Janniekske
VWC lid
Geweldige items pyroforkids, prachtig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Zijn klassiekers die de afgelopen jaren in NL/EU zijn geimporteerd vanuit de USA, absurd mooi label. Dit model is in NL nooit (op grote schaal) verkocht. Sterker nog; deze staan niet eens in de meeste Chinese fabrieks catalogi van die tijd die we kennen. Heel uniek model dus.
Een pagina van een Yueng Loong Hong catalogus waar 'ie op staat, artikel GW-3. Catalogus is van vroeg jaren 70; de tijd van de mooiste Chinese vuurwerk labels en de tijd dat de NL fabrikanten overgingen van eigen productie naar Chinese import.
Let ook op het artikel boven de mooie grondbloem; met daar op de NL tekst 'draadzonnetje'; de Nederlandse import van Chinees vuurwerk was zo groot dat er afbeeldingen met NL teksten in catalogi terecht kwamen. (Ja, we waren toen al een kruit verslaafd volkje..)
Bekijk bijlage 71611
Geïmporteerd in welke zin? Voor de consumentenmarkt of privécollecties? Lijkt mij dat zelfs kleine hoeveelheden per boot moeten gebeuren?
Had dit type grondbloemen nog een ander effect dan die oranje en roze versies, of was slechts het label anders?
Haha die moon travellers, ik punnik 30 jaar later nog splinters uit mijn vinger van de stokjes.