Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
nope, ik wreef altijd tegen de muur. voelde je wel een licht schokje aan je vinger als hij knalde.
Gaaf he al dat oude spul...die klappertjes stonken zo lekker....en als je geen pistool had....grote knikkers en hamers....gaan er bellen rinkelen bij mensen?![]()
Wie kan dan nog die soort lucifers herinneren, die moest je open vouwen dan dichtklappen en aansteken.
Wie kan dan nog die soort lucifers herinneren, die moest je open vouwen dan dichtklappen en aansteken.
Zeker, staat me nog wat van bij als klein jochie, blauwe strijkkop. Vaag spul, kort stokje, als waaier uitvouwen en dan opvouwen en aansteken. Maar had het daarna nog een bepaald effect? Heb geen idee meer...
Ik denk dat jullie waslucifers bedoelen:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?22155-Waslucifers
Ja spaans lucifer. Kon je stinkbommetjes mee maken. En kon ze aansteken via muren emzv.
Erg leuk speelgoed.
die stinkbommetjes zaten in doosjes met als opdruk foto's van steden.
ook was het strijkvlak aan de zijkant vrij korrelig.
deze kon je ook 365 dagen per jaar kopen.
Die heb ik ook nog wel eens gehad ja, opvouwen en aanstijken dan kwam de vlam en bleef nog even na roken. Wij hadden ook van die plastic rakketjes met gewicht erin en een metalen punt, daarop moest je dan een klappertje zetten om vervolgens dat rakketje in de de lucht te gooien en als hij op de grond kwam ging de klapper af.