Vuurwerk uit de oude doos

Thanks! Ik begrijp alleen één ding niet. Dat fonteintje is zo te zien uit 2011 en heeft BKV als importeur, terwijl de grondbloemen zo te zien uit 2007 van GBV zijn. Ik dacht dat GBV gewoon de nieuwe naam van BKV was. Hoe zit de historie van die 2 importeurs in elkaar?

GBV
Gert Breeschoten Vuurwerk, vroeg jaren negentig voor zichzelf begonnen na weg te zijn gegaan bij BKV, en in dezelfde straat een bedrijf opgebouwd. Dit bedrijf staat vandaag de dag nog steeds.

BKV
Breeschoten Kruiterij Veenendaal, Bert Breeschoten is jarenlang directeur geweest van deze firma, voor deze tijd runde Breeschoten sr. dit bedrijf. Breeschoten sr. begon met inkopen en verkopen van Keuls aardewerk, daarnaast begon hij met de verkoop van vuurwerk later import. Begin jaren 70 begonnen tot ong.2011/12 kort daarna werd het pand afgebroken en verdween het van het toneel, Bert is later gaan werken bij zijn broer Gert die tot de dag van vandaag nog steeds in het vuurwerk zit.

Bron: https://www.vuurwerkmuseum.nl/index.php/forum/nlvwbedrijven/21-afkortingen-importeurs

Deze staat heel, heel heel hoog op het wensenlijstje..
Rapid Flying (Red Lantern)
Lesli 1996

rapid_flying_1.jpg

(foto komt van het Vuurwerkmuseum)

Mooi potje, had ik eerlijk gezegd nog niet eerder gezien. Van Lesli 1996 zie ik op het label, iemand die weet of deze er jaren eerder (80's) ook al was?

GBV
Gert Breeschoten Vuurwerk, vroeg jaren negentig voor zichzelf begonnen na weg te zijn gegaan bij BKV, en in dezelfde straat een bedrijf opgebouwd. Dit bedrijf staat vandaag de dag nog steeds.

BKV
Breeschoten Kruiterij Veenendaal, Bert Breeschoten is jarenlang directeur geweest van deze firma, voor deze tijd runde Breeschoten sr. dit bedrijf. Breeschoten sr. begon met inkopen en verkopen van Keuls aardewerk, daarnaast begon hij met de verkoop van vuurwerk later import. Begin jaren 70 begonnen tot ong.2011/12 kort daarna werd het pand afgebroken en verdween het van het toneel, Bert is later gaan werken bij zijn broer Gert die tot de dag van vandaag nog steeds in het vuurwerk zit.

Bron: https://www.vuurwerkmuseum.nl/index.php/forum/nlvwbedrijven/21-afkortingen-importeurs

Goed verhaal. Waarom zou je eigenlijk uit elkaar gaan om weer bij elkaar te komen? :D
Maar goed, dacht altijd dat GBV en BKV hetzelfde bedrijf waren. Blijkbaar niet helemaal.

Met mijn 2300ste post :holland:, besteed ik aandacht aan een prachtige herrinering van vroeger. De Star Ball Contribution! Dit is z'n item van vroeger wat je nooit meer vergeet. Prachtig!

Laatst bewerkt:
Maar eigenlijk was het vaak net niet en had ik er persoonlijk misschien wel meer plezier van gehad als ik ze op zolder had gelegd om te bewaren in plaats van af te steken.
Maar dat is natuurlijk niet zo'n hele romantische opvatting.

Excusses voor de zoveelste starball post happiness. :wink: Zegt wel genoeg over het item zelf. :)

Klopt rick, laatst nog eens een afgestoken. De kleine zijn niet heel bijzonder. Degene met fontein en die ook opstijgt gaat al beter. Maar het totaalplaatje blijft prachtig.

Hehe zat ook mee te loeren met die advertentie, maar 100 werd me een beetje te gortig :p
Als het goed is krijg ik die met de brug van een zeker persoon binnenkort :)

Bekijk bijlage 65573

En deze gaat in de mancave!

Haha, Schuurmans was echt trendsetter met dit soort borden. Staan mij vanuit mijn jeugd heel goed bij.
Wat zou er met het merendeel zijn gebeurd? Weggegooid?

Hoe komen jullie trouwens dit soort dingen tegen op Marktplaats bijvoorbeeld? Zoeken op "vuurwerk" kan en mag niet geloof ik. Zo kun je toch nooit reclame/promotie- artikelen vinden die bestemd waren voor de winkeliers e.d.?

Heerlijk die parachute items, vooral de oudere waarbij de licht kogel bleef branden tot op de grond. 1 januari weer vroeg uit bed om de losse parachutes te zoeken.

Hier een aantal van mijn verzameling

20220306-101949.jpg

Back
Bovenaan