Weet niet of ik hem ooit al geplaatst heb, maar hier een collectiefoto uit eigen archief :
Bekijk bijlage 53494
Prachtig en heeeeel herkenbaar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Weet niet of ik hem ooit al geplaatst heb, maar hier een collectiefoto uit eigen archief :
Bekijk bijlage 53494
Bekijk bijlage 53494
Zie ook http://www.oudennieuwarchief.nl/index50.html voor heel meer van dit soort collectie fotos uit vervlogen tijden.
Deze bijvoorbeeld Marty's vuurwerk van 1979:
Bekijk bijlage 53492
Bekijk bijlage 53494
Allemaal bedankt voor het delen van de foto's. Wat een prachtig spul!
Weet je toevallig nog om welk jaar het hier gaat?
Echt een geweldige plaat, met veel herkenbaar spul uit mijn jeugd. Zoals de sloffen Astronauten en de Jumbo Bamboo Crackers van Schuurmans. Dit is het eerste vuurwerk dat ik heb afgestoken. Kon ik nog maar even terug naar die tijd. Maar natuurlijk ook de bekende babypijltjes, jumping jacks en de rode doosjes met grondbloemen. En zo te zien, rechts in beeld, ook nog een parachute single shots van Red Lantern?
Zo zonde dat anno 2020 bijna al dit vuurwerk (knalvuurwerk, baby pijltjes, single shots, romeinse kaarsen etc.) verboden is. Dit zijn immers de artikelen waardoor de traditie is ontstaan. Al moet het toch mogelijk zijn om de bekende grondbloemen van toen met het geweldige roze of oranje label in zo'n rood of Flower Charms doosje weer op de markt te brengen met een noemenswaardige kruitinhoud in cat. 2.
Ik hoop dat ik deze afbeelding even mag lenen van het oudennieuwarchief,
![]()
140-160 db, dat wat waren nog eens knallers.. de Pantservuist ken ik alleen als anti-tankwapen uit WOII![]()
Het lijkt me leuk om eens een meeting te houden met foto's etc derbij. Bbqtje,biertje. Animo voor?