Vuurwerk uit de oude doos

Thubderbombs mee opgegroeid pure nostalgie inmiddels. Net zoals de shishing crackers met geel label van gbv

Laatst bewerkt:
Raketjes. Dit zijn in mijn ogen toch wel een van de meest tot de verbeelding sprekende vuurwerkjes. Heeft er iemand anders nog oude raketjes die hier nog niet tussen staan in zijn verzameling? Ik ben benieuwd!

IMG_20200122_141722.jpg

Pure nostalgie dit. Het lichtblauwe raketje ooit zelf afgestoken. Weet nog wel de plek. Maar hoe die precies ging weet ik niet meer. Te lang geleden.:no:

Pulling Fireworks (red lantern) & Booby traps (horse brand)
Lesli vuurwerk 1996

Denk dat bij de meeste hier de voorliefde voor het echte vuurwerk is begonnen ? :D

80459472_824455474691787_5679040135136542720_n.jpg

81559865_1225742990951604_8726172346198523904_n (1).jpg

In december 2019 kwam ik de Bengaalse lucifers van BVD tegen maar ook deze van Lesli lagen bij een winkelier stof te verzamelen op een plank en kon ze dus niet laten liggen. In tegenstelling tot die van BVD heb ik deze in mijn jeugd niet gehad, maar vind dit een leuk item dat we vandaag de dag bijna niet meer zien. Komen uit 2006 dus toch alweer 14 jaar oud.

Screenshot_20200126-180615_Gallery.jpg

Screenshot_20200126-180630_Gallery.jpg

Wat een leuke thread. Ik zie zoveel producten waar ik herinneringen aan heb. Al die mooie kleurrijke labels met Chinese tekens. Ik kon er uren naar kijken als kind.

Deze foto dateert vermoedelijk van rond 1986. We kregen elk oud en nieuw ongeveer 20 gulden van onze vader om vuurwerk van te kopen . Dat werd natuurlijk grotendeels uitgegeven aan shishing crackers met grijs lont, maar ik was ook toen al erg gek op fonteinen en draaizonnen.

Dat blauwe panfluitachtige ding rechtsonderaan bestond uit fluiters in verschillende toonhoogtes. Dat was natuurlijk het klapstuk van oudjaarsavond ..:)

1986.jpg

Wat een leuke thread. Ik zie zoveel producten waar ik herinneringen aan heb. Al die mooie kleurrijke labels met Chinese tekens. Ik kon er uren naar kijken als kind.

Deze foto dateert vermoedelijk van rond 1986. We kregen elk oud en nieuw ongeveer 20 gulden van onze vader om vuurwerk van te kopen . Dat werd natuurlijk grotendeels uitgegeven aan shishing crackers met grijs lont, maar ik was ook toen al erg gek op fonteinen en draaizonnen.

Dat blauwe panfluitachtige ding rechtsonderaan bestond uit fluiters in verschillende toonhoogtes. Dat was natuurlijk het klapstuk van oudjaarsavond ..:)

Bekijk bijlage 53307
En thunderbombs had je super

Bekijk bijlage 53307

Leuke foto, ik zie de tri color fontijn en sound of music volgens mij.

Back
Bovenaan