Vuurwerk uit de oude doos

Geweldige foto's komen er hier weer voorbij. Ik liep gisteren niets vermoedend in de stad en plots werd mijn aandacht getrokken door een kunstwerk. Ik herkende de karakteristieke astronaut inclusief ruimteschip meteen. Ik kon zo snel geen tag of naam herkennen maar dit moet wel een vuurwerkliefhebber zijn geweest, want het kunstwerk is vrijwel identiek aan het label van een pakje Astronauten.

Screenshot_20220116-174904_Gallery.jpg

Screenshot_20220115-161156_Gallery.jpg

Mooie spot, die maanman staat er al op sinds de jaren 80…

QUOTE=pyrofan#1;1255989]Geweldige foto's komen er hier weer voorbij. Ik liep gisteren niets vermoedend in de stad en plots werd mijn aandacht getrokken door een kunstwerk. Ik herkende de karakteristieke astronaut inclusief ruimteschip meteen. Ik kon zo snel geen tag of naam herkennen maar dit moet wel een vuurwerkliefhebber zijn geweest, want het kunstwerk is vrijwel identiek aan het label van een pakje Astronauten.

Bekijk bijlage 65325

Bekijk bijlage 65326[/QUOTE]

Een aantal pagina's terug staat een filmpje van de Para Blaster (vanaf 2.25min) en van de Confetti Shooter (vanaf 3.58min):

De cake's uit de video betreffen ook de cake's van de foto welke via via hier terecht zijn gekomen :). Erg mooie items, alleen had ik ze zelf onder betere weersomstandigheden vastgelegd!

Heerlijke beelden van de diamond collection. Ik denk dat die video uit 95/96 komt althans het eerste deel herken ik wel als oude beelden, op het einde zie je ook een millennium fontijn ‘99. Je ziet daar ook die grote single shots, die waren voor die tijd echt heel goed en best prijzig. Echt dikke effecten. Heb toen zelf de coconut tree en de silver angel gehad, die coconut tree heb ik daarna in geen enkel consumenten vuurwerk meer zo goed uitgewerkt gezien. Dat was ook de tijd van de flittering whistling en ook de eerste keer dat de flashing diamond op de markt kwam. Die flashing diamonds met die tovenaar op de verpakking, dat waren dikke cilindervormige flitstabletten die heel goed waren.

Heeft er iemand hier nog foto's van de vuurwerkverkoop van de Aldi in de jaren 90 (en mocht dat begin van deze eeuw ook nog?) in Nederland? Ik ben daar als kind wel geweest en heb daar ook "mijn eerste siervuurwerk" gehaald, een mooi pakket met 6 pijlen waarvan 1 met een paars effect, wat fonteinen/zwermpotten, hapiness, een zon, en nog veel meer dingetjes. Maar verder weet ik bar weinig van wat er in zat. Een foto of meer informatie van deze pakketten wordt zeer gewaardeerd :)

Heeft er iemand hier nog foto's van de vuurwerkverkoop van de Aldi in de jaren 90 (en mocht dat begin van deze eeuw ook nog?) in Nederland? Ik ben daar als kind wel geweest en heb daar ook "mijn eerste siervuurwerk" gehaald, een mooi pakket met 6 pijlen waarvan 1 met een paars effect, wat fonteinen/zwermpotten, hapiness, een zon, en nog veel meer dingetjes. Maar verder weet ik bar weinig van wat er in zat. Een foto of meer informatie van deze pakketten wordt zeer gewaardeerd :)

Hier ben ik benieuwd naar. Ik kan mij niet herinneren dat de Aldi of welke supermarkt dan ook in Nederland vuurwerk verkocht. Wel sport-en schoenenketen Scapino, dus het zou kunnen dat de Aldi lokaal ook vuurwerk heeft verkocht, maar niet in mijn woonomgeving.

Scapino kan ik me ook nog goed herrineren! Verkocht die toendertijd Lesli? Daar hebben we vroeger nog Flower Charms gekocht (gekregen, ik was te jong), en ik meen een pakket met bijna enkel romeinse kaarsen / romeinse kaars model maar dan enkel fontein uitwerking.

Toentertijd gaf ik echt geen snars om het assortiment van Scapino! Denigrerend zoiets als, daar bestel je toch niet?! Nu zou ik bij wijze van spreken een moord doen om één van die pakketjes te kunnen bemachtigen!

902_3.jpg

IK wil die labels van vroeger terug:cry:! Is er nou echt geen importeur die dat kan maken? er zijn tegenwoordig zoveel hippe nietszeggende labels. geef ons de oude labels terug:holland:

Toentertijd gaf ik echt geen snars om het assortiment van Scapino! Denigrerend zoiets als, daar bestel je toch niet?! Nu zou ik bij wijze van spreken een moord doen om één van die pakketjes te kunnen bemachtigen!

Bekijk bijlage 65339

Dacht er precies zo over. Scapino zit bij mij om de hoek. Maar heb er nooit vuurwerk gekocht. Spijt? Nou een klein beetje wel ja.:sad:
Zie trouwens nog dat doosje grondbloemen. Daar heb ik er nog 1 van.

6 producten maar hehe. Wat voor voorraad hadden ze dan wel niet, of was die ook sterk beperkt?
Wel leuk in ieder geval.

Ben zelf bijna nooit in de Scapino geweest geloof ik, er was er geen in de buurt. Maar de verhalen over Scapino hier, deden ook zo'n beetje rond over Halfords. Over dat je vuurwerk niet hoort te halen bij een autodealer maar bij de "Vuurwerkexpert" zoals de winkeltjes die aan het eind van het jaar hun duren openden, zich noemden. En toch heeft iedereen goede herinneringen aan de Halfords krantjes. :)

Die mis ik ook. Halfords bij mij in de buurt, is een jaar of 3 geleden gestopt met het verkopen van vuurwerk. Wat ik nog steeds betreur. Ze verkochten veel van BKV wat de laatste jaren langzaam overging in GBV. Heb nog wel veel folders.

Back
Bovenaan