Vuurwerk uit de oude doos

Ik zag iets over de Naughty Screamers. De beruchte flespijltjes.

1 zegt ze komen van Mercurius, Ander Schuurmans en weer een ander zegt LesLi.

Maar 1 ding wordt er niet verteld is dat Diamond Collection de voorloper was. In de folder lag mij bij dat ze fluitpijl super met fluit en knal werden genoemd. Echter knalden ze niet maar knetterde en was een foutje in de folder. De benaming van de Diamond collection was de Flittering Whistles en dus niet de Naughty Screamers.

De naam van Diamond Collection bleven me bij omdat het effect verkeerd was omschreven.

Ratelbanden, mitrailleurbanden, matjes. We kennen ze allemaal wel, hoe men ze ook noemt. Dit was ook z'n stukje vuurwerk, wat veelvuldig werd ingekocht. Erg leuk voor overdag als afwisseling, met af en toe ook een grotere rol. De matjes waren vaak te koop voor een klein prijsje, dat stimuleerde aardig om er meer te nemen. De 90 schots matjes van BKV staan me nog het meeste bij!

Foto's uit 2006/07

Laatst bewerkt:
Helaas verboden inderdaad. Maar herinneringen blijven. Deze kocht je als veelvoud van BKV.

Alles wat dat label had werd gekocht. Japanse kanonslagen, rotjes groot, weet ik veel hoeveel andere matjes.

Maar kan me ook herinneren dat er zwarte labels waren met een grote draak erop. Maar knal van bkv zag er top uit eerlijk is eerlijk.

Als ik je bericht zo lees, doet het me denken aan bepaalde sloffen / pakjes van Wolff met die gele wolf erop. Zou dat kunnen? Zwarte labels met de bekende draak erop had BKV niet.

Je zat heel warm! Ik drukte op reactie versturen, en dacht toen aan de Flying Dragon Super Bang van GBV. Van Gert Breeschoten Veenendaal ...

1654540201455.jpg

Correct, dat zijn ze. Vond die labels ook mooi toen. Zo heette ze inderdaad flying dragon superbang.

Bij ons hadden we een gbvdealer en stonden de zelfde labels op de matjes. Flying dragon met aantal shots erop.

De winkel hete destijds de Staartploeg. Bestaat al een poos niet meer moest ruimte maken voor nieuwbouw.

Jup, de ratelbanden. Daar zijn er echt heel veel van gestookt hier, met name overdag. Al was de kwaliteit niet heel denderend over het algemeen, maar ontzettend van genoten.

Over die 'Flying Dragon Super Bang'; kennen we deze nog? De 480 uitvoering van GBV uit 2007, vijf pakjes in een doosje. Waren strak gemaakte knallers, omgelabeld van eind jaren 90 480ers van Feistel. Echt fijn spul was dit.

480_china_boller_E_1.jpg

Bijlagen

• 480_china_boller_E_2.jpg
    480_china_boller_E_2.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 1
SUPER CRACKERS van BVD. Had 2 slofjes ervan gehad, had 6 slofjes astronauten besteld, met zwart rode randjes. Kreeg 2 sloffen Astronauten, 2 sloffen Kanonslag TNT en 2 sloffen SUPER CRACKERS.

Wat was ik toen teleurgesteld, gauw naar een andere winkel 4 sloffen Astronauten ophalen. De blauw rode rand kreeg ik ook 2 keer. En als vervanger wouden ze deze meegeven de SUPER CRACKER en die liet ik maar zitten. Conclusie daar heb ik tot de dag van vandaag spijt van want ze knalden redelijk. Want de sloffen waren duur in de jaren 90 koste toen 6,50 gulden en in de andere winkel 5,50 gulden. Was zo over 50 gulden kwijt aan knalvuurwerk

Maar ik zat in dit topic naar knettergoed vuurwerk van Wolff te kijken. En er viel mij op, ik kan alleen festival vuurwerk van Wolff en zag dat er verschil in zat van producten. Bijvoorbeeld de Secret Garden staat er niet in. Het was een enorme pot. Maar de silverwaves staat er veelvuldig in en was 1 keer als gratis vuurwerk meegegeven en stond bij ons niet op de folder. Het viel mij op toen ik dit topic terug las. Een maat van mij had een folderverzameling van beide en bij hem zag ik ook verschil aan aanbod en deze folders dateerde uit 2005 tot 2012. Zal de pot is opzoeken. Wat zou ik die pot terug willen zien was een groot ding en zwaar ook nog met een mooie label. De pot was een bijna 200 grammer en had 13 schoten.

Laatst bewerkt:
Screenshot_20220619-192650_Samsung Internet.jpgScreenshot_20220619-192546_Samsung Internet.jpg

De Secret Garden en de Taj Mahal mis ik in de knettergoed folders.
Had het verschil nooit gezien, bij de Wolff folders.

Bron issuu folders. Hoop dat ik het mag plaatsen om de producten te laten zien.

Want bij de knettergoedfolders staan producten die ik weer niet kan van Wolff. Zoals de starparade pakket en de shining moon en nog veel meer.

Want ik wist niet van een winkel af. In mijn regio hadden we blijkbaar 2 Wolff dealers. Hobbyhal dat was een knettergoed folder, en Prins Lijstenmakerij dat was een festival folder. Alleen de 2de kan ik, van de eerste wist ik niet van het bestaan af. Beide winkels bestaan niet meer.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 66025Bekijk bijlage 66024

Want ik wist niet van een winkel af. In mijn regio hadden we blijkbaar 2 Wolff dealers. Hobbyhal dat was een knettergoed folder, en Prins Lijstenmakerij dat was een festival folder. Alleen de 2de kan ik, van de eerste wist ik niet van het bestaan af. Beide winkels bestaan niet meer.

Volgens mij was het ene assortiment groter dan de ander, dus winkels met een grotere bunkeropslag hadden de knettergoed en de kleinere winkels de festival (of andersom misschien).

Volgens mij was het ene assortiment groter dan de ander, dus winkels met een grotere bunkeropslag hadden de knettergoed en de kleinere winkels de festival (of andersom misschien).

Dank voor bevestiging, heb zelf ook geen flauw idee wie meer opslag en wie niet. Ik vond het vaag omdat het mij nooit was opgevallen. Zag verschil in assortiment. Maar bedankt voor de uitleg.

Kent iemand deze doosjes nog? Ik meende dat hier een verhaal achter zat, aangezien het een apart doosje is, zonder de naam 'Heavy Crackers' of iets dergelijks...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan