Vuurwerk uit de oude doos

6 van die klapper rolletjes opmekaar... ren grote hamer. Boem... stond je dan met een piep in de oren.

nope, ik wreef altijd tegen de muur. voelde je wel een licht schokje aan je vinger als hij knalde.

Oh ja klopt. Dat deden we ook nog weleens. We wreven dan een hele rits langs een muurtje van een portiek of langs een stoeprand. Soms gingen er meerdere achter elkaar af en dan was het helemaal feest.

Gaaf he al dat oude spul...die klappertjes stonken zo lekker....en als je geen pistool had....grote knikkers en hamers....gaan er bellen rinkelen bij mensen? :wink:

Jip of steen en putdeksels als je echt de buren wilde pesten :wink:
Oja of langs de muren schuren.

Wie kan dan nog die soort lucifers herinneren, die moest je open vouwen dan dichtklappen en aansteken.

Zeker, staat me nog wat van bij als klein jochie, blauwe strijkkop. Vaag spul, kort stokje, als waaier uitvouwen en dan opvouwen en aansteken. Maar had het daarna nog een bepaald effect? Heb geen idee meer...

Die dingen waren echt geweldig en wat je zegt david, de blaren op de vingers. Hahaha, deze ben ik al lang niet meer tegengekomen.

die stinkbommetjes zaten in doosjes met als opdruk foto's van steden.
ook was het strijkvlak aan de zijkant vrij korrelig.
deze kon je ook 365 dagen per jaar kopen.

Die heb ik ook nog wel eens gehad ja, opvouwen en aanstijken dan kwam de vlam en bleef nog even na roken. Wij hadden ook van die plastic rakketjes met gewicht erin en een metalen punt, daarop moest je dan een klappertje zetten om vervolgens dat rakketje in de de lucht te gooien en als hij op de grond kwam ging de klapper af.

Die heb ik ook nog wel eens gehad ja, opvouwen en aanstijken dan kwam de vlam en bleef nog even na roken. Wij hadden ook van die plastic rakketjes met gewicht erin en een metalen punt, daarop moest je dan een klappertje zetten om vervolgens dat rakketje in de de lucht te gooien en als hij op de grond kwam ging de klapper af.

Bedoel je deze?

20170302_163816.jpg

Ja alleen is dit denk de 2.0 versie. Die veer enzo zat er bij ons toen niet op en was echt meer een vorm van een "rakketbom".

Back
Bovenaan