Vuurwerk uit de oude doos

Heeft er iemand hier nog foto's van de vuurwerkverkoop van de Aldi in de jaren 90 (en mocht dat begin van deze eeuw ook nog?) in Nederland? Ik ben daar als kind wel geweest en heb daar ook "mijn eerste siervuurwerk" gehaald, een mooi pakket met 6 pijlen waarvan 1 met een paars effect, wat fonteinen/zwermpotten, hapiness, een zon, en nog veel meer dingetjes. Maar verder weet ik bar weinig van wat er in zat. Een foto of meer informatie van deze pakketten wordt zeer gewaardeerd :)

Ik weet nog wel dat de dichtsbijzijnde Aldi eind december Vuurwerk in een vitrinekast in de winkel had staan. Het ging daarbij voor zover ik me kan herinneren om pakketjes als shanhgai en de afgeleiden daarvan en een aantal losse fonteinen en potten.

Omdat ik altijd met mijn vader naar een Schuurmans dealer ging hebben we daar nooit vuurwerk gekcht. Hoer het met de voorraden en de levering van de artikelen zat weet ik dan ook niet, want geen ervaring.

Heeft er iemand hier nog foto's van de vuurwerkverkoop van de Aldi in de jaren 90 (en mocht dat begin van deze eeuw ook nog?) in Nederland? Ik ben daar als kind wel geweest en heb daar ook "mijn eerste siervuurwerk" gehaald, een mooi pakket met 6 pijlen waarvan 1 met een paars effect, wat fonteinen/zwermpotten, hapiness, een zon, en nog veel meer dingetjes. Maar verder weet ik bar weinig van wat er in zat. Een foto of meer informatie van deze pakketten wordt zeer gewaardeerd :)

Misschien kan je hier wat vinden?

- https://issuu.com/vuurwerkfolders/stacks
- https://freakpyromaniacs.com/index.php?forums/vuurwerkfolders.515/

Heel mooi, die scapino folder. Die ben ik nooit meer tegen gekomen bij een verzameling of dergelijke, leuk om weer te zien.

Toentertijd gaf ik echt geen snars om het assortiment van Scapino! Denigrerend zoiets als, daar bestel je toch niet?! Nu zou ik bij wijze van spreken een moord doen om één van die pakketjes te kunnen bemachtigen!

Bekijk bijlage 65339

Heerlijk joh!

1x Japanse Kanonslagen
1x Wondertollen
1x Jumbo Sky Rockets
1x Sier/knalpakket C

Klaar is Kees! Avondje stookplezier gegarandeerd voor fl.79,80 :p

Edit: Wacht ff, nog een slof kanonslagen gratis erbij ook :handsup:

Die BKV batterijtjes met dat rode ovalen logo. :D

Jammer dat ik die niet kocht toen ik daar de kans voor had. Zag ze opeens liggen bij mijn dealer buiten de folder om, maar wilde mij ook weer aan mijn budget houden. Die bij mijn dealer zaten in een rechthoekige verticaal staande doos. Weet niet meer hoeveel erin zaten. Aangezien ik er hier 5 op de foto zie, zullen het er wel 5 zijn geweest.

En die waaier had zo'n mooie exclusieve BKV "Professional Style" logo. Die Havana potten waren volgens mij ook top (nooit gehad). Ik dacht dat het een 19 shots assortiment was, maar ik tel op de pot rechtsonder maar 8 schoten.

Die BKV batterijtjes met dat rode ovalen logo. :D

Jammer dat ik die niet kocht toen ik daar de kans voor had. Zag ze opeens liggen bij mijn dealer buiten de folder om, maar wilde mij ook weer aan mijn budget houden. Die bij mijn dealer zaten in een rechthoekige verticaal staande doos. Weet niet meer hoeveel erin zaten. Aangezien ik er hier 5 op de foto zie, zullen het er wel 5 zijn geweest.

En die waaier had zo'n mooie exclusieve BKV "Professional Style" logo. Die Havana potten waren volgens mij ook top (nooit gehad). Ik dacht dat het een 19 shots assortiment was, maar ik tel op de pot rechtsonder maar 8 schoten.

Ja, was collectie 2007!

GBV pakket waren 6 stuks in een pakket! Havana had verschillende kalibers! Je had ook verschillende pakketten uit de Havana serie! Winner serie kan ik me nog herinneren dat er veel goud in zat! Die professional style waaiers waren toentertijd echt top, maar zouden nu echt in het niets vallen met wat er nu verkrijgbaar is!

100_1513.jpg

Volgens mij was Herlat er rond 2007-2008. en ferro ging er toen ongeveer uit ?

Die Angel eyes(royal class - lesli) op de foto hierboven, was ook een erg mooie cake toen die tijd

Volgens mij was Herlat er rond 2007-2008. en ferro ging er toen ongeveer uit ?

Die Angel eyes(royal class - lesli) op de foto hierboven, was ook een erg mooie cake toen die tijd

Die Angel Eyes was zeker een mooie maar ook een zeer krachtige pot! Hij viel om en schoot dwars door de hele straat heen! Iedereen vloog weg! Dit stuk heeft er toen voor gezorgd dat ik cakes voor altijd ging inklemmen tussen stenen!

Ja, was collectie 2007!

GBV pakket waren 6 stuks in een pakket! Havana had verschillende kalibers! Je had ook verschillende pakketten uit de Havana serie! Winner serie kan ik me nog herinneren dat er veel goud in zat! Die professional style waaiers waren toentertijd echt top, maar zouden nu echt in het niets vallen met wat er nu verkrijgbaar is!

Bekijk bijlage 65418

Potten van de havana serie heb ik destijds ook wel gehad en heb daar ook nog een filmpje van. Waren in die tijd best redelijke cakes. Geen beste filmkwaliteit want dit was destijds nog gefilmd met een digitale fotocamera die ook kon filmen.

Hier een van de weinige beelden van een absolute mythe van vroeger... de miljoenklapper.

Flinke eindbom ook!

ps. na wat google werk kan dit ook een 500k zijn...

Back
Bovenaan