Vuurwerk uit de oude doos

Astronouten uit '95 en '03

Bekijk bijlage 53140

Wat een pareltjes zeg. Bij mij is het vroeger allemaal begonnen met de Astronauten, al heb ik er destijds niet op gelet of ze van Schuurmans of VC afkomstig waren. Jammer dat de Astronauten vandaag de dag niet meer verkocht worden met het bekende label en het rode papier. Jammer dat er tegenwoordig wordt gekozen voor een kartonnen doos.

Maar over VC gesproken. Ik heb vorig jaar per toeval een poster in A4 formaat van VC kunnen bemachtigen.

20180413_173223.jpg

ach die rode ballen die ronddraaiden..wat een nostalgie, echt genieten..:) herken veel vuurwerk dat ik als 9 jarig jochie afstak en waar ik de dagen voor oud en nieuw uren naar zat te kijken.

Ik mis de romeinse kaarsen..

ach die rode ballen die ronddraaiden..wat een nostalgie, echt genieten..:)

De Starball contribution.
phoca_thumb_l_Star-ball-contribution.jpg

Volgens de museum dudes kwamen de versies van vroeger zo'n 2 meter hoog.
Later is het omhoog springen, waarschijnlijk vanwege de veiligheid er uit gehaald.
Je had volgens mij 3 versie's van klein naar groot en wat de importeur toen der tijd bij de Chinees bestelde.

Een paar geleden een klein voorraadje gekocht bij een winkel.
Deze waren van Evuco, deze importeur is een jaar of 10 geleden bankroet gegaan en opgeslokt door GBV.
Komen toch zo'n 1 meter hoog, alleen bleef de ene die ik dit jaar had in een putje in de grond hangen.
Gloeiende, maar ja dit blijft voor mij een mooi stukje vuurwerk.
Kan geen compound box tegen op.

Laatst bewerkt:
In mijn herinnering zelfs hoger. De eerste stap was een meter of twee, daarna ging hij bij de tweede keer beduidend hoger.

jaaaaa die ballen waren leuk de grote versie gingen zelfs de lucht in en veranderde Dan van richting(zou nou niet meer kunnen)dat was echt gaaf man.

De Starball contribution.
phoca_thumb_l_Star-ball-contribution.jpg

Volgens de museum dudes kwamen de versies van vroeger zo'n 2 meter hoog.
Later is het omhoog springen, waarschijnlijk vanwege de veiligheid er uit gehaald.
Je had volgens mij 3 versie's van klein naar groot en wat de importeur toen der tijd bij de Chinees bestelde.

Een paar geleden een klein voorraadje gekocht bij een winkel.
Deze waren van Evuco, deze importeur is een jaar of 10 geleden bankroet gegaan en opgeslokt door GBV.
Komen toch zo'n 1 meter hoog, alleen bleef de ene die ik dit jaar had in een putje in de grond hangen.
Gloeiende, maar ja dit blijft voor mij een mooi stukje vuurwerk.
Kan geen compound box tegen op.

In mijn herinnering zelfs hoger. De eerste stap was een meter of twee, daarna ging hij bij de tweede keer beduidend hoger.

Klopt en ondermeer daarom zijn ze begin jaren 90 een keer afgekeurd in Leeuwarden bij Schuurmans.

Het grootste deel van die batch is toen achterop het Schuurmans terrein in een grote betonnen bak ‘vernietigd’ lees: ‘In de fik gestoken’...

Net maar eens de zondagavond nuttig bezig geweest. Een stukje van mijn dummiecollectie, die onderhand ook al oud begint te worden, afgestoft en wat aandacht gegeven. Denk schiet meteen maar even wat foto’s - dus bij deze :D Is er overigens iemand die een foto heeft van een origineel exemplaar van het ‘Dikke Bertha Middel’ pakket, uit pak me beet 2003? Deze dummie is helaas altijd een beetje door de war geweest.

2558139E-F248-4B59-991C-FA31512359DF.jpg
Weco Square Dance en Wolff Discovery

3A24DA6B-3569-4014-9D58-FFAD3F9A3386.jpg
Diverse Broekhoff pijlen

68BBBC64-9BA1-498E-8D8B-111D5C7FC770.jpg
FF1D2953-AC62-4665-B413-0169E2796DCD.jpg
Wolff Silver Star Rocket

85D55707-D230-416F-A422-F740C93942C8.jpg
2FE0E396-B47D-46BE-A41C-AA371E5CDA2B.jpg
Broekhoff Jumping Jacks

EE72CB1B-573F-4B69-98C3-3E2C32F02816.jpg
Broekhoff cakes, fonteinen

AAD3DB25-340F-4B65-BCB2-B6317C95C312.jpg
00777011-F350-4403-BC4E-2EF5178EA5D5.jpg
Broekhoff Dikke Bertha ‘Middel’

Het voelt een beetje vreemd dat we over een tijdje de kometenbomben/ball python hier plaatsen, bij die tijd zijn ze dan ook beetje antiek :wink:

Back
Bovenaan