Vuurwerk uit de oude doos

Allemaal bedankt voor het delen van de foto's. Wat een prachtig spul!

Weet niet of ik hem ooit al geplaatst heb, maar hier een collectiefoto uit eigen archief :

Bekijk bijlage 53494

Weet je toevallig nog om welk jaar het hier gaat?
Echt een geweldige plaat, met veel herkenbaar spul uit mijn jeugd. Zoals de sloffen Astronauten en de Jumbo Bamboo Crackers van Schuurmans. Dit is het eerste vuurwerk dat ik heb afgestoken. Kon ik nog maar even terug naar die tijd. Maar natuurlijk ook de bekende babypijltjes, jumping jacks en de rode doosjes met grondbloemen. En zo te zien, rechts in beeld, ook nog een parachute single shots van Red Lantern?

Zo zonde dat anno 2020 bijna al dit vuurwerk (knalvuurwerk, baby pijltjes, single shots, romeinse kaarsen etc.) verboden is. Dit zijn immers de artikelen waardoor de traditie is ontstaan. Al moet het toch mogelijk zijn om de bekende grondbloemen van toen met het geweldige roze of oranje label in zo'n rood of Flower Charms doosje weer op de markt te brengen met een noemenswaardige kruitinhoud in cat. 2.

Allemaal bedankt voor het delen van de foto's. Wat een prachtig spul!

Weet je toevallig nog om welk jaar het hier gaat?
Echt een geweldige plaat, met veel herkenbaar spul uit mijn jeugd. Zoals de sloffen Astronauten en de Jumbo Bamboo Crackers van Schuurmans. Dit is het eerste vuurwerk dat ik heb afgestoken. Kon ik nog maar even terug naar die tijd. Maar natuurlijk ook de bekende babypijltjes, jumping jacks en de rode doosjes met grondbloemen. En zo te zien, rechts in beeld, ook nog een parachute single shots van Red Lantern?

Zo zonde dat anno 2020 bijna al dit vuurwerk (knalvuurwerk, baby pijltjes, single shots, romeinse kaarsen etc.) verboden is. Dit zijn immers de artikelen waardoor de traditie is ontstaan. Al moet het toch mogelijk zijn om de bekende grondbloemen van toen met het geweldige roze of oranje label in zo'n rood of Flower Charms doosje weer op de markt te brengen met een noemenswaardige kruitinhoud in cat. 2.

Jaartal kijk ik straks thuis even op de foto. Maar idd alle mooie items staan erop. Als je goed kijkt staat er voor die eerste slof Astro's links nog zo'n meteoorbal. Ook de assorted fountains staan erbij en de vetrouwde romeinse kaarssen. Zulk simpel vuurwerk, maar ooo zo mooi om nu terug te zien!

Geweldig die oude collectiefoto's...om van te kwijlen! Zoveel herkenbaar stookgoed, maar ook items die uit mijn herinnering waren gewist! Mooi om dat weer eens allemaal bij elkaar te zien! Ook hoe simpel maar kleurrijk de labels toen waren! Tijdloos!

Ik hoop dat ik deze afbeelding even mag lenen van het oudennieuwarchief,

krant7.jpg

Nou 42 jaar later is het dan ‘eindelijk’ zover!

Echter hebben ze de decibelmeter gemakshalve maar ff achterwege gelaten...

160 db(A).
Tegenwoordig is het verplicht (bij bedrijven) om bij 85db(A) gehoorbescherming te dragen! Wat ern wereld van verschil

Vuurwerkmuseum heeft dat ook soms wel eens, een leuke meeting met old skool item ect ect
hieronder een impressie van youtube:

ik ben voor! :D

Back
Bovenaan