Vuurwerk uit de oude doos

Prachtig die folders van Wolff. Daar heb ik best nog wel een hoop items van. Waaronder de Wolff Pack later omgedoopt tot de vader en zoon box. Van beide een exemplaar in bezit.

Even terug in de tijd, met een hele mooie video van CodyBPyrotechnics! :shocked:

:droolthum

In Amerika hebben ze leuk en betaalbaar vuurwerk. Oude artikelen die we hier niet meer hebben zijn daar gewoon nog te krijgen. Kijk die Golden Flowers en dat klein vulkaantje in dit grote pakket van $65 dollar:

Golden Flowers - 1:33
Vulkaantje - 1:39

Prachtig die folder van Wolff! Van welk jaartal is die? Die folder herinner ik me het best, al ben ik het jaar wel kwijt. Zo rond 2006? Prachtige herrineringen over van aardig wat producten uit die folder.

Als er interesse is, heb nog wel oudere folders van bkv en schuurmans . Halverwege de jaren 90. Wil best een aantal op foto zetten en het hier delen.

Wat een prachtexemplaar de wolff folder. Actie maxi nam ik altijd mee in de losse verkoop. Crazy crashers pakket had ik 1 malig koste bij mij 80 euro. Maar de fontain box was bij dramatisch. Ze deden het erg slecht net als de city of lights. De aftershok TNT is ook leuk om terug te zien. Al met al krijg er kriebels van, gewoon tassen vol bestellen en in de verkoop los bij kopen ieder jaar om 07:30. En later was het verdwenen wolff uit het assortiment en gingen ze over op zena naderhand vuurwerktotaal.

Wat een prachtexemplaar de wolff folder. Actie maxi nam ik altijd mee in de losse verkoop. Crazy crashers pakket had ik 1 malig koste bij mij 80 euro. Maar de fontain box was bij dramatisch. Ze deden het erg slecht net als de city of lights. De aftershok TNT is ook leuk om terug te zien. Al met al krijg er kriebels van, gewoon tassen vol bestellen en in de verkoop los bij kopen ieder jaar om 07:30. En later was het verdwenen wolff uit het assortiment en gingen ze over op zena naderhand vuurwerktotaal.

Prachtig die folder van Wolff! Van welk jaartal is die? Die folder herinner ik me het best, al ben ik het jaar wel kwijt. Zo rond 2006? Prachtige herrineringen over van aardig wat producten uit die folder.

Leuk om de enthousiaste reacties te lezen. Bedankt mannen. Dit was een Wolff folder van 2007-2008. Ik heb er ook nog 1 van 2006-2007 en zelfs nog een van 2002-2003. Ook daar staan absolute pareltjes in en zijn een genot om naar te kijken. Heb nog wel meer folders, ook van andere importeurs als Schuurmans, BKV, Brave & Wichers etc. En nog een Wolff catalogus met erg leuk spul. Zal de komende tijd nog weleens wat foto's maken.

Hier alvast een kleine sneakpreview van de folder uit 2002.

Screenshot_20210217-192212_Gallery.jpg

Screenshot_20210217-192227_Gallery.jpg

BKV:
-Breeschoten Kruiterij Veenendaal, Bert Breeschoten is jarenlang directeur geweest van deze firma, voor deze tijd runde Breeschoten sr. dit bedrijf. Breeschoten sr. begon met inkopen en verkopen van Keuls aardewerk, daarnaast begon hij met de verkoop van vuurwerk later import. Begin jaren 70 begonnen tot ong.2011/12 kort daarna werd het pand afgebroken en verdween het van het toneel, Bert is later gaan werken bij zijn broer Gert die tot de dag van vandaag nog steeds in het vuurwerk zit.

GBV
Gert Breeschoten Vuurwerk, vroeg jaren negentig voor zichzelf begonnen na weg te zijn gegaan bij BKV, en in dezelfde straat een bedrijf opgebouwd. Dit bedrijf staat vandaag de dag nog steeds.

Bron: https://www.vuurwerkmuseum.nl/index.php/forum/nlvwbedrijven/21-afkortingen-importeurs#:~:text=E%2C%20LE%20of%20Lesli,is%20niet%20altijd%20zo%20geweest..

Back
Bovenaan