Vuurwerkafval is geld waard.

densta

VWC lid
ZUTPHEN - Inwoners van de gemeente Zutphen kunnen geld verdienen met het opruimen van vuurwerkafval na de jaarwisseling.

Bij het Zutphense Centrum voor Duurzaamheid De Kaardebol kan een afvalcontainer worden geleend. Iedere bak vol vuurwerk die wordt ingeleverd, is 75 euro waard.

Wethouder Hans La Rose is de actie gestart omdat niet iedereen zijn eigen vuurwerkresten opruimt. Daardoor blijft veel vuurwerkafval op straat liggen, wat voor gevaarlijke situaties kan zorgen

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/Mobiel/1925561/Zutphen-vuurwerkafval-is-geld-waard.htm

Ik weet waar ik mijn cakes ga inleveren :). Nu nog iemand overhalen die wél in Zutphen woont:p.

Pfff 2 jaar geleden hier ook tristen , echt triest.... Gemeente vraagt altijd als iedereen zn vuurwerk opruimd, doe je dat een keer moet je er nog voor betalen ook .....

Kheb een mailtje naar de wethouder gestuurd dat hij 1 januari 5 dubbelassers vol van me krijgt , onder de voorwaarde dat wij allemaal voor 28 december 1500e op onze rekening krijgen . Tja ik zou er niet te lang over nadenken als ik hem was .............

Potver.. Ik moet er zelfs voor betalen om mijn vuurwerkafval te mogen inleveren. Dat gaat behoorlijk wat kosten. Daarom zet ik het dan ook op 1 januari voor de poort van het milieupark neer. Dat ze ophoepelen met het vragen van geld terwijl je het ergens anders gratis kan aanbieden of zelfs er nog voor betaald krijgt.

Bij ons komt de gemeente gewoon langs en haalt het gratis op, zo'n bak lijkt me ook een prima idee verzacht het leed wat op 1 januari :p

Geweldig van deze gemeente zeg.
Dit zouden ze in iedere gemeente moeten doen, het heeft nameijk zo veel voordeel.
Kinderen lopen geen/minder gevaar doordat ze niet kunnen zoeken naar weigeraars.
Mensen die blij zijn dat het voorbij is hoeven zich ook niet nog eens aan de resten te storen.
Wij hebben weer wat extra te besteden tijdens oud en nieuw.

Ik veeg het altijd op de nacht zelf nog op een bult. Met een biertje erbij. De volgende dag ruimen ze het dan zelf al op met een grote wagen. Wel jammer dat je dan niet meer een mooi rood tapijt in de straat hebt, maar ach...

het gaat om deze containers, als je een beetje dikke cakes hebt heb je hem zo vol
Staalverzinkte_Container_1100_Liter(VEP110050).jpg

Back
Bovenaan