Vuurwerk uit de oude doos

Alleen het geluid ook al van die goede wondertollen. Hopelijk komen die nog eens terug in die goede kwaliteit.

@tresher : gaaf, leuk dat je de naam weet van die panfluit, volgens mij klopt dat ook wel.

Die fonteinen kocht ik graag. Die waren per 3 verpakt en deden het ook lekker lang.

Wat een mooie tijd was dat. Ik herinner me nog de aanloop naar die magische 3 verkoopdagen. De spanning. En dat je dan je vuurwerk ging kopen en dat uitstalde. En op 31 12 begon je op 10.00 s ochtends met een paar shishing crackers.

Wat ik me ook nog herinner is dat men elkaar toen gewoon wat gunde. Geen klachten over katten met ptss, honden met een angststoornis, een buurvrouw met copd. Dat was toen simpelweg geen issue. Met al die sociale media heeft nu iedere groep klagers een stem .

Als ik lees van andere pyro liefhebbers dat ze zelfs op oudjaarsavond klachten krijgen over het lawaai dan stemt me dat heel triest. Gun een ander nou eens gewoon wat, accepteer dat je niet alleen bent en dat samenleven gewoon geven en nemen is.

Je mag blij zijn rvabuilder75, dat er toendertijd (door je vader?) een of meerdere fotos zijn gemaakt.
Ik ben van '73 maar heb dat geluk spijtig genoeg niet.
Mijn pa kocht wel vw voor ons, maar maakte nooit fotos...
De vuurwerkstukjes op je foto herken ik zeker.
Ben jij maar trots, dat je er samen mee op staat, ben echt jaloers op je :-)

Kwam deze nog tegen op zolder, afgelopen jaarwisseling. Uit 2008, en er zaten er nog 4 in. Nu zijn ze op. Wat een fijne, mooie knallers waren dit ... :handsup:
IMG_0269.jpg

20200201_105127.jpg

- Maxipijl
- Banger baby rocket
- Baby fluit pijl
- 3 Whistling moontraveler with crackling
- Mega moon traveler
- Micro rocket
- Baby 3 up rocket
- Moon traveler with report
- Whistling rocket

Deel 1 van mijn Lesli collectie

Knallers uit het Kung-Fu knalpakketje (2009)
1.jpg

Scream II (2009)
2.jpg

Pittig gekruit (2009)
3.jpg

Himalaya (20..) & Knock Out (2008)
4.jpg

Rook Vulkaan (2000)
5.jpg

Diversen (Moon Travvelers 2001, Bloody Angel (2011), Sunset (2009), Mystery Mines (2003), Jumpers (2008) en Creepers (2009).
6.jpg

Je mag blij zijn rvabuilder75, dat er toendertijd (door je vader?) een of meerdere fotos zijn gemaakt.
Ik ben van '73 maar heb dat geluk spijtig genoeg niet.
Mijn pa kocht wel vw voor ons, maar maakte nooit fotos...
De vuurwerkstukjes op je foto herken ik zeker.
Ben jij maar trots, dat je er samen mee op staat, ben echt jaloers op je :-)

Ah wat jammer dat er geen foto's gemaakt zijn van je. Ik ga toch nog eens de stapels met fotos doorspitten, volgens mij moet er wel meer zijn . De foto werd gemaakt door mijn moeder , mijn vader mopperde altijd over vuurwerk maar begreep ook wel dat het voor mij de belevenis van het jaar was.

Vuurwerk is voor mij gewoon zo belangrijk, die ene dag van het jaar dat het mag. Ik kocht mijn eerste vuurwerk toen ik 6 was en heb tot het heden elk jaar gekocht en afgestoken. Die ene dag in het jaar mag je dan wat lawaai maken en mag er een beetje chaos zijn. Alles is hier in Nederland ontzettend strak geregistreerd , maar oud en nieuw is eigenlijk de enige dag dat de teugels een beetje mogen vieren.

Als ik tegenwoordig mijn vuurwerk ga afhalen zie ik altijd mezelf terug in de kinderen die met rode oortjes van opwinding staan te wachten om hun vuurwerk af te halen. Dat ontroert me dan en het stemt me dan ook echt triest dat ze dat dan willen afpakken.

Laatst bewerkt:
Spolette, wat een foto's. Schit-te-rend! Echt mijn jongere jaren dat Lesli spul. Die Mystery Mines, dát was echt dé cake voor mij. Die zat er standaard bij, net als de Night Blitz. Wat zou ik toch graag nog eens terug gaan naar die tijd. Ook die Scream erbij, geweldig, voor het filmpjes tijdperk altijd zulke producten aankruisen... veel shots voor weinig geld. Heerlijke tijd was dat, in de garage, op de vloer het krantje uitvouwen, uren liggen denken, kruisen met zulke producten. Standaard ook de Creepers en Knock out erbij, wat een geweldig producten waren dat ook. Jammer genoeg vind je ze niet meer in zulke kwaliteit.

Breng het alstjeblieft terug, met dezelfde kwaliteit én labels. Daar heb ik best geld voor over!:yes:

Laatst bewerkt:
Lesli collectie deel 2 (incl wat artikelen van andere merken)

Achterin producten uit het Pyro Academy pakketje uit 2009.
8.jpg

Lesli Paratrooper uit het Pyro Academy pakketje
7.jpg

Knalstrips psv & knalstrips (beide 2009)
Singing with the Stars ijsfontijn (2007)
Smaragd (2009)
9.jpg

Bengal Matches en Snappers van JNS (2006 & 2007)
Smaragd Star 2005
10.jpg

Glow Worms van Shogun 2008
11.jpg

Die Smaragd doosjes :yes:! Mijn allereerste vuurwerk, heel gaaf om dat zo weer te zien. Good old memories.

Afdeling met voornamelijk BKV en JNS

Flower Thunders (2011)
Double Demolution (2010)
Magic Whip (2007)
7-Klappers (2010)
Astro 500sh (2010/11)
Bengaals Vuur (2010)
12.jpg

Assorted Fountains (2009)
Crackling Spinner (2009)
Western Hero
Spin Blitz (2006)