Dit alles kost de branche geld, simpel. Ik snap dat een aantal reacties hier op het forum vanuit emotie worden gemaakt. Er wordt iets afgenomen en het is zeer zeker onterecht. Ook ik ben bang dat er weinig gaat veranderen. Hopelijk scheelt het weer wat ogen en verwondingen, maar de overlast zal blijven. Echter, vraag je wel af wat jij in zo’n situatie zou doen. Als beleidsbepalers dreigen alles van je af te pakken, neem je dan genoegen met 75% of vecht je door met het risico/de verwachting dat je op korte termijn bij het UWV aan kan kloppen?
Hier wil ik wel even op reageren...
Natuurlijk zorgen knallertjes en pijlen voor marge. Geen enkele importeur/winkelier zal deze (graag) met verlies verkopen. Maar we weten allemaal dat de marges op cakes en compounds vele malen hoger liggen, al is het alleen maar vanwege die achterlijke prijsstijgingen het afgelopen jaar (en in mindere mate de jaren daarvoor).
Natuurlijk gaat het het BPN (en de importeurs en winkeliers) om het geld, en dat zou het mij als ondernemer ook gaan. Natuurlijk willen zij zoveel mogelijk geld opstrijken nu het nog kan, en dat zou ik als ondernemer ook doen.
Maarrr...
- het is wel erg korte termijn denken, waaruit ik opmaak dat men de strijd zelf al heeft opgegeven, terwijl mijn juist in de frontlinie zou moeten lopen.
- ik zou verwachten dat een BPN ook inziet dat dergelijke kadootjes aan het anti-kamp waarschijnlijk een compleet averechts hebben: meer illegale varianten van in NL verboden artikelen. Indirect werken zij dus mee aan een totaal vuurwerkverbod.
- Loop als BPN dan niet op facebook te lullen dat je achter de schermen druk bezig bent. Dat mag misschien zo zijn (kan ik niet over oordelen), maar vertel dan ook wat je aan het doen bent, communiceer door informatie te delen. Het enige dat men echter naar buiten brengt is nieuws dat een vuurwerkliefhebber niet wil horen of lezen. Ja, dan ben je het vertrouwen - volledig terecht - wel kwijt. 'Wij' willen graag een wolf zien, terwijl het BPN zich als lammetje profileert naar de buitenwereld.
PS: Je 'kind van 16 zinnetje' is een pure aanname. Ik kan ook wel een aantal scenario's uitschrijven die de andere kant opvallen en dus juist extra geld in het laadje van de importeur/winkelier brengen.