd door de volgende bedrijven:

BROEKHOFF
CHINA RED
GBV
LESLI
RUBRO
VULCAN
VUURWERKVISIE
WOLFF

De rest is er inmiddels al uitgestapt.

En wat doet de rest die uitgestapt is dan ?

Katan kwam afgelopen jaar met een prachtige China Boller B voor NL markt, bedankt BPN voor knalvuurwerk verbod...

Inderdaad eindelijk een mooi stukje knalvuurwerk wat je legaal kon afsteken nemen ze het gewoon weer van je af.
Gelukkig heb duitsland genoeg mooi spul maar ben bang door de leugens in de nieuwsberichten dat we massaal zwaar vuurwerk in duitsland en belgie halen straks wel grenscontroles komen.
Dan nog is de kans niet zo groot om gepakt te worden maar leuker word het er niet op.
Die BPN is dat niet gewoon paard van troje dat het gewoon een stel linkse anti vuurwerk lui zijn.
Gewoon geen vuurwerk meer kopen van diegene die daar zijn aangesloten.

Inderdaad eindelijk een mooi stukje knalvuurwerk wat je legaal kon afsteken nemen ze het gewoon weer van je af.
Gelukkig heb duitsland genoeg mooi spul maar ben bang door de leugens in de nieuwsberichten dat we massaal zwaar vuurwerk in duitsland en belgie halen straks wel grenscontroles komen.
Dan nog is de kans niet zo groot om gepakt te worden maar leuker word het er niet op.
Die BPN is dat niet gewoon paard van troje dat het gewoon een stel linkse anti vuurwerk lui zijn.
Gewoon geen vuurwerk meer kopen van diegene die daar zijn aangesloten.
BPN eist zelfs meer inzet tegen illegaal vuurwerk als wisselgeld. Natuurlijk vanwege verlies aan marktaandeel. Tegen gewonden, overlast etc. zal het niets helpen namelijk als het 20 grams pijltjes en Duitse bollertje betreft. Dus die strengere grenscontroles gaan er zeker komen.

Ik begrijp er helemaal geen zak van, het betekend dat ik straks en meerdere met mij strafbaar die niet zijn pijlen ivm de mist af heeft geschoten en deze op zolder heeft liggen..... kopen ze die terug van ij, wie stelt mij schadeloos???

Ik begrijp er helemaal geen zak van, het betekend dat ik straks en meerdere met mij strafbaar die niet zijn pijlen ivm de mist af heeft geschoten en deze op zolder heeft liggen..... kopen ze die terug van ij, wie stelt mij schadeloos???

Zie ik nou dubbel of zie ik 3 keer dezelfde vraag voorbij komen in verschillende topics? :D:bonk:

Ik haal dit jaar niets van onderstaande importeurs .:mad:

BROEKHOFF
CHINA RED
GBV
LESLI
RUBRO
VULCAN
VUURWERKVISIE
WOLFF

Back
Bovenaan