Vuurwerk uit de oude doos

Ja alleen is dit denk de 2.0 versie. Die veer enzo zat er bij ons toen niet op en was echt meer een vorm van een "rakketbom".

Kevin ik denk dat je deze bedoeld op de onderstaande foto's. De variant met veer heb ik weleens gezien, maar zelf nooit gehad.
Dit zijn de klappertjes die ik altijd gebruikte.
klappertjes.jpg

Dit zijn de raketjes die ik altijd had.
klappertjes raket.jpg

Nu ik de reacties in dit topic lees over de klappertjes voor klappertjespistolen en deze klapperraketjes en de foto's op google zie komt het gevoel dat ik hierbij had als kind zijnde weer helemaal naar boven. Wat heb ik me hier altijd mee vermaakt. Ik was er gewoon door gefascineerd, het knalletje en de kleine hoeveelheid rook, echt genieten. Volgens mij heb ik mijn voorraad hiervan nooit weggegooid of weggegeven, dus als het meezit liggen die nog ergens op zolder. Als ik ze tijdens het opruimen een keer tegenkom dan zal ik de foto's hier plaatsen. Leuk hoe enthousiast een ieder reageert op de artikelen uit den ouden doosch!

Ja dat zijn die rakketjes Jordi! Die metalen heb ik ook wel eens gezien maar wist niet dat die met veer waren.

Juistem, die versie zonder de veer, wat een lol hebben we daarmee gehad! En vooral zo hoog mogelijk gooien, want dan gaan ze "véél harder", tuurlijk. :wink":
Fantastische dingen, kon er geen genoeg van krijgen.

Ha, ha...dat zo een speeltje zoveel herinneringen terugbrengt, gaaf he! Stonden soms met wel 10 man te knallen... slap plastic, de raketjes braken eigenlijk nooit of gingen nooit kapot.. wel verdwenen ze regelmatig op de schuurdaken...een enkele zelfs in de dakgoot...:rolleyes:..want ja.. net zoals Mike zegt,...zo hoog mogelijk gooien....en met de motoriek van toen hielt dat in dat ze schuin weggegooid werden...zo het dak op of de dakgoot in..1 keer zelfs in het drinkglas van mijn moeder....dat was meteen flats en tientallen stukjes glas...

Juistem, die versie zonder de veer, wat een lol hebben we daarmee gehad! En vooral zo hoog mogelijk gooien, want dan gaan ze "véél harder", tuurlijk. :wink":
Fantastische dingen, kon er geen genoeg van krijgen.

Geweldige dingen komen hier voorbij met erg leuke en herkenbare verhalen. Erg leuk om te lezen allemaal.

Die veer zit er al altijd op naar mijn weten, heeft meer effect qua druk als die op de grond valt..

Deze foto is van google
Bekijk bijlage 32431

Het veertje zit er om er eventueel een losse amorce erin te plaatsen.vroeger had je losse amorces, zundplättschen of in goed Nederlands, klappertjes,http://img.webme.com/pic/m/missgwendoline2/04_MVC-004F Ofi Amorces.jpg

Hier zie je waar het klappertje geplaatst moet worden, http://img.webme.com/pic/m/missgwendoline2/Wurfbombe France 2015 c.JPG

Verder kan je hier nog een "paar" soortgelijke raketjes vinden en nog veel meer leuke items,http://missgwendoline2.de.tl/Wurfbomben.htm

molyvos is geen bekende van de museum directie.. Die ronde doosjes komen waarschijnlijk uit de jaren 50 of 60 echt antiek dus. Zelfde doosje, deze met één rolletje:
de_n_wicke_klapper_bandjes_1.jpg

Ik wilde ook bieden.. maar ag gun het eenbander en her museum. Succes heren.
Mooi is het zeker.

Mooi topic dit. Doet me weer terug denken aan me jeugd in de jaren 90. Uren lang zitten rekenen. Wat minder zakgeld uitgeven zodat je weer wat extra`s kon kopen en dan s`ochtens vroeg op de fiets alles ophalen.
Dan op oudjaarsdag terug met me moeder naar de winkel omdat de sloffen kanonslagen op waren.
Mooie tijd.

Back
Bovenaan